Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 2646 ggr
[AnammaMig]
2013-08-01 20:09

Transkillar o dejting

Hej!

Jag har världens underbaraste pojkvän. Vi har kännt varandra ett år o lite till och varit tillsammans i 8-9 månader. Vi blev tillsammans precis efter att han kommit ut som Transsexuell, alltså är han kroppsligt kvinna. Vet inte riktigt om de finns några lättare termer för de där så man slipper skriva så varje gång?

I alla fall, jag söker någon här som är beredd att svara på "känsliga" frågor om just trans-livet. Jag kan prata med min pojkvän om allt men jag vet inte hur jag ska formulera mig utan att han ska få panikångestattacker då han får de under stress och jobbiga situationer. Jag läser självklart mycket om det på nätet men vissa saker är rätt svåra att hitta…tex hur det funkar med sexliv osv…

Så du som är trans-kille(?), alltså som min pojkvän eller som har dejtat en transperson och känner att ni kanske har svar på några av mina frågor, skriv till mig!

Annons:
Crucio
2013-08-01 20:17
#1

är rätt säker på att killar som föddes som tjejer kallar sig 'FtM' (female to male) och tjejer som föddes som killar kallar sig 'MtF' (male to female.) så då kan du säga att han är en FtM.

någon får rätta mig om jag har fel.


Sajtvärd på Skrivlust

regskylt
2013-08-01 20:20
#2

Jag är en ftm som väntar på remiss för utredning. Jag är allså biologisk kvinna men identifierar mig som en man. jag har pojkvän. Har du några frågar så kan du PM:a mig :)

Upp till toppen
Annons: