Annons:
Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
[haku]
2013-02-18 13:27

hbtq i Sverige

Jag undrar hur ni ser på detta med att vara "hbtq-are" i Sverige idag. Bra sidor? Dåliga sidor?

Jag har märkt att en del upplever det som hyfsat lätt. De känner sig accepterade för det mesta och lever öppet.

Andra verkar ha svårare…

För min del, jag har ett annat bakgrund och mycket av svårigheten ligger i mitt förflutna… Man blir inte automatiskt en annan person bara för att man kommer till en accepterande omgivning.

Jag har också lite svårt med vad som i mina ögon verkar se ut som en stor sexfixering. Detta verkar finnas överallt i samhället men jag får en känsla att det kan vara något större inom hbtq-rörelsen.

Det är min uppfattning i alla fall…

Annons:
Cafesinner
2013-02-18 18:35
#1

LÄTT är det fan inte. Speciellt inte när man går i skolan.
Men i jämförelse med typ Rysslad osv…mja, hyfsat enkelt.

monstermash
2013-02-19 10:38
#2

Jag tycker det är hur enkelt som helst. Möter aldrig fördomar, och de få fördomar jag träffat på är inte mycket att bry sig om. Okunskap rakt igenom. Men sen bryr jag mig inte heller, det är inget jobbbigt för mig att komma ut till folk jag känner. Visst har folk betett sig annorlunda mot mig för att jag inte är straight osv, men det är ju verkligen bara deras problem.

CupcakeGod
2013-02-19 11:53
#3

Säger som #2, det är hur enkelt som helst. I högstadiet kunde folk kalla mig för "bög", zigenarna brukade alltid fråga varför jag ser ut som en tjej och varför min stil är "så konstig". Fast, på Rosengård hade jag blivit misshandlad och rånad pga mitt utseende. 

Jag har märkt att wanna be blatte gangsters är hackar sig mest på HBTQ-folket :3

Cafesinner
2013-02-19 13:33
#4

Ni kan skatta er lyckliga. Många, inklusive jag själv, fick så jääävla mycket skit för det i skolan. Främst högstadiet. Fy fan. Blev förföljd och omringad och fick fula ord efter mig varje gång jag gick i en korridor.

monstermash
2013-02-19 13:35
#5

På min skola är det så många bisexuella så det är nästan större om man är straight så inget skitsnack om det här inte. 😛

Upp till toppen
Annons: