Annons:
Etikettkomma-ut-historier
Läst 1297 ggr
monstermash
2013-08-22 14:13

Wentworth Miller kommer ut

”Prison Break”-skådisen Wentworth Miller har kommit ut som homosexuell. Och han gör det som svar på tal på en inbjudan till en filmfestival i Ryssland.

- Som gay är jag djupt bekymrad över den rådande attityden och behandlingen av homosexuella män och kvinnor av den ryska regeringen, skriver han i ett brev som publicerats på gayrättsorganisationen Glaads hemsida.

Under flera år har skådespelaren Wentworth Miller vägrat att kommentera spekulationer kring hans sexuella läggning. Skriverier om 41-åringen, som fick sitt stora genombrott som Michael Scofield i tv-serien ”Prison Break” i mitten på 00-talet, har förekommit tidigare, men det är alltså först nu som han kommer ut.

Det är en inbjudan till St. Petersburgs internationella filmfestival som har förmått honom att berätta om sin läggning.

- Situationen är oacceptabel och jag kan inte med gott samvete delta i ett firande och ett evenemang som hålls av ett land där människor som jag systematiskt förnekas sina grundläggande rättigheter att leva och älska öppet, fortsätter Miller i sitt brev till chefen för filmfestivalen och tillägger att han kan tänka sig att ompröva sitt beslut - men endast om omständigheterna förbättras.

Källa

Annons:
Jesperlinden97
2013-08-23 21:04
#1

Oooh, vad kul! 
Dags att börja haffa nu då! :D 
Skämt åsido… är han verkligen 41?! :O

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Jesperlinden97
2013-09-11 18:45
#3

#2 Men hallå, dom får inte skrämmas sådär! Trodde han försökte begå självmord i nutid 😕

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

monstermash
2013-09-11 19:45
#4

Ja det trodde jag också faktiskt xD

Upp till toppen
Annons: