Annons:
Etikettallmänt
Läst 1267 ggr
Anonym
Anonym
2014-01-28 12:10

Inte såra lesbisk MtF?

Hejsan, Jag undrar om det finns någon här som är lesbisk MtF, då jag har en fråga angående detta. Jag är själv lesbisk, och har fått kontakt med en annan lesbisk tjej genom internet. Trevlig och allt, inga problem. Det har dock framkommit nu att denne är född i en manskropp, och det är här mitt problem ligger. Jag förstår att denna personen identifierar sig som kvinna, och dras personen då till andra kvinnor så ser denne ju sig som en lesbisk kvinna. Och det har jag inga problem med, jag stöttar denne till hundra procent. Jag måste dock vara ärlig mot denna personen om att det inte kommer kunna bli något mellan oss, och jag vill verkligen inte säga något som gör att jag trampar denne på tårna på något vis alls. Men jag vet verkligen inte hur jag ska säga detta för att göra så liten skada som möjligt, för jag förstår att denne måste ha oerhört svårt att hitta tjejer. Jag tror att jag inte är ensam om att säga stopp, jag behöver ju kvinnokroppen, oavsett om insidan identifierar sig som kvinna eller ej. Men jag vill inte såra personen som är så modig. Som synes har jag svårt att skriva "henne" och det ber jag om ursäkt för. Jag vill inte verka trångsynt, men jag ser ju en man på bilderna jag nu fått se, och hela detta är väldigt förvirrande. Jag trodde det var en kvinna hela tiden, och nu är det pannkaka. Hur ska jag lägga fram detta för att göra så liten skada för henne i framtiden som möjligt. Hon måste fortsätta leta, men jag vill inte att hon har någon förhoppning mellan oss om vi fortsätter vår kontakt som vi haft rätt länge nu.. Någon som har något råd?

Annons:
Vyer
2014-01-28 14:19
#1

Först och främst: Hon är en kvinna, så du behöver inte skriva "henne" inom parentes? 

Har ni haft konversationer som implicerar att ni är på väg mot mer än vänner? Vet du att hon är intresserad av att ha en kärleksrelation/sexuell relation med dig?  Var tydlig med att du vara vill vara vän med henne!


monstermash
2014-01-31 00:30
#2

Hur har det gått?

Anonym
Anonym
2014-01-31 07:42
#3

Jag skrev inte henne inom parentes för att jag inte tycker att hon är en riktig hon, utan för att poängtera för läsaren vilket ord jag har svårt för, då jag förstår att hon ska ses som en kvinna, trots att mina ögon och min hjärna ser en man. Hade jag skippat parentesen hade min mening betytt att jag har svårt att skriva henne, och man kan inte skriva en person. Så du tolkade mitt inlägg helt fel #1. Jag tycker så oerhört synd om denna kvinnan så jag får ont inom mig. Att vara lesbisk är skitjobbigt, att vara född i fel kropp är skitjobbigt, att dessutom vara lesbisk med en till synes manskropp, måste vara helt vidrigt. Att själv vara kvinna, älska andra kvinnor, men inte få andra kvinnor för att lesbiska kvinnor vill ha andra kvinnokroppar. Nej, jag mår dåligt å denna kvinnans vägnar, och när jag nu fått veta att hon blir ratad gång på gång mår jag än sämre. Hon är en oerhört trevlig och varmhjärtad kvinna, och nu måste jag bli en av dom som på grund av hennes kropp, säger nej. Och ja, hade jag inte känt att vår kontakt drogs åt det hållet att förhoppningar om en eventuell framtid började byggas, hade jag inte haft dessa frågorna, eller detta problemet. Vi har pratat sedan dess, men då jag varit sjuk har det varit kortfattat och inget fördjupat. Jag är dock med på att jag måste vara ärlig, men det känns förjävligt rent ut sagt. Inte för min skull, utan för hennes. Detta är min allra första personliga relation till en transexuell person, och min förståelse för dessa har ökat kopiöst.

Vyer
2014-01-31 08:51
#4

Ingen kan ju begära att du automatisk ska tända på/vara intresserad av något bara för att denna är en kvinna. Det vore orimligt. Hur hade du gjort om hon varit född i en kvinnokropp som du inte tände på? Att hon kommer att bli sårad, det kan du nog inte komma undan. Det är sårande att bli avfärdad av någon en har känslor för. Om du nu vill vara helt ärlig, berätta att du uppskattar henne som vän men att du inte tror att det blir mer än eftersom du inte känner dig attraherad av henne? Och kanske sluta tycka så himla synd om henne och behandla henne som "vem som helst"? Inte göra en sådan stor grej av det? Se det som ett relationsproblem bara. :)


Sukram
2014-01-31 09:21
#5

Ingen i denna tråden har skrivit något inom (parentes).

Vyer
2014-01-31 09:41
#6

Om du syftar på mitt inlägg så menade jag " och TS förklarade ju att jag hade misstolkat hennes inlägg, så det är ju löst 👍


Annons:
kastrullhund
2014-02-01 12:44
#7

#4 Jävla bra skrivet! 👍

Kimji
2014-02-02 01:38
#8

Jobbig sits för dig TS men så hopplös kan hennes situation väl ändå inte vara? Det finns ju gott om bisexuella och pansexuella personer.

Anonym
Anonym
2014-02-07 13:24
#9

Tack för era svar. Ja, det var en jobbig sits, inte bara för att jag var rädd att såra henne, utan för att jag själv kände mig sårad. Det kan vara en egoistisk sak att skriva, men jag hade önskat att jag fick veta om hennes situation tidigare, då hade jag inte byggt upp en felaktig bild av henne i mitt huvud. Givetvis kan detta ske oavsett om hon nu var född som kvinna också, innan man får se hur någon ser ut, men ja, det blev helt fel. Och likväl som hon har rätt att känna sig ledsen av ett nekande har jag också rätt att känna mina känslor. Men vi har rett upp detta nu, och vi var båda besvikna över situationen men redde ut det som vuxna människor och vi kommer hålla kontakten ändå på ett vänskapligt plan. Alla nöjda och glada. ;)

Wony
2014-02-07 13:34
#10

Härligt att det slutade bra ändå! 👍

Upp till toppen
Annons: