Annons:
Etiketterorganisationerevenemang
Läst 1731 ggr
Salish
1/27/13, 11:24 PM

HBT-häng i Gbg?

Hej! Någon som har tips på ställen (typ café eller vad som helst) i Göteborg för hbt-tjejer som man bara kan gå till och hänga? Är inte mycket för att träffa folk på nätet så något fysiskt ställe vore supertrevligt. Jag har hört om Simone/Elda men hittar inte speciellt mycket info om när det är öppet och sånt.

Annons:
[haku]
1/28/13, 8:53 AM
#1

RFSL borde väl ha någon sorts café-kväll där? De brukar ha i de flesta städer och Göteborg är en stor stad…

Men jag bor inte där så jag har inga direkta tips på bra ställen… :/

monstermash
1/30/13, 11:07 PM
#2

Jag har faktiskt ingen aning, har också funderat på det. Funderar på att gå på RFSL fikaträff men det känns lite lame att gå dit ensam första gången när man inte känner någon. Tungan ute

Är du myndig kan du ju alltid dra till någon gaybar, typ Gretas men det lär inte vara stor chans att hitta mer än något strul på krogen.

Salish
1/30/13, 11:09 PM
#3

Ja, det är ju det med att gå dit ensam liksom. De verkar ju ha det mysigt, på Simones hemsida stod det ju att de lagade mat och så tillsammans. Skrev till dem och frågade men fick inget svar, suck.

monstermash
1/30/13, 11:19 PM
#4

Simone har jag också gett upp. Men RFSL verkar ha väldigt trevliga träffar, ska försöka ta mig på någon träff tänkte jag, träligt att gå själv bara.

[haku]
1/31/13, 12:02 AM
#5

Har man ingen att gå till RFSLs träffarna med så brukar det gå att ringa dem innan så har de en där som möter en, det brukar stå så på deras sida :)

Inte samma som att faktiskt känna någon där, men bättre än ingenting antar jag…

monstermash
1/31/13, 12:09 AM
#6

#5 - Bra påpekelse!

Annons:
Salish
1/31/13, 12:12 AM
#7

Var står det om RFSL's träffar? Det enda jag hittar på deras facebooksida är om styrelsemöten och sånt. :/

[haku]
1/31/13, 10:39 AM
#8

här

står det om träffar…

däremot  inte om att bli mött men jag kan tänka mig att man skulle kunna ringa eller mejla och fråga?

[haku]
1/31/13, 10:40 AM
#9

även här om aktivitetsträffar :)

Cafesinner
2/2/13, 11:29 AM
#10

Bee kök och bar (eller något liknande) är ett hbt-vänligt fik där många homos hänger:) Ligger nära den där biosalongen som liksom är mitt i gröten.. haha är dålig på namn.

Salish
2/2/13, 2:57 PM
#11

Tack, det får jag kolla upp! Nära biopalatset eller? =)

Cafesinner
2/2/13, 4:53 PM
#12

Haha förmodligen det jag menat xd

[helenal]
3/6/13, 12:56 PM
#13

Bee bar hängde jag mycket i somras och gillar det stället! även ett förfest ställe sedan saga bar är rätt så bra, men är nog mer som gretas dock..

Annons:
nlinds
3/14/13, 3:38 PM
#14

lägger en *tass* här då jag också bor i Göteborg, men är nyinflyttat och känner knappt några HBT personer här :3

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Salish
3/14/13, 4:17 PM
#15

Hörde att Bee var mer inriktat på män, och kanske inte i min åldersgrupp men det varierar kanske.

IamNeon
5/12/13, 10:59 PM
#16

Lite gammal tråd kanske, men kan hojta till om att min fd rumskamrat går på fikaträffarna på RFLS och hon gick dit ensam. Nu går hon dit varje gång om hon kan. Kan rekommendera att gå dit. Hon berättar alltid hur kul de har det och önskar jag också kunde gå dit, men jag bor lite väl långt ifrån. :/

Upp till toppen
Annons: