Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 2328 ggr
Anonym
Anonym
2013-08-31 14:11

Hur vet man vilken läggning?

Jag är en tjej som är rätt osäker på min läggning, men jag tror att jag gillar båda könen. Jag har haft känslor för en tjej och jag brukar kolla in tjejrövar.. Men jag gillar killar också.
Hur vet man vilken läggning?

Annons:
CupcakeGod
2013-08-31 16:23
#1

Det är ju inte så svårt. Blir du upphetsad av både tjejer och killar när du kollar på porr?

Anonym
Anonym
2013-08-31 16:32
#2

#1 Kollar inte på porr..

[MikeW]
2013-08-31 17:49
#3

Börja! ;)

CupcakeGod
2013-08-31 18:12
#4

#2 LOL men asså, när du är på stan och ser personer du attraheras av och tänker "honom/henne skulle jag kunna ha sex med". Är det så för kollar eller tjejer, eller både?

Anonym
Anonym
2013-08-31 18:16
#5

#4 båda

[MikeW]
2013-08-31 18:22
#6

Då är du Bisexuell!
Fast bisexualitet är inte oftast att man tycker om båda könen 50/50 man dras oftast mer till killar eller tjejer i olika sätt.

Vissa kanske gillar killar mer i ett sexuellt sätt. Vissa kanske gillar killar i ett mer romantiskt sätt eller vad man ska kalla det nu.

Vissa vill bara ha sex med tjejer och inte alls med killar. Men vill vara med killar och inte alls tjejer.

Men du kanske inte är så gammal ännu? Din sexualitet kan ändras lite när du blir äldre. När jag var 14/15 ville inte jag vara ihop med killar, inte alls. Ville bara ha sex med dom och inte tjejer.
Nu gillar jag bara killar och inte tjejer alls. Är 16 nu. Så det kan ändras. Men just nu är du nog bi.

Annons:
Jenny49
2013-09-01 13:11
#7

Hej!

Jag är Transsexuell, (se min profil) men har varit med tjejer i hela mitt liv, men när jag började med östrogen så fick jag känslor även för killar. Första gången var när jag satt bredvid en väldigt snygg kille på tåget som jag fick resning. Skulle i så fall ha blivit Bisexuell men är inte helt säker, har ännu inte haft sex med en kille. 

Puss och Kram 

Jenny

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









fridaanna87
2013-09-01 15:16
#8

Saken är att, det enda sättet du kan veta är att pröva. Men har du som du säger faktiskt haft KÄNSLOR för både killar och tjejer, så kan du i stort sett räkna dig som Bisexuell, skulle jag tro. 

Jag anade nog hela mitt liv att jag var bi, men när jag var 16 blev jag kär i en tjej, på ett mer intensivt sätt än jag varit i någon kille, och insåg att jag gillade båda könen. Jag tycker att tjejer är mer vackra och attraktiva till utseendet, och har hellre sex med tjejer. Men faller oftare för killar, och har bara haft förhållanden med killar. Så, det gäller liksom att prova sig fram vilket som passar en själv bäst. Lycka till!

Thaeri
2013-09-01 23:44
#9

Sexualitet och romans är inte samma sak.

Jag är asexuell (blir inte attraherad av någon sexuellt) och biromantisk (blir kär i både killar och tjejer) till exempel.

Hur man vet? Känn efter vad du känner själv helt enkelt, och utgå från det.

ChristineL
2013-09-02 18:56
#10

Är det så viktigt att sätta en stämpel på dina känslor? Låt det ta tid att komma underfund med vem du är istället :)

Ikajo
2013-09-04 10:44
#11

#0 Det är inte alltid helt enkelt att veta vilken sexualitet man har. Själv var jag 21 innan jag kunde erkänna för mig själv att jag är Bisexuell. Stirra dig inte blind på sexuell upphetsning, vi kan finna saker upphetsande utan att för den delen vara attraherade av det. Exempel på detta är hur män kan bli upphetsade av kvinnlig homoerotika och kvinnor kan bli upphetsade av manlig homoerotika. Det viktiga är att känna efter huruvida du finner dig attraherade av både män och kvinnor, det behöver inte vara samtidigt och det behöver inte vara tydligt. Det kan vara det där lilla pirret när man ser på någon, det kan vara att man ser en person och tycker att Hen är snygg. Det kan vara att du betraktar män och kvinnor på samma sätt.

Ta det lugnt, känn efter och ge dig själv tolkningsutrymmet att se dina känslor och upplevelser för vad de är.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: