Annons:
Etikettallmänt
Läst 1042 ggr
[Mustangcab]
2014-01-06 14:16

Världens farligaste land för homosexuella

Brittisk dokumentär från 2011. I flera länder är homosexualitet en synd och ett brott. Programledaren Scott Mills, som är bög, åker till Uganda för att se hur illa det är. Lagförslaget i parlamentet om en ny hårdare lag mot homosexuella män och kvinnor, där de skulle kunna dömas till livstids fängelse och i vissa fall även till döden, har tills vidare lagts på hyllan. Majoriteten av befolkningen stödjer dessa lagar. Det finns även många mer eller mindre seriösa doktorer som påstår sig kunna bota homosexualitet. Att vara öppet homosexuell är farligt i Uganda, vilket Scott Mills själv får erfara under inspelningen av den här dokumentären. källa tv.nu

Imorgon i Kunskapskanalen kl 14.00

Annons:
[MikeW]
2014-01-06 17:22
#1

Tror jag har sett den.. Men slutade kolla efter en liten stund, är så hemskt hur människor kan bete sig. Äcklar mig rent ut sagt.

Wony
2014-01-06 19:41
#2

Jag har sett den minst två gånger. Den är intressant och välgjord, tycker att det nästan är en "måste se-dokumentär" som faktiskt visar, svart på vitt, hur världen ser ut på vissa ställen.

AilyAdams
2014-01-08 10:27
#3

Usch! Jag har sett lite av den men jag klarade inte av det. Jag klarar inte av sådan vidrig människosyn. Jag far så illa av det så då är det bättre att låta bli. Men jag vet ju redan.

Hur kan man förneka andra kärlek?

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: