Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1269 ggr
[MikeW]
8/21/13, 7:34 PM

Är så roligt att äga ut homofober!

Haha, det är såååå roligt att snacka med en homofob i 5 minuter och bara äga sönder dom xD

Snackade med en på youtube nyss och han svarar inte till mig längre xD

Har snackat med två homofober och såklart så van jag konversationerna, dom gav upp =D

I WON
2-0 TILL MIG =D

Dom slutade inte vara homofober tyvär.. Men idioter förblir idioter tyvär.

Annons:
monstermash
8/22/13, 1:17 PM
#1

Vad vinner du på det egentligen? Varför inte bara hålla en mogen nivå och respektera andra, och strunta i dem som inte respekterar dig för din läggning?

[MikeW]
8/22/13, 3:03 PM
#2

Jag rättar bara och lägger lite fakta i deras hjärnor.

+Ifall någon kommer till mig och säger att jag är sjuk och hemsk ska inte jag få stå upp för mig då?

Ska jag vara den mogna och gå iväg?
När det gäller min sexualitet så bryr jag mig inte alls om jag är mogen eller inte, jag får stå upp för mig själv och sätta dom som är taskiga mot mig på plats.

[MikeW]
8/22/13, 3:04 PM
#3

Att strunta i problemet kommer inte lösa det.

Det är bara när man möter problemet head first och slåss för det som är rätt som gör att problemet löser sig.

monstermash
8/22/13, 3:10 PM
#4

Att försöka tvinga andra att ha samma åsikt som dig kommer inte heller lösa någoning. Det bottnar ofta i osäkerhet och okunskap.

"+Ifall någon kommer till mig och säger att jag är sjuk och hemsk ska inte jag få stå upp för mig då? Ska jag vara den mogna och gå iväg? När det gäller min sexualitet så bryr jag mig inte alls om jag är mogen eller inte, jag får stå upp för mig själv och sätta dom som är taskiga mot mig på plats."

Vi diskuterar inte IRL-händelser nu, utan det som hände på youtube.

[MikeW]
8/22/13, 3:25 PM
#5

#4 "Vi diskuterar inte IRL-händelser nu, utan det som hände på youtube."

Han kom på mig och trakaserade mig i youtube kommentarerna.
Sist jag kollade så tillhörde internet verkligheten.

Det här en IRL händelse. Han var taskig och kränkande mot mig, det spelar ingen roll om det var igenom internet, han gjorde det ändå. Bara för att det är internet så betyder det inte att det är okej och att jag inte ska göra något åt det.

Wony
8/22/13, 3:39 PM
#6

#5 Den gängse definitionen av IRL är "Online, the acronym "IRL" stands for "in real life", with the meaning "not on the Internet" "

Så jo, det som sker på youtube är inte IRL. 

Bara för att förtydliga.

Annons:
[MikeW]
8/22/13, 3:50 PM
#7

#6 Ja det vet jag väl med men hans ord är inte påhittade och det han sa är inte fejk! Det spelar ingen roll om han säger det IRL eller på internet, internet är verkligt eller hur? Det finns.

Bara för att man säger någon på internet så betyder det verkligen inte att det inte spelar någon roll för det gör det!!

Det spelar ingen roll om han sa det över internet eller IRL! HAN SA DET OCH DET ÄR DET SOM SPELAR ROLL.

Wony
8/22/13, 4:20 PM
#8

#7  Poängen är snarare att man kan vänta sig ett hårdare ordval på internet. Visst är det verkligt, men många säger sådant som de aldrig skulle våga säga IRL. Och det gäller alla sorters människor. En stilla tanke är att man inte kan bemöta en homofob på ett sätt som är homofob-fobt, i brist på bättre ord. Visa respekt för åsikten, även om den gör dig upprörd. 

Orden finns, orden är sagda, men frågan är hur pass sanna de är. Det är ett av problemen med icke-IRL konversation - man tappar många intryck. Och framför allt; man är anonym i mer eller mindre grad. 

Sedan kan man ju alltid fundera på hur man skriver det man skriver. Lugnt och sansat är ofta bättre än att "bita tillbaka". Min uppfattning är att vissa är hopplösa fall, eller helt enkelt bara gillar att provocera. De blir bara nöjda över att man reagerar. 

Du skrev "Det är bara när man möter problemet head first och slåss för det som är rätt som gör att problemet löser sig."

Det kan jag hålla med om, men det man får fundera på är hur man slåss för sin sak. En smocka i ansiktet eller en mer sansad inställning? Det skrivna ordet är mäktigt, och rätt använt kan det skapa underverk, men fel använt kan man skapa fler konflikter än man löser.

Upp till toppen
Annons: