Annons:
Etikettdiskriminering
Läst 1109 ggr
monstermash
2013-07-03 19:17

Hatbrott

Enligt en ny undersökning minskar hatbrotten mot HBTQ-personer (Artikeln)

- Har du blivit utsatt för något hatbrott pågrund av din läggning någon gång?

Annons:
Wony
2013-07-04 00:54
#1

Tack och lov har jag inte blivit utsatt för något, än. Jag säger än, för att risken är ändå ganska stor. Det är sorgligt att det ska behöva vara på det viset dock, att hatbrott ens finns.

Raventear
2013-08-13 18:16
#2

Jag har blivit misshandlad av familjemedlemmar och av en idiot på krogen för att jag är gay.

Annars har det väl inte varit något direkt… Möjligtvis att någon enstaka kallat mig för nedsättande saker, men jag har alltid svar på tal, så det har de inget för ;)

[MikeW]
2013-08-13 21:29
#3

Aldrig. Är 16, har kommit ut till alla i familjen och alla vänner. Alla vad accepterande. Eller, dom var inte taskiga iaf, vet inte om dom accepterade det eller ej, men ingen var taskig och behandlade mig som dom alltid gjort.

Men det kanske händer någon dag det vet jag ju inte. Hoppas inte. För deras skull.

CupcakeGod
2013-08-13 22:27
#4

Malmö är Sverigest mest accepterande stad <3 Alla är så kawaii desu ne, alla älskar varandra och Malmöborna vet inte ens vad hatbrott betyder längre <3 <3 

Bullsh*it

I går natt ville 3 svarta killar misshandla mig och min vän för att vi gick hand i hand. Som tur var några andra killar 10 meter ifrån oss och allt gick väl. 

Jag blir kallad "bögjävel" varje dag och no offense men det brukar alltid komma från osäkra fula killar.

Afturelding
2013-08-14 15:54
#5

#4 Jag har vänner i malmö-området, och jag har hört massor av sådant här. Så fruktansvärt tråkigt och ledsamt, skickar styrkekramar till alla i dessa städer som präglas av homofobi 😕

On topic igen. Nej, jag har inte utsatts för något. Jag lever ju med en man, men är ganska aktiv inom HBTQ-rätt, och speciellt på internet, så det har ju funnits "chanser" i vilket fall så att säga.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

62546
2013-10-30 17:55
#6

Jag bor i en väldigt liten stad, och har tyvärr blivit utsatt för hatbrott ett flertal gånger på olika sätt. Det finns ett killgäng som inte tycker att det är särskilt okej att jag existerar och tar sig rätten att utrycka det både med ord och med fysiskt våld. Hatar små städer… Iallafall den här stan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: