Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1227 ggr
Onslow
2013-07-30 15:33

Så himla förvirrad, ugh

Guys, ni börjar säkert bli galna på mig men jag lovar att jag är mer galen på mig själv för jag förstår inte vad jag håller på med. 

Vissa av er minns kanske den här tråden för typ lite mer än en månad tror jag? [link] 
Nu är det så att jag kom över problemet men nu är det tillbaka igen, full force, och jag blir galen på mig själv för jag förstår inte vad som händer med mig.

För er som inte orkar läsa andra tråden men är villig att ge råd, här är snabbversionen av situationen. Jag introducerades till en nu vänskapskrets i början av sommaren, maj någon gång tror jag det var. Alla var och är sjukt trevliga och fina personer, men jag klickade speciellt med en tjej och bla bla bla vi blev väldigt nära väldigt fort.

Jag trodde att hon kanske gillade mig eftersom hon är öppet Bisexuell (fast föredrar tjejer enligt henne själv) och vi var väldigt kramiga tillsammans redan från början, klängde på varandra, höll alltid varandra i handen osv osv. Väldigt "gosigt" eller vad man säger, ni vet, som engelskans "cuddly". Har varit för mycket på Tumblr, kan inte svenska längre, haha…

Iallafall.

Jag började få känslor för henne och jag visste inte riktigt vad de var då jag är heterosexuell. Mådde väldigt dåligt över detta, då jag blev förvirrad över vem jag var, hela ens identitet blir ju rubbad, så jag pratade med en kompis som blev orolig för mig och pratade med tjejen. 

Tjejen skrev några sms till mig, förklarade att hon inte vetat något om hur jag kände, och att hon varit förälskad i en annan tjej i två år nu, och inte var redo att bara släppa det. 

Det var typ där tråden slutade, och det är alltså nu månaden efter som problemen började komma tillbaka.

De första dagarna var tuffa såklart. Jag visste inte vem jag var, och jag skämdes, och jag mådde verkligen inte bra. Det tog ett par dagar av tänkande och funderande innan jag hittade tillbaka till mig själv, kom fram till vad situationen faktiskt hade handlat om.

Jag insåg att hon påminde mig väldigt starkt om en person som just lämnat mitt liv, den person som betytt mer än jag kan förklara in mitt liv. Det låter så töntigt men den här personen var som en syster till mig och jag älskade henne så mycket.

Den nya tjejen var ju såklart inte samma person, men hon hade samma syn på livet. Vi hade samma typ av connection. Båda två öppet bisexuella. 

Var väl därför jag fäste mig så mycket till den här tjejen, gissar jag, och jag misstog de starka vänskapskänslorna för en förälskelse eller något. Det var det jag bestämde mig för iallafall.

Så för ett par dagar sedan kom jag hem från en resa tillsammans med samma gäng som jag nämnde ovan. Vi åkte ner till småländska skärgården och bodde tillsammans, först två nätter på en liten ö och sedan 3 nätter i gästhuset hos en av tjejernas farföräldrar som bor där nere. 

Jag hade inte träffat tjejen efter att jag berättat hur jag kände, men det var inte konstigt alls. Hon kramade mig och viskade att hon hade saknat mig när vi hämtade henne för att köra till Stockholm central där vår buss skulle gå. 

Grejen var bara att hon var ännu mer kramig med mig än innan. Jag är en väldigt kramig person så jag hade inget emot det, så allt var bra igen. Problemet började dock när jag kom på mig själv med att hålla mig vaken mitt i natten för att hon höll om mig när vi sov, då vi delade säng, för att jag inte ville somna och sluta kramas med henne. 

Skrev i tidigare tråden att vi somnade kramandes, och jag vet inte om det bara är min familj som säger så men för mig betyder "kramas" inte alltid en bokstavlig kram, utan att mysa helt enkelt. Vi säger typ att man kramas med katten när man klappar honom, osv. 
Nu låg vi helt omslingrade dock, panna mot panna, näsa mot näsa, hennes ena arm runt min midja och höll mig så nära det gick och hennes andra i mitt hår. 

Jag tänkte att jag var ju över det här ju, jag bestämde ju att jag bara hade haft ett dumt missförstånd med mig själv så varför vill jag bara krypa närmre och närmre och krama henne hela tiden? Jag ville ge henne lite space, eftersom hon sa på båtresan till den lilla ön att hon precis kommit över hennes "gamla" crush och var lite ledsen över det och kände sig tom, men hon ville vara med mig hela tiden ändå.

Jag blev så galet irriterad på mig själv när jag gång på gång insåg att vi vilade ute i solen tillsammans på samma sätt som vi sov och hur jag saknade henne när jag inte var med henne. Det skulle ju inte vara såhär ju, varför känner jag såhär nu?

Vi åkte till den stora ön efter tre dagar och delade såklart rum och säng där också. Dock andra dagen hade vi ett litet bråk i gänget, som var otroligt onödigt och töntigt men det blev värre och värre av någon anledning. Jag och tre andra var på ena sidan av bråket, hon och resten på andra. 

Hon låste in sig på rummet, lyssnade inte på när jag eller någon annan försökte säga förlåt, slog dörren i ansiktet på oss och så vidare. Hon var helt enkelt otroligt upprörd och ingen av oss förstod varför. Dagen efter gick hon till de andra tre och sa förlåt, kramades och allt var som vanligt mellan dem, men mig vägrade hon fortfarande prata med. Jag hade inte gjort något annat än sagt att jag var trött på att alla klagade på mina personliga intressen hela tiden, och jag förstod inte alls vad jag gjort.

I vanliga fall hade jag nog inte brytt mig så mycket, liksom, hon kommer väl över det, dock var det inte så nu. Jag var helt trasig. Jag bröt ihop fullständigt en kväll med de andra när vi spelade kort sent på kvällen, bara grät och grät och försökte förklara vad jag själv inte ens förstod. 

Jag skulle med bil hem, så de andra åkte lite tidigare än jag sista dagen så de skulle hinna med bussen. Nere vid bryggan skulle vi säga hejdå, och när jag kramat alla utom henne gick hon fram till mig, sa att hon var ledsen över missförstånden och kramade mig länge länge länge innan de åkte.

Vad är det jag håller på med? Gillar jag henne på riktigt den här gången? Jag har aldrig varit intresserad av en tjej, jag gillar killar, men jag vet inte alls vad det är jag känner för henne. Ska det göra så ont när någon är förbannad på en att man bara vill gå sönder? Varför beter hon sig såhär? Åh, jag är så trött på allting.

Lite hjälp skulle uppskattas, hur jag ska göra, om någon förstår vad som händer för jag gör det inte.

Tack och förlåt igen för att jag är så jobbig, haha…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
monstermash
2013-07-30 17:25
#1

Du behöver inte be om ursäkt för att du är "jobbig". 🙂 Dock väljer jag tyvärr att avstå att komma med råd, hoppas någon annan har någon åsikt :)

LinaN
2013-07-30 21:23
#2

Take the time it takes and it takes less time….

Sluta överanalysera. du tycker om henne, du bryr dig om henne, men bara för att hon är bi betyder inte det är du är det. Men det kan lika gärna betyda att du är det men du bara inte kommit tillrätta med dig själv i frågan ännu.

Som en killkompis till mig sa i helgen "jag har provat att vara med både killar och tjejer, mer än en gång, men i slutändan så är jag ändå mer för tjejer än killar." 

man blir inte gay eller bi bara för att man provat ett par gånger för att ta reda på vad man tycker om och inte… men det var också som han sa, att visst han kan vara med en kille sexuellt igen, men han ser sig ändå som hetero för det är där hans preferens ligger.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Wony
2013-07-31 13:54
#3

Jag säger som #2, överanalysera inte. Ta det lugnt och låt det ta sin tid. Det kommer inte att bli enklare om du stressar upp dig över det.

Förr eller senare kommer du att komma underfund med vad du känner, och varför. Fokusera på att göra sådant som du mår bra av och som gör dig glad.

nlinds
2013-07-31 16:35
#4

Du är absolut inte jobbig. Jag tycker om att läsa dina trådar, det är som en spännande saga på något sätt !! Jag tycker denhär tjejen verkar väääldigt velig på något sätt.. Har du frågat henne rakt ut vad hon vill ? varför "hon håller på som hon gör"  ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: