Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1443 ggr
[MikeW]
1/3/14, 8:34 PM

Åldersskillnad

Har hört att det är mer normalt inom LGBT världen att det kan vara stor åldersskillnad än vad det är i heterosexuella förhållanden, tycker ni detta stämmer? Hur ser du på ålder? Jag tycker att ålder är mest bara ett nummer, och ifall man är kära då ska man få vara tillsammans.. Men hur tycker ni om det?

Annons:
monstermash
1/3/14, 9:12 PM
#1

Så länge man är över 18 båda två är det okej, men är ena personen över 15 och den andra är under 30 tycker jag det kan fungera väl också, det beror på individerna och hur mogna dem båda är. 

Personligen var jag tillsammans med en åtta år äldre kille i 2 ½ år, jag var 16 när vi blev tillsammans och 18 när vi gjorde slut. Det var på gränsen och fick en del reaktioner från vänner på min sida, hans vänner brydde sig dock inte om åldern. 

Så ångrar jag det? Nej, kärlek är kärlek och våran ålder hade ingen betydelse. Jag hade även en kompis med exakt samma åldersskillnad, det förhållandet fungerade i ett år innan dem gick isär. Däremot har jag en vän som var 19 år när hon dejtade en 60 åring vilket kändes lite extremt för mig. I den åldern har man inte mycket gemensamt, han har levt hela livet och hon hade hela livet framför sig. De gick isär väldigt fort.

Däremot anser jag att det INTE är okej om ena partnern är under 15 år och den andra är över 18 år, oavsett hur kära de är, just eftersom personen under 15 år fortfarande är ett barn.

[MikeW]
1/3/14, 9:30 PM
#2

#1 Håller med :) men var hon verkligen tillsammans med en 60åring? Herregud, det var lite extremt.. Kan förstå att det inte höll länge.

monstermash
1/3/14, 9:33 PM
#3

#2 - De var inte tillsammans, de dejtade.

Wony
1/3/14, 10:58 PM
#4

Jag är 22 och är ihop med en kille som är 28… Vi träffades när jag var 18. Tycker inte åldersskillnad i allmänhet är ett problem. Trivs man ihop så gör man, då är åldern irrelevant.

Jenny49
1/5/14, 12:56 AM
#5

När jag gör min profil på en dejtingsida, skriver jag oftast att jag söker någon som är mellan 25-60 men tillägger att det är ok om du är något yngre eller äldre. Jag har inga problem med åldersskillnad bara man e myndig. Älskar man bara varan och intressena är något så när så e det helt ok.

Jenny Gärdsell 

Skanetos_49@hotmail.se gardsell.se@gmail.com www.gardsell.se Södergatan 12a 275 75 Lövestad Skåne Sverige 076-779 57 43









AilyAdams
1/8/14, 10:16 AM
#6

Det finns ju så klart fördelar och nackdelar med allt. Min mormor var 11 yngre än min morfar och ofta sa hon att hon önskade att hon var 10 år äldre när de blev gamla. Anledningen var att hon orkade mycket mer än honom och hon tyckte såklart det var tråkigt. Egentligen önskade hon nog att han var 10 yngre. Mycket handlar nog om i vilket skede av livet man är själv. När man är 29 resp 40 spelar det kanske inte någon roll, men är det bara nu som gäller?

Min kusin gifte sig med en kvinna som är tolv år äldre än henne. Det har fungerat jättebra. Nu är de ju fortfarande unga båda två och då är såklart allt frid och fröjd. 

Annars är de flesta jag känner, som har en partner, jämngamla, dvs. +/- 5 år. Detsamma gäller även de straighta vänner jag har.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
Upp till toppen
Annons: