Annons:
Etiketttrans
Läst 680 ggr
CupcakeGod
2013-11-10 13:38

förvirrad...

(Just nu är jag jäkligt förbannad!! Har skrivit ett långt inlägg. När jag skulle publicera det så kraschade iFokus.)

… Egentligen så är jag inte förvirrad, kanske lite. 

Känslor är ett ämne jag sällan vill yttra mig om. Eftersom jag tycker att detta är oerhört svårt/jobbigt att prata om så kommer inlägget bli väldigt rörigt :/ 

Jag visste att jag var homosexuell sedan jag var en liten pojke. Dock tar det lite slut här… 

Första gången jag och min mamma handlade en halloweenkostym så ville jag vara en prinsessa, såklart kollades jag ner på. "Mår du bra? Pojkar kan inte vara prinsessor!!!" är vad min mamma sa när jag valde kostymen. Till slut fick jag vara en kung. 

I 6-8 års åldern brukade jag ta min mammas smink och sminka mitt ansikte i smyg. Just nu håller jag med med drag/gender illusion. Varje gång jag kollar in i spegeln så tänker jag "Shit, du är vacker. Synd att du inte kan se ut såhär utan all makeup.". 

Jag hoppas att ni förstå vad jag försöker få fram. 

Mina trans vänner har sagt att deras sexdrift har minskat efter att dem har börjat med hormoner. Dock vågade jag inte fråga om erektioner försvinner helt. Det är jag verkligen rädd för… Jag vill ju kunna få stånd och ha sex.

Vad ska jag ta mig till? Jag trivs med min penis, men hade gärna velat ha större rumpa, bröst och ett feminint ansikte.

Annons:
Tjeja
2013-11-10 18:44
#1

Vet inte riktigt vad jag ska säga,

men skickar dig i alla fall en stor KRAM!

❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ikajo
2013-11-10 19:11
#2

Jag vill första ställa dig frågan: Identifierar du dig som man men kan inte identifiera dig med mansrollen?

Jag undrar bara för att få lite ordning på vad det är du upplever. Personligen så tror jag inte du behöver dela in dig i facken "man" eller "kvinna". Vi är alla människor och individer så självklart så fungerar vi alla lite olika och vi har olika upplevelser och erfarenheter. Att du som man gillar att sminka dig är lika självklart som att jag som kvinna helst undviker det. Känner du dig vacker med smink så är det din frihet att använda det. Det finns många kvinnor som inte kan gå utanför dörren utan att vara sminkade, jag ser inte att du skulle skilja dig från dem.

Jag är övertygad om vårt samhälles hårddragning mellan könen gör mera ont än nytta. Gränsen mellan könen är flytande från första början och det är fullt möjligt att identifiera sig som sitt kön utan att identifiera sig utifrån sitt kön. Jag upplever mig själv som kvinna men för min personliga identifikation är det ovidkommande och jag gör hellre det jag trivs med.

Förstår du vad det jag försöker säga? Det kan vara lite luddigt… I vilket fall, du måste göra det som du upplever känns bäst för DIG. Det är DIG det handlar om och du måste göra det som känns mest rätt i din situation.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Cahira
2013-11-11 05:46
#3

Du måste inte välja, du kan vara båda! ❤️ Folk som dömer kan fara och flyga. Bär de kläder du trivs i, bär smink om du mår bra i det. Var dig själv! Ta ut ditt inre jag och var Dig Själv!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: