Annons:
Etikett16-musik-film-boktips-humor
Läst 2080 ggr
nlinds
2013-10-04 20:57

Vem är din idol och förebild ?

Ja som rubriken säger. Vem är din idol och förebild ? Förklara gärna varför, och när du började se personen som din förebild

Min är p!nk (Alecia Beth Moore)
Jag ser henne som min förebild för att i hennes musik så sprider hon ut sig själv. Hon står för vad hon tycker, och säger. Hon är sig själv. Och det älskar jag ! Hon är min allra största idol !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Wony
2013-10-04 21:28
#1

Hm… Svår fråga!

Men jag måste nog svara Katy Perry. Hennes låtar är så rätt, och får en att må bra. Litegrann det här "du är stark, du klarar mer än du tror" som jag tror de flesta någon gång behöver få höra. 🙂

Det var väl för lite mer än ett och ett halvt år sedan som jag började fastna för låtarna, och tja, på den vägen är det. Annars är jag rätt kass på att ha särskilda förebilder.

nlinds
2013-10-05 14:13
#2

1# Ja hon står direkt på listan efter Alecia ! Hon är också väldigt bra, och är sig själv. !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

monstermash
2013-10-05 18:35
#3

Jag har inga kändisar som är mina förebilder, inte mina föräldrar heller för den delen.

Däremot ser jag upp jättemycket till min bästa vän. Han är min förebild i alla situationer och är en otroligt fin människa.

nlinds
2013-10-05 23:09
#4

#3 Ja, kändisar behöver ju inte vara någon idol i sig. Man kan ha en vän som idol och förebild också, så förstår precis hur du menar! Roligt att ha en sådan kompis :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

monstermash
2013-10-06 00:30
#5

#4 - Fast min defination, och de flestas, är ju just att en idol är känd. Såvia man inte känner en kändis känner man alltså ingen idol. ;) Ser du annorlunda på saken?

Wony
2013-10-06 12:55
#6

#5 Jag tar mig friheten att svara på din fråga, även om det inte var mig du riktade den till. 🙂

I ursprungsinlägget stod det "idol och förebild" vilket gör att i alla fall jag tolkar det som att man kan skriva vilken person som helst. Sedan känns det som att ordet idol är så… hysteri-kopplat. Därför använder jag hellre ordet förebild, är mer allomfattande, och behöver inte inkludera någon sorts halvfanatisk hysteri likt tossiga tonåringar… 😉

Annons:
monstermash
2013-10-06 15:40
#7

#6 - Ingen fara, alltid kul med diskussioner! Ja, precis, jag tolkar också "idol och förebild" som vem som helst, annars hade jag inte svarat min bästa vän. Håller med dig helt om ordet idol, det är någon känd som ofta är tonåringarnas favorit. ;)

Hm! Vi flyttar denna diskussionen till en ny tråd tycker jag!

MissCassandra
2013-10-08 16:51
#8

Min stora idol och förebild är Jessie J, hon är sig själv och bryr sig inte om vad andra tycker om det hon gör, hon gör sin grej, hon är sjukt duktig tycker jag och hon berör, hennes texter är fantastiska och hon är en helt underbar människa! Så Jessie J, Jessica Cornish är min idol

Upp till toppen
Annons: