Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1771 ggr
CajsaBajsa2
2013-09-16 22:11

Jag presenterar mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! *vinkar*

Jag är ny här på forumet. Jag är en 27-årig tjej som nyligen kommit ut för de flesta jag känner. Jag har varit gift med en man i 6 år men fick inse att det inte funkade, eftersom jag är lesbisk. Nu har vi ansökt om skilsmässa och flyttat isär men är världens bästa vänner och det är jag glad för. (Ifall någon undrar så kom detta inte som någon chock för honom, han var medveten om det och vi försökte båda två vårt bästa att det skulle funka).

Jag bor en bit söderut utanför Göteborg. Har inte så många vänner så jag tänkte att det kunde vara bra att gå med i lite forum för att bli lite mer social.

Mina största intressen är kreativa, jag pysslar med många olika saker, målar, syr dockkläder, fotograferar, älskar färger. Jag har tre härliga tamråttor här hemma. Gillar att lyssna på musik. Är lite hörselskadad.

Vad mer ska man skriva? :P

Jag bifogar en bild på Luva för att hon är så söt.

Annons:
CajsaBajsa2
2013-09-17 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här är en bild på mig. Min hårddisk har nyligen kraschat så jag trodde inte jag hade någon bra bild på mig själv men så hittade jag den här ändå.

Jenny49
2013-09-17 15:25
#2

Välkommen!

Och välkommen ut! 

Det var mycket bra skrivit. Du är ändå bara 27 år, Jag var 50+ när jag våga komma ut som Transsexuell.

Vi syns nog mer här ute framöver. Fin råtta du har 

Puss och Kram

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









CajsaBajsa2
2013-09-17 18:27
#3

Tack! :)

Jag kan tänka mig att det är svårare att komma ut som Transsexuell, jag vet inte varför men det känns som att det anses mer "kontroversiellt". Jag tycker det är coolt att du vågat :)

monstermash
2013-09-19 01:51
#4

Hej och varmt välkommen hit, och precis som #2 sa, välkommen ut ur garderoben! 😃

Ser fram emot att se dig i diskussionerna, var inte rädd för att dra fram gamla trådar och starta nya! 😃

/Sajtvärden

Jenny49
2013-09-20 01:23
#5

Tack!

Ja det var väldigt svårt i början, gick i kjolar och klänningar himma, men så fort jag skulle ut blev det gins (långbyxor, vet inte hur det stavas, har dyslexi) och t-tröja. Det värsta jag någonsin har varit med om var när jag inte talade om för min sambo hur det var. Det ångrar jag än i dag. Jag var himma skälv tidigare än vanligt (gick på folkhögskola just för att lära maj stava), men visste inte att hon just den dagen också kom him tidigare. Hade just provat en av hennes kjolar när jag hörde att nyckeln vreds om i låset på ytterdörren, jag slet av maj kjolen så knapparna rök och slängde in den under några kuddar i garderoben. Några dagar efter kom hon med kjolen och undrade varför den låg på golvet i garderoben under kuddarna och i samma andetag undrade hon om jag var Transvestit?. Dumt nog så blånekade jag. Men då sa hon att hade det varit så så hade det inte gjort mig något. Och som sagt vad så fick jag aldrig sagt det till henne, för strax efter så dog hon i blodcancer. Därför ångrar jag det djupt att jag aldrig sa det åt henne. Strax efter hennes begravning gick jag ut ur garderoben. Så indirekt har jag henne och tacka för att jag är ute.

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









nlinds
2013-09-20 10:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej ! Du känns lite som en kopia av mig, jag bor i Göteborg, fyller 20 i november. älskar musik och pyssla rita och måla, jag älskar mina hundar över hela mitt hjärta och det är hundarna jag brinner för, samt att fotografera !. Jag är hörselskadad på ena örat och ska egentligen bära hörselapparat men den försvann i flytten…. Jag har ägt tamråttor, de sista flyttade till ett nytt hem för ca 8 månader sen då jag insåg att all tid går till hundarna. Jag har bott här i Göteborg i 2 år, och de vänner jag fått har nu flyttat till stockholm så jag har heller inte så mycket vänner…

Kram 😃

såhär ser jag ut :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Upp till toppen
Annons: