Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1500 ggr
[MikeW]
2013-10-10 17:12

Hjälp! dejt tips! :)

Så jag har snackat med en kille och han vill gå ut och träffas, men det är första gången någonsin som jag ska "gå ut" med något, snälla ge mig tips! typ saker att säga, inte säga, saker att göra och inte göra osv.. Är skit nervös, vi har inte bestämt något riktigt än, vi har bestämt att vi ska träffas nu nästa vecka, men inte vad vi ska göra eller något. Jag har även svårt att prata med andra så vill gärna ha tips på saker man kan fråga om osv x) tack så mycket :)

Annons:
Wony
2013-10-10 17:59
#1

Jag har bara varit på en regelrätt dejt i hela mitt liv, och den ledde till min nuvarande relation på tre år, så jag är ingen expert… Men var dig själv, det är bra. Och ta det inte på för stort allvar, för då kan det nog bli spänt och jobbigt. Vi körde gokart, var och spelade laserhall, åt lunch, fikade och gick en promenad. Tyckte att det var kul med aktiviteter som man fick tävla med/mot varandra. :)

monstermash
2013-10-11 12:46
#2

"att säga, inte säga, saker att göra och inte göra osv.."

Det där är bäddat att misslyckas direkt. Var dig själv, och släpp tankarna på vad du ska eller inte ska göra. Det blir bara stelt. Låt det komma naturligt. Är du flummig så var det, finns inget värre än folk som döljer att de är flummiga och sedan när man lärt känna varandra så kommer det fram. Så var dig själv, helt och hållet. :)

[MikeW]
2013-10-11 15:37
#3

tack :) jag vill mest få tips på hur man kan bryta en tystnad, är inte så bra på konversationer så är mest rädd att det kommer bli en pinsam tystnad…

Tjeja
2013-10-11 15:53
#4

Har ni några gemensamma intressen du kan fråga om?

Annars kan du ju fråga vad han är intresserad av, om han har någon hobby eller vad han tycker om att göra på fritiden.

Vet du något om hans familj? Har han/du några syskon? Vad har han för relation med sin familj?

Vad drömmer han om i framtiden? Hur skulle han vilja att livet och tillvaron såg ut om några månader-ett år om han fick välja själv?

Har han rest någonting? I så fall, vart? vad gjorde han där? Hur var det?

Vad är det bästa han vet? Hur kommer det sig?

Vad är hans bästa barndomsminne?

Tja.. lite ströfrågor bara som i sin tur kan leda vidare till mer konversation ifall du bara tänker vidare då och relaterar till dig själv.. tex har han syskon - har du syskon?

Vad är det bästa han vet? - vad är det bästa du vet? osv..

Lycka till! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[MikeW]
2013-10-11 18:06
#5

#4 Tack så mycket =D

Cahira
2013-10-12 05:34
#6

Bästa du kan göra är att ni träffas nånstans där det finns nåt att prata om. På stan tex kan ni prata om folket som går förbi, eller liknande. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: