Annons:
Etikett17-hbt-ifokus
Läst 971 ggr
monstermash
2013-11-26 13:49

Julkalender på sajten?

Någonting som är starkt förknippat med december är just julkalendrar. Helt spontant kom jag på tanken att kanske ha en på sajten - är ni intresserade av detta?

Isåfall hur vill ni att kalendern ska vara? Jag kan säga direkt att en artikel varje dag är uteslutet, då blir det bara kvantitet före kvalité. Vi kan däremot starta kluringar eller några specifika trådar varje dag utan problem. Vad känner ni om saken?

Ska vi dra ihop en liten julkalender på HBT under december med t.ex kluringar, dvs en Kluring varje dag? Jag tänker främst att det bör ha med HBT att göra och inte julen, men har ni andra funderingar kring det så är det bara att säga till. :)

Annons:
Wony
2013-11-26 14:02
#1

Jag tycker om idén! Sedan exakt hur man går till väga kan man ju klura på. Som du skriver är ju en artikel varje dag helt uteslutet, däremot skulle det funka med en varje advent, och kluringar/trådar där emellan? :-)

monstermash
2013-11-26 14:10
#2

Det skulle absolut funka med en artikel varje advent.

Vi skulle ju kunna köra varannan dag med kluringar och trådar. Eller så kör vi en Kluring var tredje dag istället för tråd… Det går ju att ändra i all oändlighet egentligen.

Kan vara svårt att komma på 24 kluringar på rak arm, utan att tömma lagret fullständigt för framtiden. 🥵

Tavern
2013-11-27 01:49
#3

Kanske fler ställningstagande frågor? 🙂 Där folk kan skriva vad de tycker och tänker kring olika ämnen

monstermash
2013-11-27 14:10
#4

#3 - Mycket bra idé. Har du ytterligare förslag på vad för ämnen det skulle kunna vara? :)

Wony
2013-11-28 09:15
#5

Kanske om man kan intervjua olika typer av HBTQ-personer? Lite generellt om hur de kom fram till att de var det, och så.

Tavern
2013-11-29 20:53
#6

#4 Kanske enkla ämnen som ifall Hen är bra eller dåligt och några svårare där medlemmar får lämna tips på hur man kommer ut tex?

I övrig kanske man kan diskutera sina julplaner, hbt-inspererade baktips (kanske en regnbågskaka? 😃), hur könsroller påverkar/påverkas av traditioner m.m

Annons:
monstermash
2013-11-29 20:57
#7

#5 - Intervjer är nog ingen bra idé som julkalender, men det är något vi kan ta senare.

#6 Bra idéer.

Upp till toppen
Annons: