Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1219 ggr
Kristoffer92
1/12/14, 9:04 PM

Bara mamma kvar att komma ut för..

Hej!

Kristoffer heter jag och är 21 år. Kom ut för en månadssedan för min pappa och hans fru. Reaktionerna blev skit. Kommentarer om hur "besviken och ledsen han är på mig" flödade. Detta var såklart mycket jobbigt och jag fick sedanvanlig ångest över det.

Min syster och pojkvän har alltid stöttat mig (min syster fick veta för 1 år sedan). Det känns otroligt skönt. :)

Nu maler ångesten på som tusan eftersom jag känner att det är dags att komma ut för mamma. Mamma är en person som har lite ont av bögar, man får inte kolla på homosexuella program hemma hos henne eftersom det är äckligt. Jag bor själv som tur är.

Jag tänkte ta det via telefon, eftersom pappa fick reda på det den vägen. Någon som har peppande ord? :)

Annons:
KaiPon
1/12/14, 9:11 PM
#1

Gambatte kudasai! Fighto!

Dina föräldrar verkar vara as (ursäkta språket).

Men du kommer hitta människor som älskar dig på ett sätt eller ett annat för den du är!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Sjöstjärna
1/12/14, 9:14 PM
#2

Ja, jag har ett råd och det är att inte lägga för stor vikt vid vare sig din pappas eller mammas första reaktioner utan låta dem reagera som de behöver utan att ta åt dig även om det är negativt. Deras första reaktion säger inget om hur de på sikt kommer att förhålla sig till dig, chansen är stor att de med tid och kunskap kommer att både älska, förstå och respektera.

Så fokusera bara på att få det sagt och låt reaktionen bli som den blir, men lämna dörren öppen för fortsatt kommunikation och att förklara och "utbilda" om det behövs och se det som ett projekt över tiden.

Lycka till! ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Kristoffer92
1/12/14, 9:37 PM
#3

, de är inte direkt några roliga typer när det gäller att tycka som man vill. Väldigt starka åsikter om ALLT! Tack Sjöstjärna! Har lite svårt att inte ta åt mig eftersom mina föräldrar nästan styrt mitt tänkande. Mamma är en f.d alkis och pappa yrkes militär. Vilken kombo va? Blir väldigt snart att jag berättar. Vill vara med min pojkvän utan att ljuga och känna frihet ännu mer. Älskar verkligen livet som "öppen" bög! :D

Kristoffer92
1/13/14, 6:20 PM
#4

Hej allihopa!

Pratade med mamma nu, och berättade. Hon svarade "det är sånt som händer" och började sedan storgråta. Sedan la hon på..

Känns skönt, men ändå som en jäkla pest!
Känner som jag gjorde henne besviken till max! :(

Sjöstjärna
1/13/14, 6:24 PM
#5

Grattis till att du berättat! 🤗

Många föräldrar blir chockade när deras barn kommer ut för dem eftersom de aldrig ens tänkt tanken på det alternativet. Att då reagera med gråt eller ilska är fullt normalt. Ge henne tid att smälta det och prata sedan med henne igen och förklara att er relation inte har ändrats utan att du är densamma som du alltid varit, att detta gör dig lycklig och att du gärna förklarar om det är något hon inte förstår.

Som jag skrev tidigare så ge dem tid och hoppas på det bästa. Det finns inga garantier men ofta slutar det ganska bra ändå.

Nu är det gjort i alla fall. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

fortysixandtwo
3/14/14, 12:52 AM
#6

Säger Grattis till att du berättade!

Grymt och strongt gjort!!

Ja och reaktionerna får man ibland vänta på, de bra reaktionerna alltså.

Glad för din skull dock!

Jag väntade alldeles för länge med att berätta för mina föräldrar, även fast dom tog det helt lugnt och är helt lugna med detta.

/E

Annons:
Upp till toppen
Annons: