Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 887 ggr
[haku]
4/18/13, 12:54 PM

känner mig inte tagen på allvar...

Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta…

Jag känner att det är jättejobbigt att jag aldrig riktigt "varit" med en tjej och kanske aldrig kommer att vara det (orkar inte förklara varför jag tror det kommer att bli så)…

Jag upplever ibland att jag inte riktigt blir tagen på allvar inom HBTQ världen då… som att mina känslor skulle lika gärna kunna vara påhitt… (varför man nu skulle hitta på något sådant)

Alla är inte så förstås men jag är så trött på att få höra "men du är inte *blabla*, du är *lägg till valfritt begrepp - typ bi, förvirrad, queer, whatever…*" som om personen skulle ha rätt att namnge min identitet eftersom jag inte har "bevis" på den jag påstår att jag är eller vad man nu ska säga…

Är också så trött på att få dumma frågor och kommentarer som t.ex. "hur jag vet att jag gillar tjejer om jag aldrig varit med en", "vad exakt jag gillar hos tjejer" (vilken kroppsdel?) eller så blir jag uppmanad att "testa" göra något med en tjej, som om man pratar om glass-sorter och inte människor…
suck… :(

Man ska inte bryr sig om vad andra tycker men jag känner att det här är riktigt jävla jobbigt i längden… :(

*jag lägger detta inlägg under mappen diskriminering eftersom jag upplever just en form av diskriminering och utanförskap…

Annons:
Afturelding
4/18/13, 12:56 PM
#1

Jag upplever samma sak. Jag har inte heller varit med en annan kvinna, men det gör mig ju inte förvirrad eller straight för det.

Jag vet väl inte riktigt vart jag vill komma, men jag vill ändå säga att du inte är ensam.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[haku]
4/18/13, 1:03 PM
#2

#1 tack <3 det värmer verkligen att veta att jag inte är ensam! (det känns så ibland…)

Kimji
4/18/13, 7:05 PM
#3

Jag blir så arg när jag läser sånt här. När personer som är hetero säger olämpliga saker beror det ju ofta på brist av bättre vetande. Men är man HBTQ finns verkligen inga ursäkter för den typen av kommentar. Du ska inte behöva förklara dig överhuvudtaget.

Är själv bi utan att ens ha kysst en tjej men har lyckligtvis sluppit den typen av kommentarer än så länge.

TatsuOni
4/19/13, 3:21 PM
#4

Har också fått höra det. Jag är Bisexuell men har aldrig varit med en tjej. Jag vet ändå vad jag är och vad jag gillar. När folk kommer med sina korkade frågor så brukar jag vända på det. Hur vet du att du är straight om du aldrig har varit med någon av samma kön? Hur visste du att du var straight innan du var med någon av mostatta könet? De flesta tänker till och blir tysta av det och de som inte blir det är det bara att försöka ignorera.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

BeccaTilda
4/19/13, 8:34 PM
#5

Här har du en till

[haku]
4/21/13, 9:10 AM
#6

Tack så hjärtligt för era försående kommentarer! Jag trodde verkligen jag var ganska ensam om att inte "gjort något" med en tjej…  Det känns mycket bättre när jag vet att det finns fler! :) <3
och #4 tack för tipset! jag kanske ska testa säga det till dem :)

Annons:
Wony
4/21/13, 9:44 AM
#7

Jag tror att det är ganska många som inte känner sig tagna på allvar, tyvärr… Fast jag umgås mest med likasinnade inom HBTQ-världen, och har inte stött på så värst mycket motstånd när det gäller min könsidentitet. Däremot bland "normalt" folk. Det klassiska "hur kan du veta att du är Genderfluid när du inte har varit kille på riktigt" osv. Folks plumphet slutar aldrig överraska mig. Eller är det måhända dumhet? 🤔

nlinds
4/23/13, 9:19 AM
#8

har fått höra det otroooooligt många gånger, så du är verkligen inte ensam ! ❤️

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: