Annons:
Etikettsläkting-vän-hbtq
Läst 2680 ggr
monstermash
2013-05-29 15:04

Släktingar som är HBT

Har du några släktingar som är HBT? Pratar ni någonsin om det i släkten eller är det tvärtom tabubelagt? Kanske är du den enda som är HBT överhuvudtaget. Berätta gärna!

Annons:
[Blodpudding]
2013-05-29 15:09
#1

Jag har faktiskt inte den blekaste aning. Ärligt talat är jag inte så intresserad heller av det. Känns inte som jag har med det att göra.

Virkan
2013-05-30 15:33
#2

Min farbror är homosexuell och han har varit tillsammans med sin pojkvän i snart 20 år. Ingen i vår släkt "bryr sig", vi tycker att det är alldeles normalt! Kärlek är kärlek, oavsett form! :) (den enda som säger något negativt om dem är min farmor, hon envisas med att hans pojkvän är hans "kompis", och det tycker vi andra är omoget och irriterande). Han är den enda som vi vet om i alla fall :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Wony
2013-05-31 22:43
#3

Jag har ingen aning. Det är inget man pratar om i vår familj. Jag har förvisso inte heller kommit ut för någon i familjen. 

Har väl inget enormt behov av att göra det, tvärtom håller jag gärna lite distans till släkten. Det blir så mycket kallprat och ojande tycker jag… De gånger man väl ses i släkten räcker gott. Familjen träffar jag väl någon gång ibland, och känner väl att jag inte bryr mig om de vet, och skulle någon vara hbt i familjen så bryr jag mig inte mer om det än om de vore hetero och helt "vanliga" heller.

Jenny49
2013-06-01 16:07
#4

Hej!

Jag har sex barn, men mina två äldsta döttrar har tagit avstånd till mig när jag talade om att jag är Transsexuell, men dom andra fyra är det helt ok för. Resten av släkten har jag ingen kontakt med alls. 

Puss och kram

Jenny 

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









Namiko
2013-06-04 05:40
#5

Jag har inte så stor koll på min släkt, men jag har iaf mina systrar som är homosexuella. Det är ingen som reagerat negativt på det inom släkten även om det typ bara är inom familjen vi pratar om det, men syrrornas flickvänner följer såklart med på släktträffar och är lika välkomna som alla andra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Saga85
2013-06-04 16:18
#6

Om man bortser från mina fem syskon så är vi en liten släkt - de enda släktingar jag känner är faster, farbror och mina två kusiner.

Jag är den enda som är HBT, de andra har heterosexuella förhållanden. Än så länge i alla fall, har två syskonbarn och ytterligare två på gång, men det är alltför små för att "vara" något annat än bara barn (2 respektive 4 år). 😇

Ser det inte som någon speciell grej, och det gör inte släkten/familjen heller. Mina föräldrar bjöd mig på biljetter/resa till min första Pride -04. Sen så pratar vi inte så mycket om det, inte för att det är tabu, utan snarare vad-finns-det-att-prata-om-egentligen.

Annons:
monstermash
2015-11-30 15:40
#7

Puttar upp denna :)

[WiresInABox]
2015-11-30 18:14
#8

Jag är den enda som är HBTQ (är bög och transman) såvitt jag vet. Har själv inte kontakt med alla eller är involverad i deras liv, men mina föräldrar skulle säkert berätta för mig om någon kommit ut. Min mamma har spekulationer om att min ena kusin skulle vara homosexuell men jag vet inte om hon har några riktiga belägg för det.

Fenix_Chicci
2015-12-03 22:53
#9

Min släkt är väldigt o-hbt. Inte så konstigt kanske att det dröjde tills jag var 16 år innan jag fattade att jag gillade tjejer och tills jag var 20 innan jag accepterade att killar inte är något för mig. Helt enkelt för att INGEN i min omgivning i princip berättat för mig att jag kan vara något annat än hetero. Några i släkten fick veta när jag dejtade en tjej nyligen och de var jättesupportive men inte så säker på att resten av släkten är det, därav har jag hållit ganska tyst. Sen när jag blir tillsammans med någon får jag ju ta det och skälla ut dem om de reagerar dåligt för med på jul ska min flickvän vara ju!

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

GinaW
2015-12-07 22:51
#10

Min farmor blev arg på mig när jag berättade om min flickvän. Hon ville inte komma på släktträffar, jul, eller mina släkt ''kalas'' längre.

TicTac
2015-12-11 15:30
#11

Jag är den enda jag känner till och ingen skyggar undan för det. Lite micro-homofobi bemöts man av lite då och då, särskilt när det är släktträffar.  Bögskämt har blivit populärt bland mina yngre kusiner. Oftast faller de dock platt när min partner börjar dissekera skämten och sätta deras huvuden i spinn. (Detta långt från de övriga vuxnas öron.) 😃


You'll never walk alone

[Otippbar]
2015-12-12 19:52
#12

Nej, jag är själv i min släkt. #11 Hihi.. tänker på hur jag själv går igång på sådana skämt. Är annars relativt tolerant av mig. Blottar mig här nu, men när jag hör någon som försöker göra sig rolig på det viset så går jag igång på alla cylindrar och det slutar med att jag kräver en ursäkt å de drabbades vägnar, för dumheterna. Får jag ingen så är det tack och hej tills ursäkten kommer. Fullständigt humorlös :) när det gäller sådana skämt. Där går min gräns. En av dom iaf.

Wony
2015-12-12 21:29
#13

#12 Där går faktiskt en av mina gränser också. En del människor måste jag dock (tyvärr, ibland) umgås med och då kanske jag inte direkt säger upp bekantskapet om jag inte får en ursäkt, men jag är verkligen inte trevlig i onödan, om man säger så.

De förstår helt enkelt inte hur pass illa det kan såra någon.

Annons:
[Otippbar]
2015-12-13 15:51
#14

#13 För länge sedan sa jag helt upp mig ifrån min familj och många vänner av diverse anledningar som hade med min läggning att göra. Det dröjde massor av år innan familjen skaffade sig kunskap, bad om ursäkt och blev förlåtna. Jo jag har nog med åren blivit väldigt tuff mot den typen av jargong. Det är inget som jag är stolt över, dvs att vara intolerant mot de intoleranta. Känns mer som något jag tvingas vara pga andras dumhet/obetänksamhet… "De förstår helt enkelt inte hur pass illa det kan såra någon" Nej de gör ju inte det. Alla klarar inte av att bara borsta av sig och säga ifrån när de går över gränsen till vad som är kul. Några gör det. Andra förblir tyvärr tysta och jag förstår dem mycket väl. Skönt att höra att det finns fler som säger ifrån Wony. Tummen upp till dig och alla andra som gör så!

AilyAdams
2015-12-15 20:17
#15

Bara min kusin är ute så vitt jag vet. Vi pratar om det, på samma sätt som vi pratar om andra släktingar. När hon skulle gifta sig var vi lika engagerade som när någon het gifter sig. 

Själv har jag inte för avsikt att komma ut, då jag känner att det inte har någon betydelse då jag oftare är kvinna än inte och gift med en man. Han och mina vuxna barn, samt tidigare nämnda kusin vet om mina mörkaste hemligheter. 😕

 **************************
Heter det De eller Dem?

Kadoor
2015-12-19 20:07
#16

Har faktiskt ingen aning om någon mer än jag är HBT. Känner knappt min släkt, de enda jag har ganska regelbunden kontakt med är min farmor, farfar(& hans fru), samt mina föräldrar och syrra såklart. Ingen av dem är HBT, vad jag vet. Kanske har någon släkting som är det, men ingenting jag vet om som sagt. Gällande min foster familj vet jag inte heller, ingen har sagt något så. :P
Har själv inte kommit ut, men var öppen med att jag var tillsammans med mitt ex som var en tjej. Alla tog det bra, fast min fostermamma var den som tog det värst.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

älvornas dal
2015-12-21 18:19
#17

Ingen vad jag vet. Jag har inte heller kommit ut för någon. Inte ens för min partner. 😕Upptäckte ganska sent i livet och efter manga år tillsammans att jag är Bisexuell.

Upp till toppen
Annons: