Annons:
Etiketttrans
Läst 1255 ggr
Anonym
Anonym
2013-11-19 02:15

Transor och sexuell läggning

Jag har funderat på det här med hetro och homo när man är transa. Jag är ftm-transvistit, men vill landa på något androgynt mellanläge åt det mer maskulina hållet… Men jag föredrar män när det kommer till sex, kärlek och dylikt. Än så länge har jag inte stött på någon kvinna som jag kännt attraktion för.

Är jag då hetro eller homo? Blir det någon skillnad ifall man är Transsexuell jämfört med transvistit i dessa benämningarna?

/Genderbendern

Annons:
fridaanna87
2013-11-19 11:41
#1

Jag har inte mycket kunskap i området, men jag kan väl tycka att det beror på huruvida du känner dig som en kvinna eller man? Känner du dig som en man, alltså om du skulle vilja vara man och gillar män, då kanske du är homo. Om du däremot känner dig som kvinna, trivs i ditt kön fast vill klä dig androgynt och så, så kanske du är hetero?

Grejen med transexuella är väl att de känner sig "fel" i sitt medfödda kön, att de vill hellre vara av motsatt kön. Om du då är transexuell ftm som gillar kvinnor kan man nog se sig som hetero, medan om man gillar män kan man se sig som homo.. Hm. Det är bara en tanke jag har, har som sagt ingen kunskap om eller erfarenhet av det. Men det är en intressant fråga, hoppas att du får svar av någon som vet mer än jag! :)

Wony
2013-11-19 11:54
#2

Jag är ju Genderfluid, så därmed varierar min sexualitet beroende på vilket kön jag ser mig som. När jag är kille är jag homosexuell med bisexuella tendenser, men när jag är tjej är jag strikt heterosexuell. När jag är både tjej och kille vet jag dock inte alls vad jag skulle kunna kalla mig.

Men visst är det så som #1 säger, det beror på vilket kön du identifierar dig som.

Anonym
Anonym
2013-11-19 13:09
#3

Jag skulle nog säga att jag känner mig som en kille, som gillar att klä mig "tjejigt" men jag har samtidigt accepterat att jag inte är eller kan bli 100% kille. Även om jag skulle börja med hormoner och operera mig, så kommer jag fortfarande ha en del kvinna kvar… Därför nöjer jag mig med att maskera mig som androgyn/kille med kläder och dylikt.

Lite svårt att förklara, har massor med tankar men de är så svåra att formulera 😛🤦‍♂️

/Genderbendern

Upp till toppen
Annons: