Annons:
Etiketttrans
Läst 752 ggr
regskylt
2/8/14, 12:21 PM

Lyckan när man blir kallad för någons "pojkvän"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är som sagt troende och praktiserande Jude och även Transsexuell i början av min utredning.

Min pojkvän åkte till Stockholm och synagogan idag för första gången utan mig.. Tyvärr så blev det så då jag är hemma med min dotter.

Överrabbinen i synagogan sa till min pojkvän att det saknades "den långa välklädda pojkvännen". Jag är så lycklig att jag nästan gråter. Det är väldigt sällan folk betraktar mig som en man, dagligen blir jag bemött som en kvinna så att när min egen församling ser mig som en man, dessutom en man som är tillsammans med en annan man, gör så otroligt mycket. <3

Annons:
regskylt
2/8/14, 12:24 PM
#1

Tydligen är vi kända som "välklädda killparet från Norrköping" bland de äldre i församlingen <3

Wony
2/8/14, 12:29 PM
#2

Vad härligt! Jag är så glad för er skull. Den sortens bemötande och syn behövs på fler ställen, helt klart! 🙂

Tavern
2/8/14, 2:00 PM
#3

Sort grattis eller vad man ska säga 😃Kan tänka mig att det är en astrevlig känsla!

regskylt
2/8/14, 2:29 PM
#4

Tack :) det känns speciellt bra också då det är relegiösa som accepterar mig och min sambo. Det väger upp lite det faktumet att jag förlorade ett vikariat jag hade pga att jag är transa.

kastrullhund
2/9/14, 10:54 PM
#5

Wait…är du transexuell eller transa..? Nu måste jag ju som självutnämnd ordpolis lägga näsan i blöt.

[MikeW]
2/10/14, 12:14 AM
#6

#5 Uhm det är väl samma sak? o.O transa är väl bara förkortning på att man är transexuell..?

Eller har jag trott fel? xP

Annons:
Wony
2/10/14, 6:48 AM
#7

#6 Oftast menar man Transvestit? när man säger transa. Det är i alla fall så som jag har upplevt att ordet används.

regskylt
2/10/14, 7:19 AM
#8

Jag kännermånga transsexuella som benämner det som "transa". Beror ju på sammanhang och vem man pratar med. Att jag skrivit i samma tråd att jag är Transsexuell som precis börjat utredning är ju ganska så solklart att när jag säger att jag är "transa" så är jag transexuell och inte transfearit.

Upp till toppen
Annons: