Annons:
Etikettallmänt
Läst 1528 ggr
monstermash
2013-10-30 19:10

Hur var era ex?

Jag blev inspirerad av tråden, "ideal tjejen/kvinnan" och tänkte att vi i denna tråden istället kan berätta om våra ex. 

Vilka egenskaper föll du för, utseende/stil, och varför tog det slut? Sedan ser vi om vi kan urskilja något mönster på våra tankegångare, kanske märker du att du dras till samma typ av partners? ;)

Annons:
Calcifer
2013-10-30 19:12
#1

Jag är lite för trött för att svara på frågeställningen nu, men slänger in en liten kråka så jag inte glömmer bort tråden för vill väldigt gärna berätta om mitt ex - men det är en låååååång historia. Hoppas det är ok att lägga en tass här så jag hittar tråden igen. 🎈


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

monstermash
2013-10-30 19:20
#2

Första tjejen: 'Emo' på den tiden det var som mest populärt.. Svartklädd, och svart långt hår. Finaste tjejen jag betraktat i hela mitt liv och kommer aldrig någonsin riktigt komma över henne tror jag. Fick jag önska en sak hade jag velat att hon kom tillbaka, min fantastiska ängel. ❤️

Andra tjejen: Hästtjej, vi var tillsammans en sommar innan jag ställde ett ultimatium och det hela slutade med att hon valde något annat före mig. Hon var verkligen stenflata, och klädde sig verkligen som en typisk flata.

Tredje tjejen: Otroligt tjejig, älskar rosa, kunde inte tänka sig att ha en hund som inte matchade inredningen, ville bestämma allting. Vet inte hur länge vi var tillsammans men tillräckligt länge för att nästan förlova oss. Hon var otrogen hela förhållandet och bestämde sig genast för att förstöra mitt nya förhållande, som hon inte lyckades med.

Fjärde tjejen: Otroligt manlig till personligheten, pratar man med henne på tex sms tror man utan tvekan att det är en kille, men utseendemässigt är hon väldigt tjejig. Vårat förhållande överlevde inte ett missfall så vi har återgått till att vara vänner.

monstermash
2013-10-30 19:21
#3

#1 - Det är helt okej! 🙂

Tjeja
2013-10-30 20:27
#4

Uj! jag lägger in ett bokmärke här jag med! 🙂

Har dock lite för många ex och vet inte riktigt vart jag ska börja måste få tänka efter lite först för att välja ut någon! 😞😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

monstermash
2013-10-30 20:31
#5

Gör så! Eller så gör du som mig och nämner alla så slipper jag känna mig som någon som varit tillsammans med halva jordklotet typ ;)

[MikeW]
2013-11-01 00:11
#6

Hon var bäst, vi var jätte bra vänner och skämtade hela tiden. Vi träffades i skolan, vi började i samma klass och vi umgicks hela tiden, sen skrev vi till varandra på skype och hon sa att hon gillade mig och jag sa att jag gillade henne.
Jag ljög inte, tyckte om henne otroligt mycket, och var nog lite kär i henne. Men det var ju bara fel för det var en tjej.

Jag gjorde slut efter några månader, vi blev bästa vänner igen efteråt :) Sen sa jag att jag var gay, och vi blev bara närmare efter det :) bästisar <3 =D

Men vi snackar inte riktigt nu längre för vi började gymnasiet på olika ställen =/ Men vi var bästisar hela tiden :)

Jag gjorde slut eftersom jag var gay så klart, jag tyckte att hon kunde få bättre :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Praefatio
2013-11-08 16:02
#8

Första killen: Vi var ihop i flera år. Maskulin kille, men oerhört mjuk och omtänksam. Andlig, intresserad av österländsk kultur och buddhism. Dumsnäll. Utseendemässigt var det dock många som trodde att han var värsta hårda skinnhuvudet, rakad med mycket militärkläder och kängor. Vi var ihop från jag var 14 till dess att jag skulle fylla 18. Det tog slut för att jag blev förälskad i en tjej, och för att jag tyckte att han var för snäll, mesig. Idag hade jag nog inte alls sett honom på samma sätt, idag hade jag säkert kunnat uppskatta/falla för hans personlighet igen. Har ingen kontakt med honom idag.

Första tjejen: Snyggaste tjejen jag vet, hon som fick mig att inse till fullo att jag var bi. Söt utseendemässigt men hård/tuff stil: platinablond mohawk med matchande ögonbryn, tjock septumpiercing, hade nästan alltid vita kläder. Vi var båda väldigt förälskade men förhållandet bara trevade. "Jag gillade dig verkligen, på riktigt, men visste inte riktigt hur jag skulle bete mig," har hon sagt i efterhand. Det kan väl sammanfatta alltihop.
Blev egentligen inget uppbrott utan det bara rann ut i sanden, för att ingen vågade "ta tag" i relationen och säga att nej, nu jävlar är du min för jag gillar dig och jag vill lära mig vara med dig! Idag är vi vänner igen och jag älskar henne, men är inte längre attraherad av henne.

Andra tjejen:  Inte klassiskt snygg alls egentligen, lååång med mohawk (ser vi ett mönster? :P) och maskulin svartrockarklädstil, var vid tillfället väldigt osäker på sin könsidentitet. Trygg och lugn, typisk norrlänning. Avståndet gjorde att det inte fungerade, plus att jag tror att hon var alldeles för osäker i sin sexualitet. Tror inte att hon varit ihop med andra tjejer efter mig men vet att hon har lekt väldigt mycket med crossdressing/gender fluidity. She makes an awesome man!

Andra killen: Misshandlande kräk. Rockig stil. Krossade min självkänsla och mitt självförtroende totalt. 'nuff said.

Nu lever jag med en man sedan snart fyra år tillbaka och är extremt lycklig. Framtiden ligger verkligen framför oss! Vet inte om jag hade kunnat leva långsiktigt med en kvinna idag, har kanske dåliga erfarenheter men upplever att det blir för veligt. Kan däremot sakna sex med tjejer, men inte så mycket att det påverkar mig eller mitt förhållande. Fantasy goes a long way, som man säger!

KaiPon
2013-11-09 14:17
#9

De jag kommer ihåg var det alltid personligheten jag förr för.

Första var FtM när vi träffades (sen började Hen vela) och var väldigt snäll och trevlig. Dumpade mig över sms…

Andra, också FtM, även där personligheten jag föll för. Dumpade mig innan jag skulle på tåget till skolan.

Senaste förhållandet jag hade var med en av mina närmaste vänner, som jag lärde känna på skolan jag gick på. Vi hade alltid jättekul tillsammans, och redan innan vi blev tillsammans började folk viska om att vi hade nåt ihop. Där var det distansen som förstörde, men vi är fortfarande nära vänner.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: