Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 1785 ggr
monstermash
9/5/13, 2:05 PM

Böcker med HBT-tema

Vilka är dina favoritböcker när det gäller HBT-tema?

Annons:
Cochon
9/7/13, 8:04 PM
#1

Ung, bög och jävligt kär tycker jag är underbar. Det händer nu är också en riktigt bra bok, rekommenderas starkt båda två. 

Hoppas att någon annan har några bra boktips, gillar HBTQ-böcker. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

monstermash
9/7/13, 10:30 PM
#2

Vilka är författarna till de böckerna?

Wony
9/8/13, 10:42 AM
#3

Jag har nog inte så många favoriter som är extra bra, men Från en annan planet av Tamara Bach är trevlig, liksom Henrietta är min hemlighet av Maja Hjertzell. Främst riktade till ungdomar, lämpligen i högstadie/gymnasieålder, men bra böcker att läsa ändå.

Jag minns ett par böcker jag läste som var mer inriktade kring killar, men kan absolut inte komma ihåg deras namn just nu. Kommer jag på dem ska jag dela med mig. 🙂

monstermash
9/8/13, 1:46 PM
#4

#3 - Gör det! :)

Thaeri
9/8/13, 8:13 PM
#5

Hur centralt behöver det här med HBTQ vara i böckerna för att det ska räknas?

monstermash
9/8/13, 8:20 PM
#6

#5 - Jag har inte reflekterat över det. Men en bok där de nämner det för att en vän är HBT och sen inte återkommer till det räknar jag inte med, utan mer att antingen huvudkaraktärerna eller någon annan som är med mycket i boken är det. Eller bara tar upp ämnet i allmänhet.

Annons:
Thaeri
9/8/13, 8:25 PM
#7

Oki🙂

Då kan jag tipsa om The Nightrunner Series av Lynn Flewelling om man gillar fantasy och klarar av att läsa på engelska. Den fokuserar inte på HBTQ som så, men den centrala kärlekshistorian är mellan två killar, plus att världen i stort är ganska så speciell när det kommer till synen på samkönade förhållanden.

Cochon
9/8/13, 9:09 PM
#8

#7 Oj, den måste man nästan läsa. =D Är den på svår eller lätt engelska?

#0 Kom på en till, Ibland bara måste man av David Levithan

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

monstermash
9/8/13, 9:39 PM
#9

#8 - Visste du författarna till böckerna i #1? :)

Cochon
9/8/13, 10:03 PM
#10

#9 Du kan ju söka dem på google så hittar du det. ;P
Det händer nu, av Sofia Nordin
Ung, bög och jävligt kär, av Johannes Sandreyo

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

monstermash
9/8/13, 10:41 PM
#11

#10 - Nej, jag kan inte söka på google just nu.

Tack.

Thaeri
9/9/13, 9:22 AM
#12

#8, jag har väldigt svårt att bedöma det då jag har läst fantasy på engelska sen jag var 15 och är rätt så bra på språket.

Men så extremt svår tror jag inte att serien är, så länge man är bekant med genren sen innan och vet vad grejerna heter på svenska.

kundvagnsgnu
9/13/13, 12:52 PM
#13

Torka. Aldrig. Tårar. Utan. Handskar.


Annons:
Upp till toppen
Annons: