Annons:
Etikettallmänt
Läst 1486 ggr
Salish
3/27/13, 11:29 PM

Killkläder i små storlekar var?

Undrar om någon mer genderqueer/trans person vet var man hittar herrkläder i små storlekar, så att de går att använda utan att det ser alldeles för stort ut. Har ju köpt på h&m hela mitt liv men det är lite för feminimt för mig och blir helt galen på alla skjortor som är sydda för människor med bröst och höfter, är ju inte alls det jag vill framhäva. Och vilken storlek behöver man till en lång, smal "tjej"? XS eller? Har inte alls koll på de storlekarna =(

Annons:
[haku]
3/28/13, 1:08 PM
#1

Bra fråga! Jag vet att det finns företag i andra länder och på nätet som gör killkläder just för queera personer men det är säkert svindyra…. :(

Har inte några länkar här direkt men ta t.ex. en titt på en site som heter butches unlimited, där finns det en del tips minns jag jag har sätt… (vet inte om jag hjälper något…)

[rocklover]
3/28/13, 5:59 PM
#2

Bluefox kanske? 🤪de brukar ha unisex kläder (t.ex band t-shirts…fast de har nog inte x-smal .__.) jag är ganska liten och smal, vet inte riktigt om du hade gillat att springa runt i band t-shirts, ser iaf manligt ut (enligt mig) :) hoppas du hittar ngt! just det! de har unisex byxor också ;)

Salish
3/28/13, 6:15 PM
#3

Kollade på jack&jones hemsida, brukar tycka att de har ganska snygga kläder när jag har varit där och kollat. Enligt deras måttabell borde jag ha S, på slim fit-tröjor. Det är ju olika överallt men det är väl bara att prova antar jag.

Kimji
3/29/13, 11:24 AM
#4

Edit: Oj vart fel plats.

Upp till toppen
Annons: