Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1181 ggr
FlutterShy
4/18/13, 8:38 PM

Förrvirrad.

Okej, jag har inte gillat någon sedan jag och f.d pojkvän gjorde slut (han är schyst men det funkade inte). Men det var nog typ i ett år sedan nu. Men iallafall sedan dess har jag inte blivit kär i någon, killar attraherar mig absolut inte längre. Och förra året, höst terminen bytte jag skola. Då kom denna, underbara, vackra, fina, smarta tjej in i mitt liv. Man skulle helt klart kunna kalla henne ett A-barn! Vi blev såklart bästa vänner på direkten! Nu de senaste månaderna, tänker jag på henne på ett helt annat sätt. Jag har nog blivit kär i henne. Men hon är ju inte lesbisk. Hon är kär i någon kille som är äldre än henne. Ni fattar inte hur mycket jag gråtit för henne. För jag vet ju att hon inte känner detsamma för mig. Jag hatar mig själv för det.

Jag är ju inte helt obekant med detta, min syster är lesbisk. Och jag har aldrig tyckt det vart på något sätt konstigt med att vara homo sexuel. Många runt mig (t.ex min systers kompisar) är också homosexuela/bisexuella.

Jag känner främst helt förvirrad, jag vet inte om jag vågar gå ut med det, till mamma, pappa, syskon. Eftersom min syrra också är lesbisk så skulle det kännas som jag härmas. Ja ni vet som när man var mindre och lille syrran skulle vara precis som store syrran. Men inte i detta fall.

Jag vetetusan men jag skulle helt klart kunna tänka mig vara tillsammans med en tjej, eller så..

Det är första gången jag sagt något om detta, till någon/några.
Jag är 14.

Vet inte riktigt var jag ska sätta detta inlägg, men hoppas det blev rätt nu.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Annons:
Salish
4/18/13, 10:58 PM
#1

Om du är kär i henne är det väl inte så konstigt om du skulle vara lesbisk eller eventuellt Bisexuell. Tycker att det vore konstigt av dina föräldrar att tro att du härmades, man härmar inte en sexualitet, det är någon man har oavsett om andra i ens närhet också har samma sexualitet. Om din syster är öppen homosexuell och dina föräldrar inte tycker illa om det vore det ju bara logiskt om de vore lika vänligt inställda mot dig. Många föräldrar tror ju tyvärr att man får för sig en massa saker när man är i den åldern och har svårt att ta sina barn på allvar. =/

Namiko
4/19/13, 7:58 AM
#2

Jag tycker inte att du ska oroa dig för att någon ska tolka det som att du härmas. Jag har själv två äldre systrar och var sist av oss tre att komma ut som lesbisk (även om ena syrran kom ut till föräldrarna tidigare samma dag, men jag menar, det ses väl inte som att man härmar sina syskon med att vara straight heller).

Känslor är aldrig fel, så du ska inte känna dig hemsk för att du har fallit för din vän. Och bara för att hon är intresserad av en kille nu så betyder det inte att hon helt säkert är straight heller (även om det såklart kan vara så). Jag var förälskad i min kompis som jag var någorlunda säker på att hon var straight (under 5 av dom snart 10 år vi känt varandra hade hon pojkvän), jag bestämde mig ändå för att satsa på det och det visade sig att hon inte alls var så straight som jag trodde, hon har till och med flickvän idag.

Men även om det inte skulle bli något mellan er så försök att inte vara så hård mot dig själv, försök acceptera att du känner det du känner och låt känslorna finnas där så kan det bli lättare att bära. Skulle det inte bli något mellan er så kommer dom troligen att ebba ut med tiden och du kommer att hitta andra personer som blir mer intressanta än henne.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

hittanemo
4/19/13, 10:41 PM
#3

Du behöver ju inte "bestämma" dig nu, du har skitmycket tid att lista ut vilken läggning du har. man kan bli kär i vem som helst, det är inte så viktigt att sätta namn på det

Upp till toppen
Annons: