Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 5125 ggr
Cafesinner
4/22/13, 4:15 PM

Lesbiska bloggare?

Är det någon här som själv är det, känner ni någon eller vet ni kanske om någon in general? Det finns en del manliga gaybloggar men jag har svårt att hitta flator att följa… 
Jag kan inte vara den enda svennen som gör det, haha!

Annons:
[rocklover]
4/22/13, 4:19 PM
#1

jag 😞dock så är min blogg väldigt awkward och…tanken med bloggen var att jag skulle ha ngt att göra på fritiden (älskar att skriva! 🤓) och att kunna läsa om ngns liv (ja, jag läser om mitt eget liv 😕) .. har jag lyckats få ett par läsare 😕funderar på att lösenordskydda den :( gillar inte att helt random folk läser om mitt liv

Cafesinner
4/22/13, 4:26 PM
#2

Haha då kanske en dagbok är bättre?:)

[rocklover]
4/22/13, 4:32 PM
#3

#2 ._. min mamma lyckades hitta den (tror att hon läste den O.o) och sedan brukade jag skriva innan jag somnade ._. min handstil är inte den snyggaste på kvällen :S men..visst ._. länkar till den (rensade arkivet lite då det fanns ett par väldigt awkward inlägg 😞) 

http://deviltuppis.blogg.se/?tmp=316726 <---

timskoogs
5/1/13, 4:49 PM
#4

http://epicfaiil.se är bra! 🙂 Hon är iof bisexuell

monstermash
5/2/13, 9:52 PM
#5

#4 - Ja bisexuella finns det ju dröser av bloggare som är.

Cafesinner
5/2/13, 9:55 PM
#6

Jo men, inte för att vara "sådan", 80% av alla bisexuella/"bisexuella" tjejer verkar ha pojkvänner för det är enklare - i admit, gayvärlden är svår så jag fattar liksom.. men varit kul att följa en lesbisk brud just för att jag känner igen mig i att ha flickvän och hur livet funkar och ja.. allt.

Annons:
monstermash
5/2/13, 9:57 PM
#7

#6 - Med andra ord, går bisexuella med flickvän egentligen lika bra? ;)

Cafesinner
5/2/13, 10:09 PM
PiganX
5/5/13, 11:36 PM
#9

Charlotte Nordins blogg brukar jag läsa, rekommenderar den starkt om du inte redan följer hennes blogg. :-)

miracle
5/5/13, 11:40 PM
#10

Följer den här bloggen emellanåt :

http://minasannaord.wordpress.com/

[haku]
5/7/13, 5:56 PM
#11

#6 tack för att du skriver det på det viset! det känns att många tror att man väljer det för att göra det lätt för sig men har man varit med killar tidigare så ses man med misstänksamhet av många flator m.m. =/ (så det blir ännu svårare att hitta någon tjej då tycker jag -för att inte tala om hur en del killar ser en när de får veta att man är bi….)

Sen bara för att man är bi betyder det inte att det kvittar vem man blir ihop med, en del får starkare känslor för ett visst kön… Så det är inte så att man kan "lika gärna vara med en kille" för att göra det lätt för sig liksom, blir man kär i en tjej så blir man det och man kan inte förneka det bara för att man gillat killar tidigare och så… (om du förstår vad jag försöker säga?)

Sen finns det de som gillar att generalisera. Till exempel om de blir ihop med en Bisexuell person och det inte funkar så kanske de skyller på personens bisexualitet istället för att helt enkelt erkänna att relationer inte alltid fungerar, oavsett sexuell läggning.

Jag kan inte heller säga att "alla flator" är misstänksamma mot bisexuella, även om det ofta hänt mig, jag hoppas innerligt att det finns olika sorters människor även inom "flatvärlden" och att det finns de som accepterar en som man är…

(ursäkta om jag kom lite ifrån ämnet här…)

Cafesinner
5/7/13, 6:28 PM
#12

11 - hoppas det inte var menat sarkastiskt? Försökte inte hacka på bisexuella - trodde själv jag var bi fram tills jag var 18 och hade min första riktiga tjej-erfarenhet! Men ja "ni" har det inte lätt.
Det är svårt att hitta någon tjej man passar ihop med, vare sig man är helgay, Bisexuell eller något annat. Så det är inte konstigt att bipersoner tenderar att bli tillsammans med någon av det motsatta könet. Självklart behöver det inte heller vara 50/50 mellan könen!:)

Menar endast att jag vill följa just en lesbisk tjej för att få insikt i andra gaytjejers liv, förhållanden och situationer. Självklart går en Bisexuell tjej som är tillsammans med en tjej minst lika bra - det handlar om att känna igen sig! 

Håller med om att flator kan vara sjukt spydiga och orättvisa om man inte är "gold star lesbian" eller mot bipersoner. Jag har legat med killar innan, som sagt pga att jag var osäker på om jag var bi innan jag fått det motbevisat. Träffade nyss en tjej (som senare visade sig vara lika trevlig som en koskit) som när hon fick reda på att jag varit med killar i princip berättade hur äcklad hon var, och pratade om det som om jag vore smittad av något. Tydligen fick jag inte heller ha inställningen "meh jag är gay men är liksom inte rädd för snoppar, de är bara *meh*" utan var tvungen att skrämmas av det manliga könsorganet!

Brudar </3

[haku]
5/7/13, 8:52 PM
#13

#12 jag var inte det minsta sarkastisk, hoppas jag inte lät sarkastisk på något viss (svårt det där när man skriver och det saknas ansiktsuttryck…)

Och tack så mycket för att du delar med dig, fast det är så klart jättetråkigt att du också varit med om liknande tråkigheter… :(

Jag önskar bara jag visste hur jag ska hantera detta… känner mig mest maktlös…

Och självklart förstår jag varför du vill följa just lesbiska bloggar eller av andra med tjej-tjej förhållande, man vill ju läsa så man känner igen sig liksom….

Annons:
Cafesinner
5/7/13, 9:34 PM
#14

Jag tycker det är bland det bästa som finns att kunna ge råd, dela med mig av erfarenheter eller bara lyssna på unga gaytjejer (eller vad man nu är!). Jag har liksom gått igenom mitt, till största del. Eller i alla fall hittat min plats och fått skinn på näsan. Så om du vill prata finns jag på pm :) Eller på bloggen!

[haku]
5/10/13, 4:48 PM
#15

#14 tack <3

Cafesinner
5/10/13, 6:06 PM
Bine93
6/14/13, 8:18 PM
#17

Har funderat en del gånger på att börja blogga.. Är ju lebb så den skulle förmodligen bli lite hbt inriktad :). Men har inte kommit så långt än ;)

Cafesinner
6/14/13, 10:48 PM
#18

You go girl!;)

Bine93
6/14/13, 11:23 PM
#19

vet inte hur intressant det skulle vara för andra att läsa dock :P

monstermash
6/16/13, 7:26 PM
#20

#19 - Satsa på att blogga för din egen skull, det blir alltid bäst så :)

Annons:
Bine93
6/16/13, 7:43 PM
#21

Jag kom på att jag har faktiskt två bloggar, en som vart mer personlig, typ som en dagbok det var bara en eller två vänner som hade lösenordet. dock skrev jag i den för länge sen när livet inte vart så bra men tog bort massa inlägg och har funderat på att ta bort bloggen helt och hållet, öppnade den igår för första gången på flera månader. 

Sen gjorde jag en bara för att jag tyckte det var roligt att designa den :). Jag älskar att skriva men vet inte vad man ska skriva i en blogg egentligen?

monstermash
6/16/13, 7:45 PM
#22

Det börjar bli väldigt OT, så har du frågor om bloggande föreslår jag att du ställer de inne på www.bloggande.ifokus.se/ istället. 🙂

Bine93
6/16/13, 7:46 PM
#23

Okej :)!

Bine93
6/28/13, 12:04 AM
#24

Kan ju meddela att jag börjat blogga, så vill du följa en lesbisk bloggare finns min nu då ;). Blir väl lite HBT innehåll då och då iaf :P.
Sen får ja se hur ofta jag kommer uppdatera, men det lär la märkas ;).

I brist på fantasi heter min blogg:

www.lesbiskbloggare93.bloggplatsen.se

[Länk inlagd till bloggen. /Sajtvärd]

BonaDea
7/1/13, 5:38 PM
#25

Jag är lesbisk. Och har precis startat upp en ny blogg efter att jag tröttnat på min förra. 
Jag skriver väl inte precis om hur det är att vara lesbisk. Jag bara skriver. Men jag är ju som sagt lesbisk så det räknas ju.
Här är min blogg :)

Hälsningar Johanna

Min blogg: teamvinter.blogg.se

Tjeja
10/11/13, 5:55 PM
#26

Här kommer lite tips!

En jättefin videoblogg med ett britt/amerikanskt fem-tjejpar, Kaelyn & Lucy!

Femmegasm en lesbisk videoblogg som även finns på facebook!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: