Annons:
Etikettallmänt
Läst 2008 ggr
monstermash
9/23/13, 3:39 PM

Hur ser du på otrohet inom HBT?

Vad klassar du som otrohet? Är det mer eller mindre okej om din partner hånglar med någon av samma kön på fyllan än av motsatt, tvärtom, än om Hen gör det som nykter? Berätta gärna hur du tänker, varför och vad din partner har för läggning :)

Annons:
[MikeW]
9/23/13, 5:10 PM
#1

Min kille är pannsexuell så för mig blir jag lika arg oavsett vem han håller på med.

Fast han dricker inte, och börjar han med det då jävlar kommer han ångra det x) 😇

monstermash
9/23/13, 6:10 PM
#2

#1 - Man behöver inte dricka för att vara otrogen eller hålla på med andra?

[MikeW]
9/23/13, 6:13 PM
#3

#2 Du frågade "Är det mer eller mindre okej om din partner hånglar med någon av samma kön på fyllan än av motsatt, tvärtom?"..

Det är klart man kan vara otrogen utan att dricka.. Men det var inte det du frågade först :)

monstermash
9/23/13, 6:24 PM
#4

#3 - Nej, jag menade det som ett exempel. Får ändra :)

[MikeW]
9/23/13, 6:46 PM
#5

#4 Jaha. Då förstår jag.

Jag tycker att det inte spelar någon större roll om han är otrogen på fyllan eller inte. Otrohet som otrohet.

Spelar heller ingen roll vilket kön han gör det med.. Det är fortfarande otrohet. Och jag tar inte lätt på det.

Jag gör slut på en gång ifall han är otrogen.

Wony
9/25/13, 11:28 AM
#6

Otrohet inom HBT är väl samma som utom HBT kan jag tycka. Sedan kan jag tycka att det är lika fel om det görs på fyllan som i nyktert tillstånd, men vem man är otrogen med är irrelevant tycker jag. Spelar ingen som helst roll vilket kön personen har? 🤔

Annons:
monstermash
9/25/13, 5:47 PM
#7

#6 - Alla ser det inte så. Har många kontakter som inte räknar det som otrohet om det är av samma kön :)

Wony
9/25/13, 6:15 PM
#8

#7 Det får man ju tycka om man vill, men jag förstår inte hur man tänker då. Om man uppfyller övriga kriterier för otrohet (beror på vad man kommit överens om) så känns det ologiskt att könet ska spela någon roll.

iWontBite
9/25/13, 7:41 PM
#9

Med tanke på att den här sajten är HBT och en stor andel av de som hänger här har samkönade relationer så skulle jag tycka det var väldigt märkligt om de tyckte det var mer okej att partnern hånglade upp någon av samma kön. I så fall motsatsen :P

Skulle det vara uppenbart på skoj och när man själv är med, så visst det hade inte varit några problem. Däremot att hångla upp någon "bara för att" så skulle jag vara vääldigt tveksam.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[[Månen@]]
10/14/13, 12:22 AM
#10

av någon anledning så bryr jag mig inte om killen är otrogen.. tänder snarare på det

Men självklart är det inte okej, men om det ska behövas för att ta reda på vad man verkligen känner så är det okej om det är en gång

Tjeja
10/14/13, 2:45 PM
#11

För mig är inte otrohet när en partner är med någon annan, utan är det först om Hen går bakom ryggen på sin partner eller går emot sin partners önskade vilja.

Dvs, så länge alla inblandade är i samtycke är det inte otrohet. 

Därmed är för mig polyamorösa relationer inte nödvändigtvis "öppna"-relationer där man gör hur man vill med vem man vill närhelst man vill. Utan man vårdar alla sina relationer med respekt och omsorg för varandra och där man av kärlek vill att ens partner ska få uppleva mesta möjliga kärlek Hen önskar och längtar efter.

Mer kärlek ger mer kärlek och glädje, för mig kan kärleken bara utökas inte delas. 

(Jag är inte mer intresserad av sex än någon annan bara för att jag är kär i mer än en person i taget.)

Min partner i min primärrelation däremot, ser sig själv som hetero och monogam men älskar mig..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: