Annons:
Etikettkönskorrektion
Läst 4011 ggr
regskylt
2013-08-08 14:49

Det där med binders

Jag som FtM och har en D-kupa till "bröstmuskler" 😛 Har av förklarliga orsaker ganska så svårt att få ner mina bröst och bli platt över bröstet. Beställde min första binder för en månad sedan och visst gav det resultat, men den var tajt tyckte jag (till en början) och lite av brösten syntes. Jag tycker även om att gå i t-shirts som är lite stora halsringar på och då syns ju bindern. Så jag beställde en ärmlös binder (utan band för axlarna allså) i en storlek större. Den kom på posten idag och den var givetvis för stor 🤓 Stod i spegeln och tänkte "jaha då får jag väl sälja den då" när jag kom på tanken att jag kunde ta min andra binder över och se hur det blev, och resultatet blev faktiskt bättre än när jag bara hade den första bindern i lagom storlek. Nu är jag nästan platt känns det som. jag är överlycklig och ska nog köra på detta i framtiden också.

Jag har dock en till binder på väg, modell som jag hade innan men storleken större. Räknar med att den inte passar.

Bildserie är på gång med resultaten!

Annons:
regskylt
2013-08-08 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta med vanlig sportbh. De ser lite mindre ut än vad de egentligen är, jag har mycket lös hud pga att jag har ammat och de har krymp 3 storlekar sedan dess 😂

regskylt
2013-08-08 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Med min första binder, som är rätt storlek. Som ni ser, det syns en hel del att jag har bröst.

regskylt
2013-08-08 15:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är slutresultatet - ärmlös binder underst i en storlek för stor, och sedan min vanliga binder över 😃

Och ja, min ybersnygga ROSA mjukisbyxor som tittar fram… Jag har dem aldrig längre än till postlådan och på uteplatsen XD

regskylt
2013-08-08 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och så med t-shirten på

Thaeri
2013-08-08 20:41
#5

Med T-shirten på ser du verkligen ut som en kille, åtminstone från den vinkeln man ser på bilden🙂

Men blir det inte väldigt varmt med binder? *nyfiken* Jag (cis-tjej) försöker använda BH så lite som möjligt på sommaren pga värmen och svetten, och binder ser ännu jobbigare ut när det kommer till det.

regskylt
2013-08-08 20:51
#6

#5 jo varmt är det, men inte varmare än bh tycker jag. Lika svättig och blöt innanför bindern som det brukade vara innanför bhn på sommaren. Det är dock skönare för ryggen då jag slipper samma tyngd som förut. Använder sällan binder när jag bara är hemma men alltid när jag går ut. Den bindern jag har är bra med att släppa in luft, det är sånt material. Den nya för stora bindern jag fick är annorlunda och ajg gissar på att det kommer att bli dövarmt med den på också.

Annons:
Thaeri
2013-08-08 21:07
#7

#6, låter som att binder är det man bör använda istället för BH, även för oss cis-tjejer😛Om man får tag på en i bra material då.

Men nä, nog med OT. Som jag sa i mitt första inlägg ville jag mest säga att det ser riktigt bra ut med båda kombinerade under T-shirten🙂

regskylt
2013-08-08 21:21
#8

#7 jag köpte mina binders på ebay, inte ens 100 kr styck med frakten, helt klart värt det. om du vill beställa så rekomenderar jag verkligen att följa mått-tabellerna. Jag är väldigt smal under bysten och midjan och har small i kvinnokläder på överdelen och storlek 70-75 D eller E i bh. I binder har jag large.

Tack :)

monstermash
2013-08-09 10:40
#9

Du påminner starkt om en kille när du har t-shirten på så! :)

#7 - Vad är cis tjej? :)

Thaeri
2013-08-09 13:37
#10

#9, cis är motsatsen till trans, så jag är född med kvinnlig kropp och ser mig som tjej.

Det kommer från kemin; molekyler kan vara vridna åt ena eller andra hållet, och är det åt ena hållet heter det cis och är det åt andra heter det trans. På sättet kemin använder orden betyder cis "på samma sida" och trans "på motsatt sida", och de kommer från latin.

Rymdkatt
2013-08-11 00:15
#11

De ser jätte bra ut ju!

Måste bara påpeka att vi har nästan samma hårfärg dock höhö.

Upp till toppen
Annons: