Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 2105 ggr
monstermash
8/17/13, 1:17 PM

Nu målar vi naglarna i regnbågens färger

"Emma Green Tregaro gjorde något mycket viktigt och mycket modigt när hon valde att i samband med höjdhoppskvalet mitt i Moskva måla sina naglar i regnbågens färger.

Naglar som fick hela Moskva och världen att skaka. Emma förklarade det självklara.

Att kärlek mellan två människor är det finaste som finns.

– Jag tycker att idrott handlar om att respektera och tolerera varandra, så jag tyckte att det var en fin gest. Jag tycker att kärlek till en annan människa inte kan vara fel på något sätt, sa Emma Green Tregaro."

Källa

Annons:
monstermash
8/17/13, 1:19 PM
#1

Även Sahlin har hakat på nageltrenden.

"

Här stöttar några av Sveriges tyngsta debattörer höjdhopperskan Emma Green Tregaro - genom att måla sina naglar regnbågsfärgade.

– Jag hoppas hon tar guld, men hon är redan en vinnare i mina ögon, säger tidigare S-ledaren Mona Sahlin, som sluter upp bakom Emmas nagelprotest"

Källa

Xristina
8/17/13, 1:19 PM
#2

Jag tycker nog att hon kan ha gjort rätt, samtidigt som jag även tycker det är fel. Jag tycker det är fel att avsiktligt provocera och förolämpa en hel nation, mitt i den nationens hjärta. Men jag tycker att det är en väldigt viktig gest ändå.

monstermash
8/17/13, 1:31 PM
#3

Även TV4-ankarna hakade på trenden.

"Med färgsprakande naglar i regnbågens alla färger visade TV4-nyhetsuppläsarna Anna Herdenstam och Ida Bjørnstad upp sitt stöd för Emma Green Tregaro i direktsändning.

– Nu hoppas vi att hela VM-stadion ståtar med regnbågsfärgade naglar, säger Anna Herdenstam."

Källa

K12345
8/18/13, 1:27 AM
#4

Tyckte hon gjorde så sjukt rätt!! Peace Emma Green Tregaro!! :D

// Linn da' coolest!

monstermash
8/18/13, 1:41 AM
#5

"Emma Green Tregaros regnbågsfärgade naglar i höjdhoppskvalet har skapat starka reaktioner i Ryssland.

Men när svenskan presenterades inför lördagens final blev det ett lugnt mottagande.

Inga burop hördes på Luzjnikistadion."

Källa

monstermash
8/18/13, 1:41 AM
#6

"Emma Green Tregaros regnbågsfärgade naglar i höjdhoppskvalet har skapat starka reaktioner i Ryssland.

Men när svenskan presenterades inför lördagens final blev det ett lugnt mottagande.

Inga burop hördes på Luzjnikistadion."

Källa

Annons:
monstermash
8/18/13, 1:44 AM
#7

"Nu syns regnbågsfärgade naglar från norr till söder efter Expressens kampanj #hejaemma.

Mängder av män, kvinnor och barn vill hylla höjdhopperskan Emma Green Tregaros nagelprotest mot Rysslands hårda anti gay-lagar.

– Det var en självklarhet för mig att göra det, säger Åsa Rassel, 48, från Lidingö."

Källa

monstermash
8/18/13, 1:46 AM
#8

"MOSKVA/STOCKHOLM. Emma Green Tregaro kom femma i VM-finalen.

Men efteråt handlade det allra mesta om svenskans nagelfärg.

28-åringen blir tårögd när hon får se hur hashtaggen #hejaemma har fått människor över hela Sverige att måla sina naglar regnbågsfärgade.

– Det är så otroligt fint att så många människor har så fina hjärtan. Jag får tårar i ögonen, säger hon till SportExpressen.se."

Källa

monstermash
8/18/13, 1:50 AM
#9

MOSKVA. Emma Green Tregaro hoppade med röda naglar i lördagens höjdfinal - efter påtryckningar från Internationella friidrottsförbundet, IAAF.

Det får silvermedaljören Brigetta Barrett att se rött.

- Jag tycker att hon ska få måla sina naglar hur hon vill, säger amerikanskan till SportExpressen.se.

Källa

monstermash
8/18/13, 1:52 AM
#10

MOSKVA/STOCKHOLM. Emma Green Tregaro visade upp regnbågsfärgade naglar i höjdhoppskvalet häromdagen.

Inför finalen kontaktade det internationella förbundet det svenska friidrottsförbundet - det berättar generalsekreterare Anders Albertsson på en pressträff inför finalen.

– De har kontaktat oss och reagerat, säger han.

Källa

Upp till toppen
Annons: