09. HBTQ i media

Hur får ni veta vad som händer?

2014-02-05 19:30 #0 av: monstermash

Hur får ni veta vad som händer i hbt-världen, någon speciell hemsida som ni läser (t.ex qx) eller läser ni bara vanliga dagstidningar? Ler

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2014-02-05 20:46 #1 av: Wony

Jag prenumererar på Huffington Post Gay Voices nyhetsmail. Varje morgon får jag ett mail med rubriker. Sedan håller jag väl lite utkik i allmänhet. Följer även en del bloggar, och lyssnar en del på radio (mest P1).

Anmäl
2014-02-05 23:10 #2 av: CupcakeGod

Jag följer många homosexuella YouTubers, de brukar oftast göra videos om det som händer i omvärlden. Jag läser även Pink News då och då. 

Anmäl
2014-02-06 09:32 #3 av: Penmedown

Får de flesta nyheterna inom jobbvärlden :)

Anmäl
2014-02-07 20:14 #4 av: Thaeri

Har ett gäng facebookvänner som postar sånt dagligen, och följer HBT Føroyar, då Färöarna är sista landet i Norden (Förutom de klassiska Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island består Norden av de självstyrande områdena/länderna Grönland, Färöarna och Åland) som inte erkänner samkönade äktenskap.

Anmäl
2014-02-09 22:42 #5 av: JenjenX

Jag går till ett fritidsshäng för HBTQ-ungdomar som kallas Egalia där ledarna och besökare brukar ta upp och diskutera nyheter och vad som händer (både goda och dåliga) inom HBTQ-världen Glad

Egalias hemsida: http://www.egaliaung.se/

Anmäl
2014-02-10 13:12 #6 av: ChristineL

Jag tittar in här lite då och då :) Så följer jag George Takei, Rickard Söderberg, Jonas Gardell, Gay Family Values, West Pride och Örebro Pride på Facebook. Jag är ju straight så hbtq-världen är inte "viktig" för mig i den bemärkelsen, men det är viktigt för mig att alla har rätt att älska vem hen vill och att få vara vem hen vill.

Anmäl
2014-02-10 13:54 #7 av: Sukram

Kollar Gay Star News på Facebook, kollar på BuzzFeed LGBT och följer nyhetsflödet på Twitter och Facebook. 

Anmäl
2014-02-20 01:07 #8 av: [reunion]

Intressant att du skriver att du får de flesta nyheterna inom jobbvärlden. får en fråga vad du jobbar med? Jag har alltid velat jobba med hbtq-frågor, men vet inte hur jag ska ta mig till väga..:)

Anmäl
2014-02-21 10:50 #9 av: Kimji

Följer "All out"s verksamhet för att hänga med i hur det går för hbtq-frågor i världen. Utöver det följer jag ingenting speciellt.

Anmäl
2014-03-09 05:24 #10 av: Penmedown

#8 Tyvärr jobbar jag inte med hbtq-frågor, men mitt yrke, eller rättare sagt, research, har bidragit till många nya vänner som antingen är involverade i hbtq-frågor eller så är de själva homosexuella eller transgender :)

Och för att svara på din fråga så är jag författare. (fiction.)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.