Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 868 ggr
Tjeja
2013-11-14 13:21

Relations Anarkist Vs. Polyamorös

I en tidigare tråd tog jag upp frågan vad "Poly är för dig".

Nu undrar jag lite vad ni andra tänker vad RA (RelationsAnarkist) är och innebär? Och vad är skillnaden mellan RA och Polyamorös egentligen? 

Även om du själv inte är Poly eller RA kanske du har en ide/tanke eller intryck av vad det innebär. Vad tänker du?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Namiko
2013-11-16 09:08
#1

Jag är både polyamorös och RA. Polyamorös är helt enkelt förmågan att få känslor för flera personer samtidigt medan RA är ett sätt att hantera relationer genom att inte göra skillnad på rena vänskapsrelationer och relationer som innehåller romantiska känslor, sex, mm. Jag har helt enkelt vänner, vad jag gör med mina olika vänner varierar dock väldigt mycket.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tjeja
2013-11-16 16:17
#2

Men hur ser du då som RA på din familj som syskon och föräldrar? Är de bara vänner med blodsband som du har andra känslor för än dina andra vänner?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Namiko
2013-11-16 17:09
#3

#2 Min familj är dom enda jag definierar min relation till. Mest av vana tror jag då jag inte upptäckte RA förrän jag var 22.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: