Annons:
Etiketttrans
Läst 966 ggr
Wony
11/13/13, 7:39 PM

Transgender Day of Remembrance

Om en vecka, den 20:e november, är det Transgender Day of Remembrance, en dag som uppmärksammas över hela världen. Den syftar till att uppmärksamma hatbrott mot transpersoner. Tyvärr är den här dagen ännu relativt okänd bland allmänheten efter vad jag har förstått, men vi kan ju hoppas på att den blir mer och mer välkänd, för just transrelaterade hatbrott är ett stort och allvarligt problem.

Läs mer om dagen på Wikipedia.

Hur kommer du att uppmärksamma dagen?

Annons:
monstermash
11/16/13, 1:19 PM
#1

Inte alls för jag kände inte ens till den innan du skrev detta. Det kanske man ska försöka få ihop en artikel om.

redheadgeorgeous
11/19/13, 12:34 PM
#2

Jag har gjort det i flera år eftersom att jag anser att det är sjukt att personer dödas eller mår så dåligt att dom tar sitt liv för en sådan sak som detta.. Tänder alltid flera ljus och tänker på att livet inte är lika lätt för alla.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Wony
11/19/13, 12:38 PM
#3

Min dag kommer att vara fullspäckad i morgon, både kvällsskift och besök hos hälsocentralen, men kommer ändå försöka göra något bra. Till helgen tänkte jag baka en tårta/kaka på transtema.

Det är lite synd att det inte finns så väldigt mycket ute i landet i form av aktiviteter, föreläsningar osv. Det är ju en jätteviktig sak att prata om, och få bukt på! Så många människor får lida för att vara sig själva.

Anonym
Anonym
11/19/13, 1:15 PM
#4

Jag funderar på att komma ut för en av mina vänner ifall tillfället ges, Hen känner redan en mtf så tror att Hen kommer vara väldigt förstående 🙂

/Genderbendern

Upp till toppen
Annons: