Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 1024 ggr
Wony
2013-09-22 17:48

Förslag om skärpta lagar i Ryssland

"I Ryssland har ännu en skärpning av den existerande lagen som förbjuder homosexuell propaganda riktad till barn väckt skräck bland homosexuella föräldrar. Enligt förslaget från en parlamentsledamot från dumans största parti riskerar homosexuella familjer att få sina barn omhändertagna."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5650149

Annons:
monstermash
2013-09-22 19:27
#1

Sorgligt hur vissa länder går tillbaka så mycket när andra går framåt. 😕

Wony
2013-09-22 19:29
#2

Ja, det är det verkligen. Jag kan knappt föreställa mig hur tragiskt det måste vara för alla dessa familjer som, om lagen går igenom, splittras. Det är inte att tänka på barnen, enligt mig! :(

monstermash
2013-09-22 19:40
#3

Det är det absolut inte, men det kommer inte som en överraskning. Så mycket som de htar homosexuella känns det självklart att dem inte tillåter homosexuella att ha barn heller. Det är nog ett av de farligaste länderna att vara homosexuell i, utan tvekan. Frågan är om det någonisn kommer gå att ändra på, med så stränga lagar som hela tiden skärps.

Wony
2013-09-22 19:44
#4

Jag har alltid fascinerats av Ryssland och tyckt att det är ett intressant land med all historia, kultur osv. Men som HBTQ-person känner jag i dagsläget att jag nog inte vill åka dit trots allt. I Sverige kan jag välja att vara i garderoben, där skulle jag vara tvungen.

Sedan så tror jag inte att barn på något sätt far illa av att växa upp i en regnbågsfamilj, snarare tvärtom. Mer mångfald… Och förebilder av olika kön finns för det mesta utanför familjen. Suck, ibland undrar jag åt vilket håll världen är på väg. I en del länder är det dödsstraff på att vara homosexuell, i andra riskerar man att få sina barn tagna ifrån sig. Helt galet, och väldigt sorgligt.

Upp till toppen
Annons: