Annons:
Etikettallmänt
Läst 1051 ggr
Tjeja
2013-10-15 20:37

Meh.. hallå?

Vad tyst det är på den här sajten!

Vart gömmer sig alla aktiva HBTQ-människor här inne?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
TatsuOni
2013-10-15 21:27
#1

Det är ganska tyst här inne ja😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Wony
2013-10-16 18:58
#2

Vi gömmer oss i garderoben! 😂

Nä, men allvarligt, alla har väl ett liv utanför iFokus också (även om det ibland inte alls känns så…) och vill man diskutera något är det ju bara att dra igång en egen diskussion! 👍

Tjeja
2013-10-16 19:17
#3

Visst.. men det går himla trögt att få svar på sina nya trådar känns det som.. Själv försöker jag vara lite aktiv när jag själv skrivit något för att ge andra lite fart i sina inlägg, kanske jag får någon med tiden också.. 

Men hur aktiv man själv än är blir det ensamt om inga andra aktiverar sig någorlunda.

Finns det några hemliga eller dolda grupper här förresten? Är det i s f där de aktiva gömmer sig?…

Eller är det helt enkelt så att den här sidan inte alls är särskilt aktiv alls längre? 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Wony
2013-10-16 20:04
#4

Jag förstår att det är tråkigt om det inte skrivs mycket på sajten, men det är ett faktum att sajten inte lockar lika många som t ex husdjurssajterna. HBT är ju ett ämne som trots allt inte är lika stort. Så det är nog en anledning till det hela.

Sedan är jag oftast inne och kollar av sajten minst tre gånger om dagen, och försöker svara så gott jag kan. Men jag vill inte skriva en massa trams bara för att sajten ska bli mer aktiv, då är kvalitet bättre än kvantitet. Sedan arbetar vi ju hela tiden med att locka fler medlemmar.

Vad tycker du skulle göra det mera aktivt och få andra att vara mera aktiva? Har du några förslag som du tror skulle göra det bättre? 

Ett forum blir ju i mångt och mycket vad dess medlemmar gör det till, då det är ett levande kommunikationssätt, i den mening att det får plats så många ämnen inom huvudämnet, och det finns så många perspektiv. Men såklart har ju både Sajtvärd och Medarbetare också ett visst ansvar, även om vi också är människor som oftast har jobb och liknande utöver detta.

Tjeja
2013-10-16 20:08
#5

Bra frågor!

Jag har helt spontant tyvärr inga bra svar eller förslag..

Tänkte att det kanske fanns fler aktiva som håller sig i en annan del eller något. Men det kanske är mest cruiser folk håller sig till mest på nätet just nu?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Wony
2013-10-16 20:13
#6

Alla som har förslag eller idéer behöver inte vara rädda att dela dem, för även om vi kanske inte kan uppfylla allas önskemål så lyssnar vi och tar till oss. 🙂

Jag tror att det finns en hel del som är ute efter diskussioner snarare än raggande, men då gäller det ju att de hittar hit också. Och det jobbar vi på! Tyvärr är aktiviteten låg, även om det tycks gå i perioder - ibland blir det ett ryck och många trådar startas och det diskuteras en hel del. Ibland är det lite tystare.

Annons:
monstermash
2013-10-16 20:24
#7

Det finns jättemånga trådar att delta i om ni tittar bak lite, och på så sätt får vi mer liv här inne. Jag har skapat ett flertal trådar t.ex. :)

Vi bakom sajten försöker att hålla aktiviteten uppe och vi lyckas hyfsat, men sedan är det upp till er medlemmar att delta i diskussionerna. Det gäller förstås inte bara ni som skriver i tråden utan alla överhuvudtaget. HBT är ett tufft ämne och många kanske inte vill outa sig, men det finns så mycket annat man kan diskutera utan att berätta om sig själv och sin historia… Min förhoppning är att sajten ska fortsätta växa och bli mycket mer aktiv!

En stor ros till er som bryr er om sajten, tillsammans kan vi försöka värva nya medlemmar och få mer aktivitet. 🌺

monstermash
2013-10-16 20:26
#8

#3 Vi har ingen dold del längre, den var oaktiv helt enkelt. Sedan finns möjligheten att skriva anonymt så dolda delar känns onödigt just nu när aktivteten svävar lite grann.

Sedan vill jag bara säga att låt inte avsaknaden av hög aktivitet hindra er från att skriva, utan fortsätt så kommer vi att få ännu bättre aktivitet :)

Upp till toppen
Annons: