Annons:
Etikettallmänt
Läst 707 ggr
[Yllhilda]
2014-02-03 13:35

Nyfikna frågor efter film.

Igår såg jag Transamerica, vilket förutom att vara en otroligt bra film fick mig att fundera lite. 

För många känns sexuell njutning väldigt viktig, och av denna anledning väljer flera att inte operera sig för att bli det kön de egentligen är. Men finns det då ingen lösning på detta så att nervändarna kan få vara kvar? Eller är det så att det faktiskt redan går men inte pratas om vardagligt? 

Hur upptäckte ni att ni var eller känner någon som är Pansexuell?

Och när det inte pratas så mycket i media om intergender personer, hur är det för dem? 

Jag har fler funderingar, men det är dessa jag undrar om nu. 

Tack på förhand! 🙂

Annons:
iWontBite
2014-02-07 11:46
#1

Det är ju inte som ens könsidentitet sitter i reproduktionsorganen så visst kan man väll skita i att operera sig om man vill. Speciellt ftm tror jag ofta väljer det eftersom det inte finns något bra sätt att återskapa en penis. Sedan förstår jag inte dina frågor riktigt. Jag upptäckte att jag känner pansexuella för de sa att de var pansexuella ;) Det är väll ungefär som att upptäcka att man är Bisexuell fast man räknar in alla könsidentiteter och väljer att identifiera det som pansexualitet. Vad är det du vill veta om intergender personer? Det är mycket ignorans i vardagen iom att folk fortfarande har en väldigt binär syn på kön, till den graden att de förnekar att det finns mer än pojke/flicka. Saker andra kanske inte tänker på, som varje blankett eller internetformulär eller könsuppdelat ombytesrum, allt där det påminner dig om hur världen inte vill erkänna att du finns. Sedan är ju intergender ett väldigt brett ord med många undergrupper och folk som vill visa sin androgynitet på olika sett. Vissa är superfeminina och vissa är supermaskulina och vissa vill vara perfekt mitt i mellan, vissa är intersex och andra är det inte. Vad för pronumen man väljer att använda ät också olika. Men oavsett så känner de ju själva att de inte passar in i den binära könsuppdelningen.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Wony
2014-02-07 11:52
#2

Jag kan väl inte svara för indergender helt och hållet, då jag ser mig som Genderfluid. Men alla dessa blanketter, toaletter, formulär osv! De är otroligt frustrerande.

Jag ser mig som tjej ibland, kille ibland, eller däremellan ibland. Tidvis kämpar jag med känslan av att ha fel kropp, men jag kan ju oavsett inte göra något åt det. För då skulle det vara exakt samma visa, bara tvärtom.

Upp till toppen
Annons: