Annons:
Etikettsläkting-vän-hbtq
Läst 1778 ggr
monstermash
5/29/13, 3:06 PM

Vad är dina vänner?

Många som är HBT föredrar att umgås med andra som också är det, man finner en gemenskap i att ha samma sexuella läggning och det är ett stort stöd för en i vardagen. Känner du någon vän som är HBT?

Vilken sexuell läggning har din vän och diskuterar ni det någonsin? Känner du dig närmare till dina HBT-vänner än dina hetero-vänner?

Annons:
Kimji
5/29/13, 6:18 PM
#1

Jag har många vänner som är hbt men det är helt och hållet en slump. Eller kanske mer resultatet av att jag helst umgås med folk som generellt sett är väldigt öppensinnade angående det mesta. Jag skiter i vad folk har för sexuell läggning och skulle aldrig välja vänner utifrån det men visst är det trevligt att inte vara den enda.

Wony
5/31/13, 10:46 PM
#2

Tja. Min sambo är bi, och jag har åtminstone en (vad jag vet om) IRL-bekant som är homo. När det gäller min online-bekantskapskrets är nog mer än hälften hbt av olika slag. 

Faktiskt blir det mest online som man kan prata med andra som "sitter i samma båt". Där jag bor känner jag av en viss intolerans mot hbt. Inte uttalat, men den där smygande känslan av att folk viskar bakom ryggen på varandra och drar elaka skämt.

monstermash
6/1/13, 4:19 PM
#3

Jag har en kompis som är flata, en del bögkompisar (bla min absolut bästa vän) och en himla massa bisexuella i min vänskapskrets. Faktum är att jag känner mindre personer som är straight än HBT, det är dock inte med flit.

Jenny49
6/1/13, 4:19 PM
#4

Hej!

Jag har många HBT vänner, men tyvärr inte privat, vi träffas bara på pridefestivalen och andra regnbågsfestivaler och det tycker jag är lite synd att man inte kan träffas till vardags också. 

Puss och kram

Jenny

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









JHLL
6/2/13, 3:21 PM
#5

Jag känner ingen HBT-person.

timskoogs
6/2/13, 6:16 PM
#6

Jag har av någon anledning inga heterosexuella killkompisar.. De kan vara så att jag har någon liten fördom mot heterokillar, att dom skulle ogilla mig för min läggning.. 😮 Däremot har jag nästan bara straighta tjejkompisar, så de jämnar kanske ut sig? 😉

Annons:
Saga85
6/4/13, 11:58 PM
#7

Jag skulle nog säga att det är lite hälften hälften - är en salig blandning i min vänskapskrets, med större andel åt hbtq-hållet. Och vi pratar väldigt öppet om kärlek, sex och relationer - där spelar det ingen roll vilket kön vi pratar om.

Afturelding
6/6/13, 3:27 PM
#8

När jag gick i gymnasiet så blev det så att vi blev en grupp om fem personer. Efter ett tag visade det sig att 4/5 hade en homosexuell eller Bisexuell läggning. Det var inget som hade kommit upp i början, utan detta visade sig efter ungefär ett halvår. Vi pratade/pratar väldigt öppet och kärlek, sex och relationer på det stora hela, och det är inget konstigt. 

Men bland mina barndomsvänner är det främst straighta personer. Jag har ganska lite kontakt med dem numera, och så har det väl varit sen vi började gymnasiet. Så innan det var det inte lika seriösa diskussioner. Min bästa vän under senare delen av högstadiet var dock bi, så vi pratade väl lite flyktigt om det ibland. Men vi hade inte riktigt en sådan relation.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
CupcakeGod
6/9/13, 2:32 AM
#10

Förra året var nästan alla mina vänner hetro.. Jag hänger inte riktigt ihop med dem längre. Så de flesta jag känner är homo/bi, dock ganska få i Sverige :(

XxKimxX
6/10/13, 10:07 AM
#11

Jag har haft vänner som är HBT men har inga vänner för tillfället. En hetro kompis, men hon har flyttat och vi har nästan ingen kontakt längre.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[haku]
6/10/13, 2:49 PM
#12

Alla har inte vänner…

Gronstedt
6/10/13, 3:53 PM
#13

Jag vet inte, jag har inga vänner som är så nära att det diskuteras. Några bekanta lever med personer av samma kön, några med personer av annat kön, någon med en av vardera slaget - men de allra flesta vet jag inte hur de lever utanför de situationer där jag träffar dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: