Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 989 ggr
Hwinya
2013-03-06 11:44

Komma ut utan att komma ut?

Lite funderingar..

Är det lättare att hitta en partner om man helt officiellt har kommit ut?  Då vet ju folk och andra har chans att ta kontakt, men man kan ju inte förvänta sig att alla andra ska komma till en själv. Hur hittar man lämpligast en partner? Går man på gayklubb så kan man ju förutsätta att de flesta är hbt på något sätt, men hur gör man i "verkliga" livet? Alla träffas ju inte genom att gå ut på klubb. Men i vardagen är det ju svårt (?). Jag har flera gånger blivit kär i personer som inte alls har haft samma läggning som jag. 

Hur gör ni för att träffa någon? Hur har ni gjort? Måste man komma ut helt för att träffa någon eller räcker det med att dom man vill ska veta vet om det? Räcker det om man själv vet?

Annons:
Cafesinner
2013-03-06 12:14
#1

Det är absolut lättast om man kommit ut, och internet är ett bra sätt att träffa folk om man inte bor i en "flatstad" som tex gbg eller malmö..

[haku]
2013-03-06 12:22
#2

Jag har faktiskt ingen aning hur man ska göra. Just för tillfället har jag smått gett upp, behöver fokusera lite på andra saker än att hitta partner.

När jag kom ut förra året och började umgås en del inom HBTQ världen och jag har upplevt väldigt mycket fördommar där tyvärr. Jag har en känsla av att inte höra hemma i flatvärlden och inte heller vara välkommen där. Så det blir svårt då att hitta partner var min poäng med att skriva detta…

Om att komma ut eller inte, jag vete fasen inte vad som är bäst… En del påstår sig ha en sån där gaydar men jag tycker inte man ska lita alltför mycket på sånt för det är inte så att man går och frågar alla man haft en känsla att de var gay om de faktiskt är det så det är svårt att veta om ens gaydar funkar förutom de fall då det faktiskt bekräftas att man hade rätt… (eller fel)

Man kanske kan prova ha något som visar att man är gay utan att direkt "komma ut", typ något med regnbågsfärger? Jag har inte koll på alla symboler som finns…

Hwinya
2013-03-06 16:07
#3

#1 Jag tror iofs också att det nog är lättare om man har kommit ut helt, men samtidigt känner jag att varför ska man behöva "komma ut" man kan väl få vara som man är utan att skylta med det? 

#2 Gaydar tror jag kan vara svårt, även om det är bra för den som har en fungerande sådan. Och jag förstår vad du menar om att ge upp. Jag har varit singel i fem år nu och har egentligen velat ha nån i flera år, men som mitt liv ser ut nu så har jag svårt att komma ut i "verkligheten" och faktiskt träffa folk överhuvudtaget vare sig de är HBTQ eller inte. Men du kanske kan hoppas på att det där med att "så fort man slutar leta så hittar man det man letar efter" stämmer och att om du fokuserar på annat så kanske det dyker upp någon :)

Cafesinner
2013-03-06 20:32
#4

1 - Absolut! Dock är det svårt att vara gay utan att komma ut… om man nu inte ska behöva dölja sin kärlek tex.

Upp till toppen
Annons: