Annons:
Etikettfunderingar-hbtq-status
Läst 1831 ggr
Oceanen
2013-11-16 12:50

Är jag bisexuell eller homosexuell?

Jag säger att jag är homosexuell för att jag har aldrig haft någon större attraktion eller intresse över att vara tillsammans med killar och aldrig haft starka kärlekskänslor, och de känns konstigt med tanken att vara tillsammans med killar och lite fel.

Jag känner stora tryggheten hos tjejer och attraheras av dem mer och mer ju äldre jag blir, och ju längre tid jag är tillsammans med dem. och jag vet att tjejer rocks my world.

Men de som gör mig förvirrad är, att jag kan tycka de är jätte mysigt att kyssas med killar, dem kan va jätte härliga och ha som kompisar, och jag vet inte kanske till och med ha som kk. Jag har aldrig haft sex med någon kille, och vet inte om jag skulle göra de heller för jag provade i gymnasiet men jag kunde inte riktigt gå så långt, men dagen efter gick de otroligt bra med en tjej ;D. Jag kan tycka om killar så otroligt mkt, men aldrig till kärlek. och jag känner ingen attraktion alls när jag ser på killar. Men jag tycker de är hett med tanken att ligga med en kille, och att han tar mig.

Tjejer, de bästa jag vet. No dought about it. Men har svårt med att killar har jag så kluvna sidor hos.

Är jag Bisexuell då, eller är jag homosexuell? eller finns de annat ord för dem som jag känner?

Annons:
Splatter
2013-11-16 12:57
#1

Känn inte någon press om att placera dig i ett fack om hur du känner om andra människor. Huvudsaken är att du känner dig säker om hur du själv tycker och inte gör något du inte vill göra. (:

monstermash
2013-11-16 13:06
#2

Jag ändrade rubriken så den passar bättre.

Jag tror du är Bisexuell med tanke på att du faktiskt tänder på killar. Sedan kan du vara mer dragen till kvinnor, men är man lesbisk känner man ingenting alls för kvinnor. Däremot är det viktigt att tänka på att du inte behöver bli satt i ett fack, om du inte själv vill det.

PetitePuma
2013-11-16 13:14
#3

Man kan känna attraktion av olika människor, beroende på vilket stadie i livet man är :)

Vissa kan känna förälskelse och kärlek för ett visst kön, men inga sexuella känslor och vice versa.

Oceanen
2013-11-16 13:18
#4

Egentligen, vill jag ju inte sätta mig i ett fack. Jag bryr mig inte hur människor känner för andra människor och önskar att ingen annan skulle se det som någon big deal vilken läggning man har.

Men med tanke på att de tyvärr inte är så, och att folk faktiskt bryr sig om och måste veta vilken hbt-status man har om man har någon så skulle de va skönt att kunna klara ut vilken status man har.

Tack så jätte mkt för svar =)

Oceanen
2013-11-16 13:35
#5

Såg nu vad Pansexuell va, de kanske skulle va något för mig 😇

KaiPon
2013-11-24 17:52
#6

#5 Om det är det ,välkommen. Jag ser mig som Pansexuell, men det var inte länge sedan jag upptäckte vad Pansexuell innebar och kände direkt att det var vad jag är.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: