Annons:
Etikettallmänt
Läst 812 ggr
Tavern
2013-11-27 02:26

Dejtingtankar

Det är ju ofta en väldigt stor process att acceptera sin HBT-status och att komma ut med den till sina nära, kära och bekanta… Hur ser ni andra på att man dejtar under denna processen?

För mig känns det lite som att jag inte kan vara helt ärlig med vad jag har att erbjude en eventuell partner då jag själv inte kan se mitt mål ännu, men samtidigt är det alltid skönt att ha någon som är med och stöttar en…

Hur tänker ni med för och nackdelar kring detta?

Annons:
KaiPon
2013-11-27 02:32
#1

Jag som är pansexuell/omnisexuell ser inga problem med att dejta under FtM/MtF förändringen. Så jag ser inget fel med att dejta då, bara man är rak och ärlig från början.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Wony
2013-11-27 06:33
#2

Jag tänker att det viktigaste är att först vara ärlig med sig själv, och med den/de man dejtar. När jag lärde känna min sambo var jag tidigt tydlig med att jag var transperson, men att jag ännu inte var säker på hur. Nu, 3.5 år senare, är jag trygg i både mig själv och relationen. Han har stöttat hela tiden, och det har varit en gradvis process.

Tavern
2013-11-29 20:58
#3

Jag kanske har dåliga erfarenheter som gör mig lite bitter, men min erfarenhet är att det inte brukar spela så stor roll hur ärlig man är i början av dejtandet 😕

Jag har även aspergers och har tidigare varit väldigt noga med att påpeka detta för mina dejter, varit väldigt öppen med det och velat diskutera det så dem förstår vad det är dem ger sig in på men det har mest blivit bortvifftat. Sen kommer de två månader senare och är förvirrade för att jag inte beter mig helt normalt 🤔

KaiPon
2013-11-29 21:40
#4

#3 Gud va fel människor du träffat! 😮

Själv är jag van vid autismspektra diagnoser då jag länge varit omkring folk med både asperger och autism. Mamma brukar säga att jag är blind för sånt, jag ser människan istället.

Men tyvärr finns det folk som beter sig som arslen (ursäkta språket) och sen skyller det på asperger. Utan att be om ursäkt eller försöka förändra sig. 😡

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Tavern
2013-11-29 22:02
#5

#4 Jo tack, har mött en del som skyller allt på sin diagnos… De brukar åka på en rejäl utskällning när jag kommer på dem 😊

Vet inte om jag skulle säga att det är "fel människor", tror mer att de inte förstår innebörden riktigt… eller att de inte vill anstränga sig för mycket precis i början utan låta det flyta och se vart det leder. Dock brukar inte det alltid fungera så bra med personer med bokstavsproblem 🤔

Är nog mest rädd att det ska bli samma sak med trans-grejen… Därför vart jag lite nyfiken över hur andra resonerar både när det gäller trans men även de andra delarna av hbt 🙂

KaiPon
2013-11-29 22:16
#6

#5 Som pan-/omnisexuell har jag inga som helst problem att dejta trans personer. Två av mina tre senaste förhållanden har varit med just FtM transgender. Såg dom som killar då, för det var det dom identifierade sig med.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: