Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1585 ggr
Onslow
6/15/13, 10:43 PM

Herregud, vad håller jag på med?

Jag skrev ett inlägg här för ett par dagar sedan, om känslorna jag haft för en tjejkompis i flera år. However, nu har jag ett nytt problem som uppenbarat sig som en otroligt vacker tjej med galet fina brungröna ögon och kort, rödfärgat rufsigt hår. Jag är så förvirrad och frustrerad och jag förstår ingenting. Jag är hetero ju, den där förra tjejen var ett undantag, så vad är det nu med den här tjejen?! Såhär är det. Ni får ursäkta det röriga och delvis oförståeliga inlägget som följer. Jag har haft ett par tuffa år, och de är absolut inte slut än. Jag kämpar fortfarande med självskadeberoende (clean i nästan tre månader nu dock!! Så galet stolt), kronisk depression samt grov ångest, men något har hänt det senaste året. Jag vet inte varför, men jag är av någon anledning så mycket lyckligare nu. Jag skrattar, jag är högljudd och bekväm på ett sätt jag aldrig varit. Jag pratar glatt om allt med alla jag träffar och jag skämtar och är positiv. Jag har slutat se mig som ett offer utan som en överlevare. En otroligt fin vän till mig som jag känt i över 5 år nu tänkte på grund av min nya attityd introducera mig till sin vänskapskrets, då jag tidigare inte varit mottaglig till nya människor utan helt inlåst i mig själv. Jag fick träffa hennes gäng på 8 pers eller så några i taget på filmkvällar och utgångar och allt möjligt och alla var så trevliga och glada. Så var det under Eurovision som de hade en jättestor gruppchatt och livekommenterade och bjöd in mig. Alla utom jag och en tjej till gick och la sig efter Eurovision, men hon och jag stannade uppe till 6 på morgonen och pratade om allt mellan himmel och jord, bland annat om våra liknande situationer - kass mental hälsa och hopplöst förälskade i vår närmsta tjejkompis. Hon bara förstod allting jag sa, lyssnade och berättade om vartannat. Allt det jag aldrig delat med någon annan kom så enkelt när jag pratade med henne, allting, frustrationen och hopplösheten och what not. Nästa gången vi sågs sprang hon mot mig, frågade snabbt om vi kände varandra tillräckligt bra för att kramas, innan vi flög i varandras armar och kramades länge. Detta var andra gången vi träffades utanför skypechattandet. Det var så enkelt med henne, så naturligt. Skämt och skratt, långa känslosamma konversationer, pussar på kinderna och långa kramar. Vi var med varandra hela kvällen, då det var en sleepover, och somnade kramandes. Tredje gången var ett par dagar senare, på en filmkväll/sleepover thing hon hade hemma hos sig för gänget jag nu räknades (och räknas) som en del av. Hela kvällen var vi nära, hopdlingrade på soffan när vi kollar på film, skrattandes, viskandes. Alltid leenden med henne. Vi somnade kramandes igen. Fjärde gången var i onsdags. Först direkt efter våra respektive skolavslutningar med två andra tjejer i gänget på en fika, glass i solen, sedan på en sommarfest kommunen ordnat på en strand i närheten. Den kvällen är otroligt speciell för mig. Den var inte speciellt kul i sig, då kommunen inte tillät alkohol eller övrigt som kunde ge lite mer ös, mem jag och hon spenderade hela kvällen attached at the hip. Jag överdiver inte det minsta när jag säger att den enda gången vi inte rörde varandra var när jag gick till badrummen - men då hade hon iochförsig gåttef mig dit och gömt sig så hon kunde hoppa på mig och krama mig bakifrån. Hela kvällen var vi tillsammans, hon och jag. De andra gick runt, men vi var som en egen grupp. Jag låg med huvudet i hennes knä och skämtade om hennes fantastiska utsikt över mina bröst, då en knapp gått av på min blus så det såg vagt vulgärt ut, och hon skrattade tillbaka och slängde ner grässtrån i min bh och sa att jag kommer se ut som 'a grass fairy princess'. Vi gick ingenstans utan att gå hand i hand med mitt huvud på hennes axel. Hon matade mig med godis och pannkakor när jag skrattade och sa att jag inte ville bli tjock, bara för att du är välsignad med evig smalhet betyder det inte att alla är det. När en grupp av hennes killkompisar kom och snackade med oss och flirtade lite skrattade hon mjukt i mitt öra så det kittlades och hon höll mig närmre och jag borrade ner näsan i hennes hår och det doftade som sommar och eldrök. Vi satt vid elden och matade varandra med marshmallows och hon satt i mitt knä och vi höll om varandra så nära att varenda millimeter av oss måste ha rörts, och vi skriksjöng Tom Jones låtar och hennes ögon glittrade så fint av elden. Jag kysste hennes panna och hennes kinder hela tiden när killar flirtade med oss och vi skrattade och kramades hårdare. Sen, när vi festen hade varit sedan 18 och klockan var en timme från midnatt smög vi iväg från de andra och kröp ihop tillsammans på en klippa och tittade på vågorna och viskade och skrattade lågt och jag tänkte att det här är delen i kärleksfilmerna när de kysser varandra, får jag kyssa henne, men det gjorde jag inte. Det räckte sålänge att ligga tätt hopslingrade och prata om allting och titta på molnen som gick förbi. Efter den kvällen har jag inte ängnat en enda tanke åt tjejen jag tidigare haft sådana starka känslor för. Hela min hjärna är esmaesmaesma varför kan inte Esma komma hit och leka med mitt hår och skratta det där skrattet som är så smittsamt, nej vänta vad håller jag på med, jag vill inte det här. Jag trodde att min förra crush var den enda tjejen jag ens tänkt på på det sättet, mitt enda undantag, men jag kommer allt oftare sen den där kvällen att tänka på hennes röda hår och hur mjuka hennes läppar såg ut och hur gärna jag ville kyssa dem, bara för att få testa, få smaka på sommaren som verkar finnas i hela henne. Är det något fel på mig? Vad håller jag på med? Vad är det jag känner, överreagerar jag, är alla vänner så touchy och cuddly? Är jag förälskad i henne? Hjälp mig, vad gör jag nu? Jag vill inte vara förälskad i en ny person jag aldrig får. Nämnas kan att hon är bisexuell/lesbisk (enligt henne själv är hon inte riktigt säker).

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
nlinds
6/17/13, 11:02 AM
#1

Det låter som både du och hon är förälskade i varandra.
Kärlek är komplicerat, det behöver inte alltid vara självklart.
Hur känner du när du är ifrån henne ? Pirrar det i magen ? Saknar du henne ? VILL du kyssa henne ? Vill du vara med henne ?
Om svaren nu är JA, så förklara för henne.

jag lägger en *Tass* här för jag vill veta hur det går för er och hur du känner :).

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

MissInAction
6/17/13, 10:28 PM
#2

Det låter helt fantastiskt underbart! ♥ ☀️
Jag vet inte om jag har läst det tidigare inlägget som du refererar till, men utifrån det du beskriver här så är jag beredd att hålla med #1 🙂

För jag tänker att helt uppenbart så klickar det mellan er. Ni connectar. Ni vibrerar på samma nivå, så att säga. Och om du svarar ja på nlinds frågor i #1 så låter det väldigt mycket som en förälskelse. Om du tvekar så kanske det är på ett annat plan och inte nödvändigt romantiskt. Man kan absolut vara förälskad och älska en människa utan att det är romantiskt, tänker jag! Själsfränder kanske en del kallar det. 

Hur som helst… oavsett vad du känner och för vem du känner det så är det alltid "rätt"! Alla känslor av kärlek är bra och följ bara magkänslan så hamnar du nog rätt, utan att behöva definiera känslor med ord 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nlinds
6/18/13, 7:44 AM
#3

#2 så sant 🙂 fina ord ! 🌺

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Onslow
6/18/13, 8:10 PM
#4

Minns ni vad jag sa där uppe? Om att jag funderade om hon smakade sommar? 

Kan nu bekräfta att det är sant.

Det var helt av misstag, dock. En snabb puss, sedan skratt. Att pussa varandra på kinderna är något som inte är någon big deal, varken i det här gänget eller något tidigare jag varit med, och jag hade skämtat om någonting. Det är något av ett internt skämt i gruppen, att jag och hon är som ett gift par då vi är så touchy-feely.

Så sa hon att "I still love you, wifey" och jag sa att hon kunde få en puss på kinden. Hon skrattar till och vänder sig mot mig för att pussa mig på kinden, men då vi båda vänt oss mot varandra, och vi pussas. 

Det var bara vi och en till tjej där, och alla skrattade och hon sa att vi ska inte prata om det här. Jag höll med och stämningen blev inte konstig alls, vi skämtade om det och skrattade, det var bara ett kul misstag att råka pussa sin kompis på munnen. 

Grejen är ju att det såklart bara inte är det för mig. Det var ju ingen riktig kyss utan bara en puss, men det var så att jag skakade hela jag efteråt. Det låter så töntig men det var som att det var sockerdricka i hela magen och jag bara bubblade hela jag - har aldrig ens pussat någon liksom, så… Ja. 

Måndag till idag spenderade vi alltså hos henne, hela gänget. Vi hade vattenbalongskrig och badade, sedan kollade vi på lite filmer. 

Vi var såklart precis som tidigare, som jag gissat. Hand i hand överallt, sen påväg hem från standen frös vi båda så vi gick och höll om varandra och delade på en handuk över axlarna - minns hur varm hon var, vi hade ju bara bikinis, liksom. 

Sedan kollade vi på Titanic, vilken ingen av oss sett. Jag gråter aldrig någonsin annars, men jag satt och gick full newborn baby över den. Borrade ner näsan i hennes nacke och grät och grät och hon strök mig och kysste mig över håret och tröstade allt hon kunde och jag tog tag i henne och höll henne hårdare än jag hållt någon förut.

Vi myste hela kvällen i övrigt också, och jag menar inte bara en arm slängd över varandras axlar, utan jag låg över henne, hon hade sina armar runt min bröstkorg och mina axlar och jag höll båda hennes händer, all while hon lekte och "myste" med mitt hår. Vi matade varandra med chokladtårta och pussade kristyr av varandras näsor när vi missade.

För att svara på frågorna i #1, jag kom hem för en timme sedan från henne. Jag saknar henne redan. Bara att ha henne i närheten gör mig lugn av någon anledning, hur cliche det än låter, jag blir alldeles glad när jag är med henne även om vi inte pratar. 

När jag är med henne är jag alldeles bubblig, från glädje och något jag inte riktigt vet, det känns så töntigt, som alla de där ungdomsromanerna. 

Samtidigt är det inte på samma sätt som när jag ser en snygg kille, det är liksom inte hej kom och ta mig och tryck upp mig mot en vägg och gör syndfulla saker mot mig, utan snarare du är bokstavligen så vacker att jag vill bara kolla på dig när du ler och när du skrattar vill jag bara pussa dig på näsan och jag skulle kunna få ligga här i dina armar föralltid och det skulle vara lugnt med mig.

Kyssa henne vill jag absolut, jag kommer hela tiden på mig själv med att titta på hennes läppar och bara vilja och vilja och vilja. Det är nästan pinsamt hur ofta, när jag är med henne och inte, jag tänker på hur det skulle vara. När jag redan skämt ut mig med de tankarna kan jag också berätta att jag bokstavligen googlat för att se hur man kysser någon med tandställning, då hon har det. 

Jag är så splittrad över vad jag ska göra - om jag gillar henne, hur förklarar jag det på ett bra sätt? Jag vet att hon har gillat en annan tjej i två år nu. Även om jag sagt att jag är straight så skulle hon väl inte välja mig av alla personer i världen. 

Samtidigt går jag runt och tänker att tänk om hon skulle gilla mig också, jag menar hon gillar ju tjejer iallafall, det är en början, men jag gillar inte mig så varför skulle hon göra det och jag är så himla förvirrad. 

Sen vet jag ju att om jag inte berättar hur det är är risken stor att hon kommer att se mig som en nära vän, och jag kommer inte ha någon chans what so ever. Jag vill ju inte förstöra vår vänskap heller - jag vet inte, jag är så förvirrad, vet inte vad jag ska göra.

Har funderat på om jag ska säga hur det är, you know, bara så hon vet. Att säga att "du, jag hoppas att det inte blir konstigt nu, men jag hade inget emot att pussa dig idag, och jag tror att jag kanske är förälskad i dig. jag vet att du inte känner likadant men jag ville att du skulle veta. thank" eller något sådant - bara för att få det av axlarna, liksom.

Jag vet inte. Förvirrad. Hjälp mig, snälla.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

MissInAction
6/18/13, 8:44 PM
#5

Onslow,
Först och främst, sluta genast upp med att bestämma vad hon känner. Jag vet att du inte känner likadant är med andra ord inte att rekommendera om du skulle berätta. Utgå ifrån dina känslor och tankar och vad du vill att hon ska veta 🙂

Ja jag vet inte, det varierar säkert i olika kompisgäng och även på olika platser i landet, och säkert över tid… när jag växte upp så var vi definitivt inte sådär nära som väninnor. Höll inte händer eller kramades "i onödan" så att säga. Så för mig är det lite främmande, allting.

Men. Att ligga ovanpå någon känns i min värld som något man gör om man har ett sexuellt eller romantiskt intresse av någon. 
Och det faktum att ni är såpass intima och nära varandra hela tiden. Ja, det får åtminstone mig att tänka att hon måste gilla dig. På ett eller annat plan så gör hon det. 

Du behöver inte definiera om det är förälskelse eller kärlek eller vänskap eller lust du känner.. men försök, om du vill, förklara för henne vad du känner och tänker. Och låt henne berätta eller visa själv vad hon känner. 

Jag känner igen det där med att känna olika för killar och tjejer också. Kanske är det något som inpräntats i oss och vi förväntas känna si eller så. Fast jag får säga att tjejer är mjukare. Både fysiskt och själsligt, på något sätt. OBS mycket generaliserande, jag vet! Men jag försöker hitta någon förklaring till skillnaden som du beskrev 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Onslow
6/18/13, 9:02 PM
#6

Jag gör det allt för ofta, sätter känslor i andra, alltså. Ett otroligt dåligt beteende jag försöker sluta med, men jag liksom antar alltid att ingen tycker om mig då jag inte tycker om mig själv.

Det där med tjejer och killar är absolut en möjlighet. Vet dock inte om jag skulle kunna tänka mig att vara intim med en tjej. men vad vet jag, har liksom inte testat varken killar eller tjejer då jag bara är 15. 

Jag tror att jag kommer berätta somewhat iallafall. Skoja lite om pussen kanske, säga "äh, jag hade inget emot det egentligen. skulle vara förälskad i dig om jag gillade tjejer, tror jag - kanske är det nu, inte vet jag, jag gillar dig massor iallafall" eller något sådant.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
nlinds
6/19/13, 7:58 AM
#7

Håller med #5 . När vi var ett kompisgäng så gjorde vi inget onödigt, vi pussade inte på varandra, vi kramades inte i onödan. Dock kuuuunde vi gå med varandra hand i hand på stan för att inte tappa bort varandra, men aldrig något mer än så.

Du kanske är Bisexuell, men mer åt "kill hållet"  men det låter som du har fallit för den här tjejen enormt mycket. Du får säga till henne "du har fått mig att tvivla på min sexualitet, jag tycker om dig jätte mycket, och inte bara som en kompis .. "
Man vet inte om man skulle kunna vara med en tjej förns man har "gjort det". När jag blev kär i en tjej första gången så tänkte jag "jag kommer aldrig att våga" "nej jag skulle inte kunna tänka mig det"
Men när man väl är i den stunden så är det det bästa och återigen bästa du kommer att ha gjort 😉

Jag gjorde så när jag var kär i en tjej, skrev ett brev som beskrev mina känslor för henne. Gav henne brevet och hon sa "alltså.. Jag vet inte vad jag ska säga.." och jag sa "förlåt.. jag borde gå" och hon tog tag i mig när jag var påväg där ifrån och tryckte upp mig mot väggen och hånglade upp mig. Garanterat det bästa jag varit med om.
Hade exakt dom känslorna som du har. Enorm saknad när man är ifrån personen, och när man är med just den så känns det som man har druckit för mycket sockerdricka för att det bubblar i magen och man blir väldigt vimsig och flamsig (på ett possitivt sätt)

Skicka inget sms om det. Antingen berättar du muntligt eller så skriver du ett brev som hon får läsa när du är med

🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Cafesinner
6/19/13, 8:16 PM
#8

Jag känner igen mig i en hel del du skriver. Du kan antingen PMa mig eller adda mig på facebook här om du behöver någon att prata med eller fråga om råd. Det viktigaste du bör komma ihåg är: Det är INTE fel på dig. Känslor styr man inte över.

Onslow
6/19/13, 9:41 PM
#9

Mitt i natten igårkväll kom jag på den geniala idén att smsa henne och skriva hur jag kände. Hennes svar var korta och förvirrade, bara "ok" och, direkt efter det "stora" meddelandet, "… what just happened?" (vet inte riktigt varför, men i vårt gäng pratar vi mest engelska - alla snackar det flytande så det kommer naturligt ibland). 

Jag fick panik såklart, insåg att jag var supertrött och smsat endast halvt vaken och började skriva en massa meddelanden på samma gång, sa förlåt förlåt förlåt låtsas att det aldrig hände. Hon sa okej och vi skrev inget mer.

Nu idag låtsades jag som ingenting. Chattade med henne och alla andra i gänget (vi har en stor gruppchatt på kik) som vanligt. Vi brukar skicka fula bilder på oss själva på en app som heter snapchat, och allt kändes som vanligt.

Så skriver hon till mig "you look so f-ing cute. wanna meet up tomorrow?". 

Borde inte vara så hoppfull som jag är. Vi bestämde att vi skulle kolla på skräckfilm hos henne och bara hänga - blir första gången det bara är hon och jag.

Vet inte om jag ska hoppas på att allt är som vanligt eller att hon tar upp det.

Wish me luck.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Cafesinner
6/19/13, 10:28 PM
#10

Tror definitivt hon är intresserad, men kanske lite chockad för hon inte hade någon aning? Man skriver ju inte det hon skrev i slutet där annars… då hade man ju skippat att nämna din söthet, speciellt med tanke på nattens händelser. Så tror det är hennes sätt att säga att det inte är helt ointressant (kanske vet hon själv inte riktigt hur saker är!). Lycka till!:)

MissInAction
6/19/13, 10:31 PM
#11

Eller… så tar hon upp det och det tar er relation till en djupare nivå. Utifrån det du skrivit nu i #9 så vet du inte alls hur hon har reagerat på dina sms. Så utgå inte från att det är negativt om hon tar upp det. 

Och hon vill ju träffa dig och vara med dig! 🙂

Ni kanske är lika förvirrade båda två. Inte lätt alla gånger, men huvudsaken att man gör det som känns bra och rätt. Och trivs tillsammans. Det är alltid en bra början 😍


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Onslow
6/22/13, 12:29 PM
#12

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för sent svar! Har inte haft tillgång till internet då vi inte firat midsommar hemma.

Stämningen var lite konstig först - även om ingen av oss påpekade det. Halvvägs genom första filmen dock gav jag upp på att försöka låtsas att vi aldrig varit mer än "vänner" och myste upp mot henne. Hon mjuknade direkt och det blev som vanligt igen.

Resten av dagen var allt som vanligt. Vi kramades och myste och skrattade, hon tog inte upp någonting så jag gjorde inte det heller.

Jag vet inte om jag ska vara tacksam, för en del av mig är besviken. Jag hoppades väl liksom på att hon skulle säga att hon kände likadant och skulle möta mig i dörren med en kram och en kyss och så skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar, typ.

Just nu funderar jag bara på vad som händer härnäst, om jag ska ta upp det igen något mer vaken och face to face eller om jag ska låta det vara och hoppas att det går över. 
Saken är bara den att jag kom över min tidigare crush, som kändes precis såhär, efter nästan 2,5 år. 

Jag är rädd och förvirrad och vet inte om jag ska berätta precis hur det är och försöka gå vidare eller om jag ska låtsas som ingenting och låta det komma till den punkten då jag är alldeles ensam igen för att hela vänskapen förstörs när jag berättar om ett par år.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
6/23/13, 9:50 AM
#13

Idag är ingen bra dag.

Sent igår, runt halv två på natten, får jag ett sms från henne. En nära vän till mig har tydligen varit orolig för mig och berättat för henne hur jag känner (min vän är alltså den enda som vetat).

Jag bara skakar, berättar hur jag känner. Hon säger förlåt förlåt förlåt, att hon är så dum som inte fattat, jag säger förlåt förlåt förlåt för att jag inte kan kontrollera hur jag känner och jag önskar att saker var annorlunda.

Det borde vara enklare andra gången man berättar hur man känner för någon och de inte känner ett uns av samma känslor, men det är det inte, nästan tuffare nu. 

Jag visste ju egentligen att jag aldrig kommer vara bra nog, inte för henne, inte för någon för hur kan jag förvänta mig att andra ska gilla mig när jag inte gillar mig.

Nä, idag tror jag att jag kommer stanna inne och fundera och tycka synd om mig själv, typ.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
MissInAction
6/23/13, 12:27 PM
#14

Alltså. Fattar jag rätt om en vän till dig har berättat för tjejen du gillar vad du känner för henne? 
Nåja. Isåfall…. ja det är riktigt märkligt om hon inte har förstått något, med tanke på det du har berättat! Jag tror att de allra flesta skulle tycka att det handlar om något mer än "bara vänskap", som ni har. Så är man då förvånad över att den andre faktiskt känner något, så är man nog väldigt naiv och uppe i det blå?? 🤔

Men oavsett varför hon påstår att hon inte förstått. Be aldrig om ursäkt för dina känslor. För det är dina känslor och du har rätt till dem och ingen kan ta dem ifrån dig ❤️

Ha en depp-dag om det är det som känns bäst. Gör alltid det som känns bra. Sen kommer saker alltid att ordna sig. På ett eller annat sätt så gör de det 🙂 
Sen när du är trött på att deppa, så försök fokusera på det du vill ha och släpp tankar på allt som du inte vill ha 🌺


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Onslow
6/23/13, 1:12 PM
#15

#14 Ja, det stämmer.

Tack.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Sniff]
6/23/13, 5:52 PM
#16

Asså Onslow jag vill bara krama om dig! Det lät ju så himla bra, värsta fantastiska myshistorien och sen bara nehej… Åh vad ledsen jag blir för din skull😕

Finns här om du behöver prata!

Onslow
6/23/13, 6:48 PM
#17

Man känner sig så himla dum, bara. Måste få skriva av mig lite, är så himla många känslor nu.

Jag vet hur den här historien går för jag har varit med om den förut. Struntsamma om det "blir bättre" eller vad som helst - jag bad aldrig om det här, jag vill inte må såhär.

Känner mig så otroligt dum för att jag över huvudtaget trodde att jag hade en chans med en så fin tjej. Att någon skulle välja mig av alla val de har.

Jag visste ju, och jag vet ju. Jag är bara så trött på att alltid misslyckas och aldrig vara bra nog - för hon sa att tjejen hon gillar är "speciell". Hade jag varit snyggare, smalare, smartare, roligare hade jag också kunnat vara speciell. 

Helt enkelt är det en röst som hånskrattar åt mig och säger att om jag var bättre hade jag inte behövt gå igenom det här för andra gången. Jag orkar inte, jag är så trött. Jag menade aldrig att det skulle bli såhär, fick jag bestämma skulle inget av det här hänt från första början. 

Kan ni svara på något? Såg jag något som inte fanns? Allt jag beskrev är precis som det var, frågade till och med en kompis för att se om jag bara var korkad. 
Var jag dum som trodde att det fanns något där, inte bara från min sida? Hon beter sig tydligen aldrig så annars, så "kramigt" liksom. Var jag bara, vad är det svenska ordet för 'delusional'… Äh, hittar det inte. Såg jag iallafall saker som inte fanns? 

Usch, tycker verkligen inte om mig själv just nu. Vill bara spring bort någonstans och gömma mig och aldrig bli hittad igen. 

förlåt för att jag slösat er tid, ni har varit så hjälpsamma. tack

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Sniff]
6/23/13, 8:57 PM
#18

Så där kramig och mysig brukar iallafall inte jag vara med mina kompisar. Att kramas någon gång är väl normalt, men att verkligen ligga och gosa och att pussa på varandra ser inte jag som ett "normalt" kompisbeteende…

MissInAction
6/23/13, 10:16 PM
#19

Inte har du slösat vår tid! Vi har själva valt att skriva här, för att vi vill ❤️

Nej jag håller helt med Sniff där. Det känns inte alls som något typiskt kompisbeteende, och det är nog få som inte tar det som en hint om att personen gillar en. Så det får mig ju att tänka, att antingen så ville hon bara mysa och gosa… hon gillar dig och hon gillar att gosa etc. men där tar känslorna stopp? Eller, att hon inte vet vad hon vill eller vad hon känner och därmed testar sig fram. Kanske har hon också varit osäker på vad du känner? Eller det tredje alternativet att hon bara lekt med och utnyttjat dig… men så elak kan jag inte tänka mig att någon är. När det dessutom är inom samma kompisgäng och allt… 

Jag hade alltså förmodligen sett samma saker som du

Har ni pratat något sedan du berättade hur du kände? Eller låter du det gå ett tag innan?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: