Jag har nog inte så många favoriter som är extra bra, men Från en annan planet av Tamara Bach är trevlig, liksom Henrietta är min hemlighet av Maja Hjertzell. Främst riktade till ungdomar, lämpligen i högstadie/gymnasieålder, men bra böcker att läsa ändå.
Jag minns ett par böcker jag läste som var mer inriktade kring killar, men kan absolut inte komma ihåg deras namn just nu. Kommer jag på dem ska jag dela med mig.
#5 - Jag har inte reflekterat över det. Men en bok där de nämner det för att en vän är HBT och sen inte återkommer till det räknar jag inte med, utan mer att antingen huvudkaraktärerna eller någon annan som är med mycket i boken är det. Eller bara tar upp ämnet i allmänhet.
Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.
Då kan jag tipsa om The Nightrunner Series av Lynn Flewelling om man gillar fantasy och klarar av att läsa på engelska. Den fokuserar inte på HBTQ som så, men den centrala kärlekshistorian är mellan två killar, plus att världen i stort är ganska så speciell när det kommer till synen på samkönade förhållanden.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.