Annons:
Etikettreligion-och-hbtq
Läst 1362 ggr
Anonym
Anonym
2014-01-28 23:21

Måste bara få ur mig..

Jag har så varma känslor för en viss man att jag skulle kunna överge allt annat jag är övertygad om bara för att få vara nära honom. Tyvärr skulle han aldrig acceptera mig då han är väldigt starkt religiöst troende. Det finns inget jag kan göra åt det förstås utan jag kan bara acceptera verkligheten och respektera denna man så som han är och hålla avstånd då han inte vill vara i närheten av min 'synd'. Önskar förstås att mitt hjärta o mina känslor vore mer villiga att följa mitt förnuft istället så jag slapp dessa irrationella känslor! Men det är svårt! För de har alltid funnits där ända sedan jag var barn.. ömhet, värme och beundran. Allt sedan tidiga tonåren och idag är redan våra barn äldre än vi var när mina känslor först uppstod. Nästan 30 år sedan nu. Ibland tror jag nästan att han varit min själsfrände någon gång i något tidigare liv.. Oändligt många 'tänk om det varit annorlunda' har passerat mina tankar genom åren.. men aldrig har jag ens vågat yppa dem för någon.. Var bara tvungen att få skriva av mig lite… Tack för att du tog dig tid att läsa…

Annons:
MissInAction
2014-01-28 23:39
#1

🤗🌺❤️

Skönt att få ur sig tankar och känslor. En fråga: vet du att han aldrig skulle kunna vara med dig, eller tror du dig veta??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anonym
Anonym
2014-01-28 23:58
#2

Så länge han är så starkt religiös som han är och alltid varit sedan barnsben kommer han nog aldrig att vilja vara med mig. Visst jag vet inte säkert, för jag har förstås aldrig frågat rakt ut. Men med tanke på att han alltid undvikit mig sedan vi blev vuxna känns det väldigt avlägset att tro något annat. Jag vill inte skrämma bort honom ännu mer. Idag kan han i alla fall tala artigt med mig när situationen kräver det. (vi har många gemensamma vänner, en av mina närmaste är en av hans systrar)

Anonym
Anonym
2014-01-28 23:59
#3

Tack #1 för svar förresten! :-)

MissInAction
2014-01-29 00:03
#4

Jag förstår 🙂
Känner ju inte den här mannen alls - eller dig - men visst finns det olika anledningar till att undvika en annan människa. En kan vara just rädsla eller skuldkänslor. Kanske han känner något, han med, men känner att han inte kan eller vågar bejaka det.

Tycker bara det är oerhört tragiskt om man inte ens får veta. Men jag önskar dig all lycka ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anonym
Anonym
2014-01-29 00:22
#5

Visst skulle det kunna vara så som du skriver han kanske känner o det är anledningen till atthan undviker mig… Men oavsett vad han känner tror jag att han i sin religiösa övertygelse aldrig skulle tillåta sig agera på något annat vis gentemot mig än han redan gör idag ändå. Så tja, jag vet ju inte alls vad han känner eller inte känner där bakom egentligen. jag har bara en egen känsla.. men den kan ju vara helt grundad enbart i mitt eget huvud.. Efter alla år har jag accepterat att jag nog aldrig kommer få veta eftersom jag inte vill utsätta honom för den genans det skulle innebära för honom. Jag vill ju inte heller förlora min nära vänskap med hans syster och våra andra gemensamma vänner. Vilket nog skulle ske om det blev för jobbbigt för honom att möta mig. Jag har väldigt stor respekt för och känner stor kärlek till hela hans familj som alla är personer jag beundrar. Och ja.. de är dock alla starkt religiösa.

Upp till toppen
Annons: