Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1135 ggr
monstermash
2013-06-25 12:37

Homosexualitet olagligt ännu

Allt går tyvärr inte framåt i HBT-världen. 😕

"Enligt rapporten "Making love a crime", som Amnesty presenterar på tisdagen, är homosexualitet olagligt i 38 länder i Afrika. I Mauretanien, Sudan, norra Nigeria och södra Somalia är samkönade relationer belagda med dödsstraff. Ugandas parlament har flera gånger diskuterat ett förslag om dödsstraff för vissa homosexuella handlingar." och "Ett exempel är Jean-Claude Roger Mdebe som greps i mars 2011 och dömdes till tre års fängelse för att han sänt ett sms till en annan man." står det bland annat i artikeln.

Annons:
Wony
2013-06-25 13:35
#1

Det är skrämmande… Jag har så svårt att greppa att något så fint som kärlek två människor emellan ska vara olagligt. Ännu värre när det dessutom är belagt med dödsstraff. Frågan är hur man ska ändra på lagarna.

Jenny49
2013-06-26 15:04
#2

Ja, jag kan inte annat än hålla med. Att kärlek över huvud taget ska förbjudas, när kärlek är det finaste som finn på denna jord  och det i alla former.  Är det någon som skulle straffas och sättas i fängelse så är det väl dom som hatar människa bara för att dom visar sin kärlek till en annan människa även om den är av samma kön. Mitt budskap är, "jag älskar alla människor som älskar andra". 

Puss och kram på er alla, jag älskar er. 

Jenny

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









[Tuulikki]
2013-06-26 16:30
#3

Jag har så otroligt svårt att förstå vad problemet är😕Varför kan man inte få vara med den man älskar, oavsett kön? Ser lixom inte problemet i det hela..😮

CupcakeGod
2013-06-26 19:26
#4

Inte för att någon skulle någonsin vilja åka till Afrika. Men, men. Dom har jo inget infrastruktur.

Wony
2013-06-26 19:32
#5

#4 Tja, jag gillar värme och har hört att det är varmt där, så skulle väl gärna åka dit någon gång. Men kanske inte till de mest extremt hbt-fientliga länderna.

MissInAction
2013-06-26 22:31
#6

Det är vansinnigt tråkigt och inte heller jag förstår hur detta elände pågår när vi är i år 2013. I vissa länder lagstiftas det emot homopropatanda, bland annat Ryssland. Det gör mig både ledsen och förbannad. 

Meeeen, det sker även positiva saker! ♥

Allt fler länder legaliserar även homoäktenskap och aktualiserar sina lagar, senast i dag var det väl som högsta domstolen i Kalifornien har gått emot ett gäng gamla lagar, vilket betyder att nu kommer även homosexuella få samma federala rättigheter som heterosexuella.. det gällde t.ex. att få besöka sin man/fru på sjukhus.. såna självklara saker!

Också Australien vidtar åtgärder för att skydda HBT-personer mot diskriminering.

☀️🌈❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Bunn
2013-06-27 02:42
#7

Kärlek är det vackraste som finns, när den är äkta! Alla människor borde få både uppleva och ge äkta kärlek

monstermash
2013-06-27 16:33
#8

#4 - "Inte för att någon skulle någonsin vilja åka till Afrika. Men, men. Dom har jo inget infrastruktur."
Jo, det är en del som vill åka till Afrika faktiskt. Tänk gärna på att uttrycka dig lite trevligare i fortsättningen. ;)

Upp till toppen
Annons: