Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1029 ggr
monstermash
2013-01-15 18:03

Jodie Foster kommer ut

Natten till måndagen var det dags för den årliga prestigefyllda galan Golden Globes. Men mest uppmärksamhet fick inte prisutdelningen i sig - det var ett långt udda tal från Jodie Foster, 50, om hennes privatliv som publiken kommer att minnas längst. Där kom skådespelerskan ut som lesbisk.

– Ett riktigt komma ut-tal ikväll… Jag kom redan ut för tusen år sedan, på stenåldern. Under de underliga åren när en skör ung tjej skulle öppna upp sig för vänner, familj, kollegor och sedan gradvis för alla hon kände…, sa Jodie på scen.

Skådespelerskan, som trots många års rykten aldrig tidigare bekräftat offentligt att hon är homosexuell, pratade även om hur högt hon värderar privatlivet och att det är därför hon inte velat prata om det tidigare.

– Det skulle aldrig var möjligt att stå här idag utan att erkänna en av de största kärlekarna i mitt liv, min expartner men också den riktiga själsfränden i mitt liv, min mest älskade bästa vän sedan tjugo år tillbaka, Cydney Bernard. Jag är så stolt över vår moderna familj.

Jodie lyckades röra flera av superstjärnorna i publiken till tårar med sitt tal.

Källa

Annons:
Upp till toppen
Annons: