Annons:
Etikettallmänt
Läst 2845 ggr
Ralktad
2/2/13, 7:07 PM

Vad går ni efter?

Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?

Utseendet? Personligheten?

Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?

Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?

Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
[haku]
2/3/13, 12:02 PM
#1

Jag tycker personligheten utstrålar i utseendet så jag kan inte separera dessa helt o hållet…

Men jag är inte förtjust i människor som är vackra på utsidan men verkar inte ha någon personlighet alls.

Jag brukar attraheras av manliga kvinnor, både till beteendet och utseendet men mest beteendet. Det är beteendet jag dras till, hur en rör sig, går, pratar, behandlar andra, hur en tar plats i rummet… Utstrålningen helt enkelt…

Sen undrade du just om förhållanden och då vill jag gärna att förutom viss attraktion, att det är en person som har en mjuk insida trots den tuffa ytan. Att Hen behandlar en bra, respekterar en, omtänksam, lyhörd…

[haku]
2/3/13, 12:05 PM
#2

angående vikten, eftersom du nämde det, egentligen så skiter jag i vad personen väger om den har den utstålningen som jag attraheras av. De jag brukar gilla är ofta något sådär "runda". Jag har svårt för väldigt smala individer (får lust att "mata" dem och blir jättejobbig, tjatar att de ska äta o så… inte kul) men en ska aldrig säga aldrig ;)

Cafesinner
2/3/13, 4:25 PM
#3

Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?
- Gemensamma intressen
- Utseende
- Humor
- Ärlighet
- Den där känslan man inte kan sätta fingret på
- Att kunna umgås utan att behöva hitta på saker hela tiden
- Framtidsplaner

Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?
Jag gillar tomboys, gärna med kort hår och lite extra att ta i.

Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
Nördighet, ärlighet, humor, självständighet, självdistans, bokmal, tedrickare, får gärna gilla film och tvserier.. finns mkt, men när man träffar rätt så gör man.

**Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?
**Min största kärlek var definitivt överviktig, men jag tyckte hon var så jävla fin. Det gör jag fortfarande!!! Haha jag älskade hennes former:)
Sedan var det en annan tjej jag verkligen var OBSESSED med. Aldrig dragits så stark till någon. Hon hatar sig själv och är av den större storleken och jag tycker det är så fint. Passar verkligen henne.
Ang smalhet, mja har ingen åsikt direkt.. är själv så spinkig.

PiganX
2/8/13, 12:05 PM
#4

Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande? **Utseendet Personligheten? 
**Måste nog härma Cafesinner (#3) för allt det hon skrev på den här frågan är det även jag är ute efter i ett förhållande. 

Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det? 
Gillar allt möjligt, har inget emot varken smala eller tjocka, är själv lite mullig så. Men nåt jag gillar är ju piercingar och tatueringar iallafall, på både tjejer och killar. 

Och nej, jag går inte enbart efter utseende eftersom det inte är det som spelar roll när man har en relation. Då är det andra saker som ska stämma. 

**Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
**Hm, ärlighet är nog det jag uppskattar och värdesätter mest, utan ärlighet funkar inte en relation för mig. Sen är ju humorn viktig, gillar gärna om personen är lite självständig och inte "kväver" mig, så att säga. 

Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful? 
Ja jag bryr mig inte om utseendet på det sättet att jag skulle ditcha nån som är överviktig eller underviktig, det enda jobbiga skulle väl vara ifall personen var såpass osäker och uppmärksamhetskrävande pga sitt missnöje med kroppen.

Muusse
2/11/13, 7:40 PM
#5

Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?

personligheten.

Om jag trivs med personen eller inte.

Viktigt att kunna skratta tillsammans. 

Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?

Personligen gillar jag tjejiga tjejer. Jag går inte bara efter utseendet men tycker faktiskt att det är utsidan som ger insidan en chans. Om jag inte gillar utsidan kan jag inte ge insidan den chansen som behövs… tyvärr. 

Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
Glad, pratglad och mysgo (älskar att mysa) 

Självklart är ärlighet väldigt viktigt!

Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?

Om jag dras till personen spelar det ingen roll om hon/han är överviktig/underviktig. Om personen inte tycker om sitt utseende skulle jag försöka göra mitt bästa att hjälpa Hen få upp sitt självförtoende men skulle inte vara "roligt" att vara med en person som inte tycker sig själv.

CupcakeGod
2/16/13, 7:57 PM
#6

Utseendet? Personligheten?
Både och, fast jag skulle aldrig vilja vara ihop med en riktigt ful person, och då menar jag extremt ful. Personligheten är också väldigt viktigt för mig. Jag vill känna mig trygg med min kille. 
Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?
Långa killar med mörkt kort hår, muskler och stubb men absolut inget skägg!! Tatueringar är ett plus. Min drömprins är en snygg kille, jag vill inte gå runt i stan och höra folk säga "kolla vilken äcklig kille han dejta".   
Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?

Min kill ska vara: trevlig, ärlig, trygg, självsäker, rolig, mysig och sexig av sig. 

Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?

Vissa betyder inte vad "överviktig betyder". Det finns stor skillnad på att vara överviktig och att ha fetma. Men ja, skulle självklart vara ihop med en mullig kille.

Annons:
[WickedAlly]
2/18/13, 1:36 PM
#7

För mig blir människor vackra när deras personlighet attraherar mig, så det hänger ihop för mig också. Sen finns det vissa vars utseende får mig att titta en gång extra, men visar sig personen vara en idiot så blir hon ändå rätt ful i mina ögon. 

Jag dras dock mest till smala tomboys, tatueringar är ett plus. Eller ja, jag brukade det och sen blev jag förälskad i en rundare tjej, vackraste jag sett så man ska väl aldrig säga helt säkert vad man gillar ;) 

Skulle nog inte kunna vara ihop med någon som har en väldigt dålig självkänsla oavsett vad hon väger, hur ska jag kunna älska henne om hon inte gör det själv? Hur ska någon som ofta tänker på hur hon ser ut och mår dåligt över detta kunna fokusera på vårt förhållande? Jag har kasst självförtroende pga av min övervikt och har varit singel länge men nu har jag börjat jobba på det. Jag skulle inte vara ihop med mig själv tidigare. 
Självförtroende är hett helt enkelt.

[haku]
2/18/13, 1:42 PM
#8

#7 Jag undrar bara om detta med självförtroende, var drar man gränsen? Om en person mår tillfälligt dåligt vad händer då, blir det "kom tillbaka när du ha bra självförtroende igen"?
Och det är inte heller svart och vit, det finns gråzoner…
Att man inte dras till en viss personlighet kan jag förstå, det är individuellt. Men jag håller inte med att en person med dåligt självförtoende inte kan bli en bra partner.

[WickedAlly]
2/18/13, 1:58 PM
#9

#8 Minns gräns går nog vid att man ständigt tänker på sina brister och inte kan njuta av livet, att man begränsar sig själv hela tiden. Sen har de allra flesta något de funderar på och har komplex över. Men när det dåliga tar över "helt enkelt", då blir det oattraktivt för mig. Fast dåligt självförtroende är ju ett subjektivt begrepp men så känner jag :)

Mår ens partner tillfälligt väldigt dåligt så arbetar man ju genom det tillsammans, jag menar inte att man överger när det går sämre. Man kan inte vara på topp jämt.
Är det en människa jag inte är tillsammans med som tillfälligt mår dåligt så lär det ändå inte bli något mellan oss för jag kommer inte finna henne attraktiv, så ja kanske du har rätt i "kom tillbaka" då. Jag har inte varit i situationen, finner jag inte en människa attraktiv så går jag vidare, kanske kan tyckas att jag går miste om fina personer men jag kan ju inte rå för vad jag känner :)

[haku]
2/18/13, 2:32 PM
#10

#9 Tack för förklarandet! Jag tror jag förstår lite bättre nu vad du menar :)

Jag håller med dig att man inte rår för vad man känner, jag önskar att det inte vore så, att man kunde påverka vilka man faller för…

Själv attraheras jag oftast av det som kallas för "manlighet", det innebär ofta personer som ses lite som "bad boys" (eller i mitt fall girls). Då tolkar många det som att jag inte "uppskattar" de "snälla" individerna men det stämmer ju inte. En behöver inte vara en skitstövel för att man är manlig men tyvärr så är det så det ofta är. Men även tystlåtna, mjuka, feminina individer kan vara skitstövlar, de är bara det på ett annat sätt…

(Bara en liten parentes jag kom att tänka på när jag läste din text om att man kanske går miste om fina personer… det gör jag nog också på något sätt… så jag ska inte kasta sten här ;) )

[WickedAlly]
2/18/13, 2:42 PM
#11

#10 Ja, vad mycket enklare det hade blivit om man fick bestämma vem man gillar :P

Lite så här också, föredrar bad girls. Fast jag gillar väldigt feminina tjejer också men de jag faller för är oftast lite playeraktiga dumt nog, som vet att de är snygga nog att få vem de vill.  
Fast sen är jag liksom rädd på samma gång för att det ska bli för seriöst med en sådan tjej så jag försöker uppskatta de snällare mer än vad jag gör idag, inte det lättaste men jag tänker att det kanske kommer naturligt sen när jag blir äldre och "ska" blir seriös och skaffa villa och volvo. Fast å andra sidan så kanske jag aldrig blir det, haha.

[veganlife]
7/10/13, 9:53 PM
#12

Jag har funderat länge vad jag dras till för tjejer. Är det bara jag som dras till den "typen" som var den första tjejen som jag var kär i?

och jag hatar det för jag vill inte det. Det krossade mig när hon dumpade mig.  Men det är ofta "sånna" tjejer jag dras till och eftersom hon dumpade mig så känner jag mig otillräcklig, oduglig och för ful för de tjejer som jag dras till.. hehe..

Ofta när denna fråga ställs så är det ofta Butch eller femme som folk svarar. Jag har alltid varit något mittemellan de två. Det blir svårt att känna att en duger när flatvärlden har 2 kategoriseringar, "du är antingen eller" aja, det var bara mina funderingar. : )

fridaanna87
7/12/13, 12:55 PM
#13

När det gäller förhållanden så känner jag att både utseendet och personligheten är viktigt. Jag menar, utseendet är oftast det man märker först. Sen för att det ska kunna bli ett förhållande och utvecklas till kärlek så måste personligheten också funka tillsammans med min liksom. 

Rent utseendemässigt går jag efter så olika saker. Jag har verkligen varit intresserad av så himla många olika människor. Men vare sig det gäller killar eller tjejer så är ett fint leende och ett par vackra ögon något som alla dessa människor har gemensamt. Och när det gäller tjejer har jag även en förkärlek för mörkhåriga, gärna med tatueringar. 

Det här med vikten spelar ingen roll. Den första tjejen jag var kär i var väldigt smal. Jag tyckte hon var hur vacker som helst. Men min nuvarande pojkvän, han har en liten mage och sådär, och han är minst lika vacker han. Jag tror att det är dom där små sakerna, som ett par ögon, ett leende och en bra personlighet, som gör att jag faller för människor.

Annons:
BonaDea
7/12/13, 2:37 PM
#14

Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?
Självklart är personligheten viktigast, det är viktigt att vi liksom går bra ihop och att hon har en personlighet som tilltalar mig. Men man kan inte heller ignorera det faktum att utseendet är väldigt viktigt. Det är viktigt att jag är attraherad av personen. Det är väl också oftast så man blir intresserad av en person, om den enligt mig ser bra ut så vill jag kanske lära känna den. Men jag skulle verkligen aldrig klara av att vara tillsammans med en person med en personlighet som inte tilltalar mig, hur snygg hon än var!

**Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?
**Jag gillar ju mest "butchiga" tjejer. Men inte FÖR mycket, om ni förstår? De får gärna klä sig maskulint, gärna kort hår och några tatueringar och piercingar, men helst inte för mycket. Men jag är också helt öppen för att bli tillsammans med en mer feminin tjej, trots att det liksom inte alls är vad jag attraheras av, vad som helst kan ju hända. Och har personen en attraktiv personlighet är ju chansen större att jag också finner hennes utseende attraktivt. 

**Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
**Det är väldigt viktigt för mig att hon är öppensinnad, då jag själv upplever mig vara det. Hon får gärna ha en ganska dominant personlighet, men absolut inte sådär "jag bestämmer över dig, gör som jag säger blablabla"
Hon ska ha respekt för andra och hon får väldigt gärna vara rolig, kärleksfull och ärlig. Gärna självsäker men helst inte för "framåt". Äh, det är egentligen väldigt svårt att beskriva vad för personlighet jag attraheras av! 

**Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?
**Så länge personen inte har allt för dålig självbild. Men jag har lite svårt att hantera sådana situationer, tror jag. Och skulle nog lätt uppfattas som känslokall. Såklart skulle jag försöka hjälpa, men om det blev allt för illa skulle jag nog inte klara av det psykiskt då jag själv inte har världens starkaste psyke och det skulle kunna bli rätt påfrestande.

Hälsningar Johanna

Min blogg: teamvinter.blogg.se

Wony
7/14/13, 1:36 PM
#15

Jag har aldrig varit ute efter ett förhållande. Det enda jag haft (och har!) "bara blev". Vi klickade på en gång, liksom. Så jag kan bara spekulera i detta.

Det som nog är viktigast för mig är personligheten. Sedan kan jag inte förneka att utseende har stor betydelse också. Samt gemensamma intressen. Det skulle inte fungera för mig att vara ihop med någon som jag inte delar något enda intresse med. Det är också viktigt att känna att vi kan respektera varandra och våra egenheter. För annars skulle det inte fungera i längden.

Jag tror att om man själv känner sig snygg, så blir man snyggare också, så om man inte trivs med sig själv är jag inte säker på att man ger ett bra intryck, och därmed inte heller gör mig lika intresserad som någon som är trygg och känner sig fin. Så frågan är om jag över huvud taget skulle falla för någon som inte är bekväm med sitt yttre. 

Men jag tror att sånt här är så extremt individuellt, och kan säkerligen ändras över tid också.

nlinds
7/15/13, 1:54 PM
#16

**Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?
**En seriös individ som vet vad Hen vill med fötterna och huvudet på jorden.
**Utseendet? Personligheten?
**Personligheten för mig lyser igenom utseendet. Jag kan finna en oattraktiv person väldigt attraktiv just för att Hen kanske är genom snäll . Medans en väldigt snygg person blir jätteful bara för att den är elak. Så utsidan är bara ett otroligt stort plus. Men vore jag singel skulle jag självklart leta efter en partner med stor personlighet OCH fint utseende. Fint utseende för mig, kanske inte är fint för andra.
**
Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?
**Lite "rockigt" är nog min grej, ett lite busigt utseende sådär. Fina ögon och fint leende för mig är nog det viktigaste.
Jag går inte på utseende det första jag gör. MEN , utsidan ger insidan en chans.
**
Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
**En trygg och varm person som har mycket kärlek och glädje att bjuda på. Som inte heller är rädd för att göra bort sig, eller göra små hyss. Får gärna vara passionerad. Trogen, lojal, snäll, glad, osv osv..
**
Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?
**
Been there, done that. Så ja.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[veganlife]
7/16/13, 8:36 PM
#17

#16 

Allt du skrev var väldigt bra! Kan inte göra annat än att hålla med. : )      skrivet

nlinds
7/17/13, 8:41 AM
#18

#17 tack 🙂🌺

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[veganlife]
7/17/13, 5:49 PM
#19

Hehe, varsågod!

monstermash
7/17/13, 7:20 PM
#20

**Vad går ni efter när ni är ute efter ett förhållande?
**Personligheten och utseendet skulle jag säga. Om personen inte ser bra ut så blir jag inte attraherad, och om personens personlighet inte fungerar ihop med min, så funkar det inte heller. Samt att man har likadana framtidsplaner, har kul tillsammans och har samma humor, att personen kan vara helt ärlig är också viktigt!

**Vad gillar ni för utseende? Och om ni går efter utseende, varför gör ni det?
**När det gäller killar ska de vara längre än mig, ha mycket tatueringar och vara snaggade eller ha halvlångt hår, lite hunkstil sådär. Det är i princip det enda jag faller för.. 

Ni som går efter personligheten, vad uppskattar ni för personlighet?
Killen ska ha tuff personlighet, våga stå upp för sig själv och det han tror på, stå ut med mina bitchfasoner, gilla djur (spc. hundar) bland annat. 

**Skulle du kunna tänka dig vara tillsammans med en överviktig person, som tycker sig själv vara ful, likväl en underviktig person som tycker sig vara ful?
**Jag har varit tillsammans med båda partnerna. Dåligt självförtroende attraherar mig dock inte, jag vill ha en partner som trivs i sig själv. Extremt jobbigt att ha ett förhållande när man inte kan ge en komplimang utan att personen tjafsar emot i en kvart om att den är jätteful.

Nu är jag Bisexuell också, men vad jag söker i tjejer låter jag vara osagt för nu.

Annons:
[MikeW]
7/20/13, 1:24 AM
#21

Jag dras mest till personlighet, fast jag ska inte ljuga. Utseende betyder en del också.
Jag vill kunna känna mig fysiskt attraherad mot han jag är ihop med, annars funkar det för mig.

Jag gillar för det mesta söta killar, dom som är så söta att dom blir snygga :P

Jag bryr mig inte så mycket om storleken eller kropps formen på killen jag är ihop med, har han ett vackert/gulligt/snyggt ansikte så räcker nästan det för mig.

Fast jag skulle nog inte kunna tänka mig vara ihop med någon som är för överviktig eller för underviktig.
Det är avtändande för mig.

Jag föredrar platt mage(magmuskler spelar ingen roll för mig), bröst muskler, lite stora armar.
Resten bryr jag mig inte om så speciellt mycket.
Magen tycker jag enligt mig ska vara platt eller lite mer än platt, det känns mysigare för mig så än att ligga på en bräda om ni fattar :P

Fast jag är inte ihop med en kille bara för utseendet, blir jag kär i en kille som är överviktig eller underviktig så blir jag ju det.
Då blir jag ihop med han om han har en bra personlighet.

Och en bra personlighet för mig är
-Rolig, omtänksam, bryr sig om andra, tänker på naturen(lite iaf), mysig, lite barnslig men mogen när han behöver vara det, helst är vegetarian(spelar ingen roll dock), älskar sig själv.

Kommer inte riktigt på fler just nu.

Men en sak som är viktig! Han ska vara modig!
Han ska inte vara en person som frågar chans via sms eller skype eller något sånt xP
Det är för barnsligt enligt mig, vill en kille ha mig då får han göra det lite personligt.

[veganlife]
7/20/13, 1:28 AM
#22

För mig spelar det ingen roll hur personen ser ut. Det ska bara klicka mellan mig och den andra. Så jag vill umgås mer med den. Jag dras till människor med som jag får en spec. ögonkontakt med.

Upp till toppen
Annons: