Annons:
Etikettallmänt
Läst 873 ggr
[Morfalum]1
3/15/13, 9:51 AM

Råd

Hej på er alla! Jag är ny här på sidan, jag heter Varg (yes, det är mitt förnamn), finns kring Upplandsregionen. 

Jag tänkte höra om någon har några kloka tankar och erfarenheter som de kan delge sig av, det är en väldigt svår fråga men jag ger mig på den här ändå.

Bisexuell har jag från och till känt mig sedan tonåren då jag halvt som halvt "kom ut" berättade för nära vänner, delar av min familj och och flickvän (som jag lever med än idag). Jag är i huvudsak intresserad av kvinnor och har levt med en kvinna enligt den skonlösa normen, därmed har jag känt att mitt intresse för män inte vart relevant, och därmed har jag inte känt att det vart relevant att vara öppen med det såvida jag inte träffar en man jag vill leva med. Den stora homofobin hos många av mina nära, framförallt mina manliga släktingar, har vart en annan anledning till att jag vart bekväm och hållt det inom mig, tom under många år intalat mig att jag är hetero, sagt till min flickvän att jag känner mig hetero, fast jag någonstans vetat att jag inte är det.

Nu 2013 har jag kommit ut igen eftersom det känns viktigt för mig att kunna vara öppen, det känns jättebra trots negativa reaktioner. Min flickvän har svårt att acceptera det och vill inte tala om det, vill inte att jag ska prata öppet med henne om det, hon hävdar att hon vart rädd under hela vårt förhållande att det inte bara var något jag "fick för mig" när jag var yngre. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det och hoppas att hon kan acceptera det med tiden, hon har ju trots allt vetat att jag har haft sådana känslor sen jag var 14 och levt med mig. Nu är bara det stora frågan, hur finner jag motivationen att vara öppen mot delar av min homofobiska familj, jag är så bekväm av mig, jag lever ju med en kvinna, hur kan det vara så viktigt? Trots detta känner jag att det är en del av min identitet och att jag måste kunna vara öppen med vem jag är. JÄTTE SVÅRT.

Oj nu blev det långt, men jag är verkligen jättetacksam för råd.

Ha det bra hörrni! / Vargen

Annons:
[Rhodugune]
3/15/13, 12:12 PM
#1

Hej Varg , jag är också ny här, trivs bra, det verkar vara en ställe med väldigt många fina människor.

Den första tanken som dök upp hos mig är att det är väldigt bra att du låter den här sidan av dig få ta den plats du känner att den behöver, ingen mår bra i längden av att behöva dölja en sån stor del sig själv, i rädslan att såra andra.

Jag förstår vikten att få vara öppen om det här, det är klart du vill bli älskad och accepterad för den du är av dina nära och kära.
Alla kanske inte förstår, men för mig är behovet att få vara öppen och få möjligheten att skapa ett liv med de som tycker om mig för den jag är, långt viktigare.

Att din tjej reagerar som hon gjort gör mig ont, kanske är det att hon är delvis skrämd av den här sidan hos dig, för att hon inte vet vad den innebär för er och för att din dragning till män är något hon inte kan ge dig?

Kanske du kan skriva ett brev till henne?
Om hur du känner, vad det innebär för dig och för ert förhållande, det kan vara lättare att ta in det så, än när ni sitter ansikte emot ansikte och så  behöver hon inte svara på det på en gång, får tid att smälta vad du skrivit och prata med dig när hon vill?

Kram, Maya

[Morfalum]1
3/15/13, 7:14 PM
#2

#1 Tack för kloka ord. Jag gillar idén om brevet, det påminner mig om något hon gjorde för mig en gång. Det är klart att det tar tid för henne och att det är svårt, det blir en väldigt svår tid. Men jag är glad att hon valt att ge oss en chans.

Det stärker mig att jag inte är ensam och att det finns andra tänkande människor som kanske vart med om något liknande.

Kram / Vargen

[Rhodugune]
3/17/13, 1:07 PM
#3

Hej igen Varg, hur är det?

Jag har tänkt på dig och din tjej, kram!

Skönt att du fann lite stöd i mina funderingar, berätta gärna hur det går om du vill dela med dig av det.

Kramar, Maya

Upp till toppen
Annons: