Happ, där fick jag reda på att min mor var intolerant mot transpersoner och andra som inte vill följa könsnormerna. Efter ett konstaterande att jag inte tänker ha klänning på studenten utan kostym ledde till att hon tror att jag vill byta kön och att jag klär mig som en kille "bara för att det är roligt". Jag blir så j*vla arg! Hon vill verka så öppen mot alla oavsett sexuell läggning eller etnicitet men när det kommer till folk som inte beter sig eller klär sig efter vad de sociala reglerna säger åt en att göra efter sitt biologiska kön var hon inte så öppen längre. Jag är inte transsexuell. Att bära killkläder... Det är inget jag gör för att jag tycker att det är "roligt", det är något jag gör för att jag verkligen inte trivs i typiskt kvinnliga kläder, för det är inte jag.
"Du kommer vara den ENDA tjejen som inte har vit klänning!"
Och? Jag är väl fri att göra mina egna val. Uppmuntra mitt eget tänkande istället för att försöka trycka ner mig i en roll där jag inte hör hemma.
Någon som har råkat ut för liknande kommentarer av sina föräldrar, och hur hanterar man det?