Annons:
Etikettallmänt
Läst 2142 ggr
fridaanna87
2013-07-16 15:03

Pojkvän vs. Flickvän

Jag blir galen på mig själv. För det första så gillar jag inte riktigt titlar, särskilt inte Bisexuell för det låter bara så himla.. veligt. MEN, jag antar att det inte finns något lättare sätt att beskriva mig. Jag gillar tjejer och killar, helt enkelt. Det är jag inte det minsta osäker på, då jag haft känslor för, varit kär i och haft sex med både killar och tjejer. Och jag tänder på båda. Nu har jag enbart haft förhållanden med killar, och inte många förhållanden heller. Det första var vid 16 års ålder och höll en månad, det andra vid 20/21 och höll nästan två år. 

Nu har jag också pojkvän. Och jag älskar honom, verkligen. Han är fin, vacker, snäll, underbar, och helt fantastisk i sängen. Det finns ingen tvekan om huruvida jag gillar honom och vill vara med honom och andra killar är inte det minsta intressanta. MEN, tjejer. Jag kan inte sluta tänka på andra tjejer. På att kyssa, flirta, hålla handen med en fin tjej. Jag har som sagt aldrig haft ett förhållande med en tjej men skulle gärna testa. Men det känns så jäkla dumt mot honom. Att ens tänka sådana tankar. Det var ganska länge sedan jag var med en tjej, kanske är det därför. Jag har typ cravings, eller något. För det är ju bara att inse, kvinnor är så mycket vackrare och lättare att vila ögonen på. Det har jag alltid tyckt. 

Det här är bara så jäkla jobbigt. Jag älskar honom, men vill vara med en tjej. Ha sex med en tjej, kyssa en tjej, flirta och vara sådär pirrig i magen och smeka och sova med en tjej. Känner mig otrogen. Någon annan Bisexuell som haft det här problemet när ni haft pojkvän/flickvän? Att det andra könet lockar även om ni älskar er partner?

Annons:
monstermash
2013-07-17 19:06
#1

Har du funderat på att diskutera en trekant med din pojkvän, på så sätt får du ju vara med en tjej, alternativt öppet förhållande, men då ska han givetvis få ha sex med andra han också.

Spontant känner jag att saknar man en annan partner så mycket när man redan har en, så är det nog något som inte stämmer i förhållandet.

Wony
2013-07-17 19:35
#2

Jag instämmer delvis i vad #1 svarade. Däremot tror jag att det kanske inte är helt ovanligt att man vill ha det man inte har för tillfället. Lite "gräset är grönare på andra sidan" på sätt och vis.

Men då är frågan hur långt man låter det gå. Om man känner att man har det bra och inte vill byta partner kanske man kan låta de andra tankarna få finnas, men inte ta över ens liv. 

Om inte annat kanske du kan, som #1 föreslog, prata med din pojkvän om att testa trekant eller öppet förhållande.

[AmandaBorg]
2013-07-17 23:41
#3

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 2,5 år och har det jättebra tillsammans. Jag älskar honom något otroligt och skulle aldrig någonsin byta bort honom mot någon annan i hela världen. Men, jag skulle vilja testa att ha sex med en tjej. Jag har aldrig varit med en tjej förut, har hånglat på fester "bara för att" med kompisar bara, men jag har aldrig haft sex eller gjort något mer med någon tjej. 
Jag har ganska nyligen insett att jag är bi. Jag vet inte om jag skulle kunna bli kär i en tjej, men sex skulle jag absolut kunna ha. Jag har pratat med min pojkvän, och för honom får jag ha sex med tjejer. Det skulle han till och med gilla. Jag skulle dock aldrig kunna ha en trekant med honom och en till tjej, jag vill vara den enda tjejen för honom, precis som han är den enda killen för mig. 🙂

nlinds
2013-07-18 09:01
#4

Har/hade exakt samma problem. Dock är jag sjukt bra på att styra mina känslor, just därför så tillåter han mig att ha KK. OCh det ger mig sinnesro att kunna få vara med tjejer någon gång ibland.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

fridaanna87
2013-07-19 15:00
#5

Problemet för mig är just det som #3 sa, jag vill inte ha trekant. Jag vill inte ha en annan tjej i samma säng som min pojkvän. Och jag har ju tänkt tanken såklart, att det kanske är något som saknas i vårt förhållande. Men samtidigt är tanken på att inte vara med honom helt outhärdlig. Jag skulle aldrig göra något med någon annan medans jag var med honom, och jag är inte intresserad av öppet förhållande. Men det känns liksom lite som otrohet bara det faktum att man TÄNKER på andra. Även om det i nuläget inte är någon särskilt person jag tänker på, utan mer känslan av en tjej. 

Som sagt, jag skulle inte tillåta mig själv att vara otrogen, och skulle det råka hända något, om det så bara var en kyss, så skulle jag säga det till honom så fort det hänt. (det har nämligen hänt i tidigare förhållanden, fast då var jag inte kär i min partner insåg jag senare).

Jag ville nog mest höra om andra haft samma problem, och hur det löst sig, och det verkar ju inte som att jag är själv.

MissInAction
2013-07-21 14:00
#6

I mitt första förhållande så föreslog min pojkvän att jag kunde träffa tjejer om jag ville. För fysiska relationer, alltså. Det blev några dejter och mycket mys, dock så vågade nog ingen av oss ta steget till sex, haha! 

Då fick jag iaf intrycket att det inte är helt ovanligt att killar låter sina flickvänner träffa andra tjejer just för att leka, och det stannar på den nivån liksom.

Det här med att något skulle vara fel för att man tänker på andra eller vill ha något mer tror jag inte på. Gjorde kanske förr. Men jag tänker att detta är normen i just vårt samhälle. Man ska vara med en partner och inte tänka romantiska eller sexuella tankar om någon annan. Moraliska påbud, typ. Och tacka fasen för att det skapar ångest om någon då faller utanför och faktiskt tänker så!

Nej, jag tror att det är helt naturligt att vilja ha mer. När man slutar åtrå och längta och vilja saker, då kan man lika gärna gå och lägga sig i graven. Observera att det är inte otrohet jag förespråkar här, utan en förändring av normerna, och att man vågar lyssna inåt, efter vad jag vill, och vågar prata med sin partner om de här frågorna… kanske rent allmänt. Otrohet blir det ju först när man går bakom ryggen på den andre. Men att ha känslor för fler, eller vara intim med fler, är inte otrohet. Och ibland kan man bli förvånad över vilka tankar ens vänner och partners faktiskt har kring detta 😎

Förstår du vad jag försöker säga? 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
fridaanna87
2013-07-21 15:09
#7

Jag tror jag förstår, ja! 

Jag vet ju själv att många killar tycker inte att det är samma sak, att deras tjej är med en annan tjej menar jag. Det anser dom inte vara otrohet. Det är nog mer jag som har den inställningen, då jag ju är Bisexuell och kan få känslor för en tjej lika mycket som jag kan få känslor för en kille. Jag vet att jag inte skulle vilja att min pojkvän var med varken andra tjejer eller killar :P Jag vill ju ha honom för mig själv! 

Men som du säger, att kunna prata om det är ju viktigt. Och vi är väldigt öppna med annat, men just detta har jag inte sagt något om då jag är rädd att såra honom. Att han ska känna som att jag saknar något och att vårt förhållande inte duger för att han inte har en kvinnokropp haha. Så är det ju såklart inte!

Men, ja, jag antar att alla tänker på annat också, förhållanden är ju aldrig helt perfekta och människor är aldrig HELT nöjda, även om man trivs i det förhållande man är i. Det är väl naturligt att tänka på andra, eller så. Jag får helt enkelt acceptera att jag kommer att tänka på det igen, och kanske ta upp det med honom om det blir för jobbigt. Just nu är det ändå på ett sådant plan att jag inte känner behov av att göra verklighet av tankarna.

Upp till toppen
Annons: