Annons:
Etikettallmänt
Läst 1037 ggr
Tavern
2014-01-23 12:19

Bindern glider runt

Är det någon som har tips på hur man kan få sin binder att sitta still?

Jag har en axelbandslös binder (denna för att vara mer exakt), den är supernice då man kan ha kläder med lite urringning tex och slipper se ut som en täckt nunna, men den glider runt något otroligt 😮
Har tvekat en hel del kring att ha den i skolan, och om jag ska vara ute länge, då jag vet att jag måste justera den varje 1-2h och det är inte riktigt något jag vill göra inför publik eller på en skoltoa med en 10 pers lång kö utanför 😟

Så, några tips? 😛

Annons:
Salish
2014-01-27 23:26
#1

Är du säker på att den inte är för stor?

Tavern
2014-01-28 08:46
#2

#1 Helt säker då den går att dra ihop hur mycket man vill, skulle kunna dra ihop den till 20cm i omkrets om jag känner fört 😇

Linus92
2014-01-29 00:43
#3

Det spelar egentligen ingen roll hur mycket du spänner den, pga formen på bröstkorgen, skulderbladen och hur musklerna rör sig kommer den alltid att flytta på sig om du inte har några axelband. Jag hade samma problem när jag började binda med bandage innan jag lärde mig att linda över axlarna också (var tvungen att sätta ihop bandaget över axlarna under armhålorna med en säkerhetsnål, verkligen inte bekvämt)

Sen är det inte hälsosamt att binda för hårt, har själv fått nervskador i ryggen och deformerade revben pga alla år som jag var tvungen att binda.

Så när du binder är det bäst om du drar in så mycket luft du kan och spänner ut bröstkorgen, och fortsätter att göra det tills du har satt fast bindern, sen trycka vävnaden ut mot armhålorna istället för att försöka platta till dem mitt på. Det är också rättså bra att sätta ett sånt där bandage fäste eller tejp över spännet så att kanten inte rullar upp sig.

Det du skulle kunna göra är att sy fast två tunna band, som på ett linne, men jag skulle nog hellre rekommendera att du skaffar en binder med axelband. De både sitter och döljer bättre eftersom den plattar till vävnaden på en större yta så att du inte får lika stora utbuktningar runt sömmarna och en jämnare linje.

Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde med min binder och hemsidan som jag köpte den på har stängts ner, men det var den här eller en liknande http://www.t-kingdom.com/shopping/english/usd_page1300_english.shtml och de syns inte även om du har urringning på tröjan, om du inte har en JÄTTE stor urringning dvs men syns den så ser det bara ut som ett linne.

Tavern
2014-01-29 10:28
#4

#3 Tack för svaret!

Jag har faktiskt två vanliga binders som ser mer ut som linnen, men jag tycker om ganska djupa urringningar och då jag inte har mycket att dölja så fungerar det om det är lösa och sladdriga plagg utan att det syns att jag har en axelbandslös binder på mig.

Problemet är just att den rör på sig vilket blir obehagligt efter en stund 😐

Upp till toppen
Annons: