Annons:
Etiketthbtq-i-media
Läst 963 ggr
monstermash
2/5/14, 7:30 PM

Hur får ni veta vad som händer?

Hur får ni veta vad som händer i hbt-världen, någon speciell hemsida som ni läser (t.ex qx) eller läser ni bara vanliga dagstidningar? 🙂

Annons:
Wony
2/5/14, 8:46 PM
#1

Jag prenumererar på Huffington Post Gay Voices nyhetsmail. Varje morgon får jag ett mail med rubriker. Sedan håller jag väl lite utkik i allmänhet. Följer även en del bloggar, och lyssnar en del på radio (mest P1).

CupcakeGod
2/5/14, 11:10 PM
#2

Jag följer många homosexuella YouTubers, de brukar oftast göra videos om det som händer i omvärlden. Jag läser även Pink News då och då.

Penmedown
2/6/14, 9:32 AM
#3

Får de flesta nyheterna inom jobbvärlden :)

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Thaeri
2/7/14, 8:14 PM
#4

Har ett gäng facebookvänner som postar sånt dagligen, och följer HBT Føroyar, då Färöarna är sista landet i Norden (Förutom de klassiska Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island består Norden av de självstyrande områdena/länderna Grönland, Färöarna och Åland) som inte erkänner Samkönade äktenskap.

JenjenX
2/9/14, 10:42 PM
#5

Jag går till ett fritidsshäng för HBTQ-ungdomar som kallas Egalia där ledarna och besökare brukar ta upp och diskutera nyheter och vad som händer (både goda och dåliga) inom HBTQ-världen 🙂

Egalias hemsida: http://www.egaliaung.se/

Jag gillar spel, illustration och randomness! Galen

ChristineL
2/10/14, 1:12 PM
#6

Jag tittar in här lite då och då :) Så följer jag George Takei, Rickard Söderberg, Jonas Gardell, Gay Family Values, West Pride och Örebro Pride på Facebook. Jag är ju straight så hbtq-världen är inte "viktig" för mig i den bemärkelsen, men det är viktigt för mig att alla har rätt att älska vem Hen vill och att få vara vem Hen vill.

Annons:
Sukram
2/10/14, 1:54 PM
#7

Kollar Gay Star News på Facebook, kollar på BuzzFeed LGBT och följer nyhetsflödet på Twitter och Facebook.

[reunion]
2/20/14, 1:07 AM
#8

#3

Intressant att du skriver att du får de flesta nyheterna inom jobbvärlden. får en fråga vad du jobbar med? Jag har alltid velat jobba med hbtq-frågor, men vet inte hur jag ska ta mig till väga..:)

Kimji
2/21/14, 10:50 AM
#9

Följer "All out"s verksamhet för att hänga med i hur det går för hbtq-frågor i världen. Utöver det följer jag ingenting speciellt.

Penmedown
3/9/14, 5:24 AM
#10

#8 Tyvärr jobbar jag inte med hbtq-frågor, men mitt yrke, eller rättare sagt, research, har bidragit till många nya vänner som antingen är involverade i hbtq-frågor eller så är de själva homosexuella eller transgender :)

Och för att svara på din fråga så är jag författare. (fiction.)

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Hoseok
3/9/14, 4:11 PM
#11

Följer tyvärr ingen större media angående just HBTQ.

Upp till toppen
Annons: